hoe is het mogelijk dat het licht plots begint te branden, alhoewel je niet aan de aan-uit knop kan? mijn moeder is wel bezig met witte magie

mijn moeder vraagt steeds bescherming aan H Michaël

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
31.5K

Antwoorden (9)

er zit een tijdschakelaar tussen, die zijn ook vaak wit trouwens.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ha ha, leuk gevonden! ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Denk niet gelijk aan paranormale zaken. Het gaat in 99,99 en misschien nog wel meer, van de gevallen om iets heel gewoons.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha +1 :)
Om het licht te laten branden moet er toch echt stroom door de lamp gaan lopen.
Deze stroom wordt toegevoerd meestal via een schakelaar of stekker in de wandcontactdoos.

De enige verklaring die ik kan geven voor schijnbaar plotseling aan gaan van de lamp is dat de lamp, of verbinding er naar toe, iets los geweest is en door een trilling in het gebouw juist weer contact maakt.

Ook kan de gloeidraad in de lamp onderbroken geweest zijn waarbij de uiteinden dicht bij elkaar zijn blijven hangen.
Een lichte trilling of een tikje tegen de lamp laat beide einden tegen elkaar botsen en ze "lassen" zich door de stroom weer aan elkaar.

Het is overigens een bekend feit dat mensen die aan magie zeggen te doen zich soms bedienen van trucjes om mensen die sceptisch zijn van hun magische krachten te overtuigen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heerlijk zoveel nuchterheid, een plusje erbij.
Dit bedoel je waarschijnlijk symbolisch. Bijna ieder mens ziet wel eens het licht, terwijl je dan even niet bij de aan-uitknop kan. De witte magie schijnt volgens Wikipedia uit de hippiejaren te stammen, een tijdperk waarin meer mensen deze knop even niet konden vinden, dus dat kan wel kloppen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Magie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
eumh zie een paar minnetjes die niet gemotiveerd zijn.
(niet van euc overigens) zou je uit willen leggen waarom je aangeeft dat in de hippiejaren men de knop niet kon vinden want die vat ik even niet eigenlijk. dus als je licht wil werpen op deze uitspraak.... graag!! :))
Er van uitgaand dat er geen sprake is van trucks kan het zijn en dat is in de kwantummechanica ook aangetoond dat er op microniveau processen door denk-/wilskracht te sturen zijn.
zo kan het BIJVOORBEELD zijn dat je een dimmer hebt die een regelaar heeft die niet goed contact maakt (van de loper naar de koolbaan van de potmeter).
Dergelijke situaties kunnen soms beinvloed worden door niet meetbare effecten.

Bij witte magie (ik spreek liever van paranormale effecten)
proberen mensen door wilskracht dingen te bereiken.

Ofschoon ik een nuchtere wetenschappelijke instelling heb
kunnen we wel meer dingen niet (goed) verklaren.

waterdichte bewijzen voor bv psychokinese is er 9 bij mijn weten) niet.

Toch is terugwaartse causaliteit geconstateerd, wat inhoudt dat je vooruit situaties kunt beinvloeden die je niet kunt voorzien.

Het is niet vreemd dat wanneer we op kwantumniveau accepteren dat we met onze wil een superpositie van een foton kunnen beinvloeden, ook situaties waarbij een buitengewoon kleine invloed een proces in gang kan zetten het misschien mogelijk is dit met mentale kracht te doen.
De opmerking over het zichzelf lassen van een wolframdraad is een goede maar daar is relatief nog veel energie voor nodig, wolfram is een zeer zwaar element.

Toch komen we met digitale schakelingen al in het 10microngebied en zitten we niet heel ver meer van het nanometergebied vandaan, de golflengten waarin de kwanten hun energie in zichtbaar licht afgeven.

Het zou dus in de toekomst wellicht mogelijk worden zaken met gedachten aan te sturen.
In wezen kan dit al met bedradingsystemen.

Onze hersenen nemen 20% van al onze energie op en doen daar onwaarschijnlijke dingen mee.
Dat is overigens meer dan de spieren bij elkaar gebruiken.
Het zou mogelijk aan te leren zijn golflengten te moduleren op basis van wilskracht. Dit maakt het verhaal dan rond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Witte magie betekent dat je energie vraagt aan de engelen van God .Op de moment dat je daarmee bezig ben roep je automatich ook andere energieen op en als die inditeiten een sterke energie hebben kan het gebeurern dat er 1tje de lamp opnieuwe aan doen ...ik heb het vaker gehoord .Hoe dichter je bij God staat hoemeer de duivel ermee gaat spelen ....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een aantal jaren heb ik dit ook meegemaakt met één lamp. De lamp ging regelmatig uit en soms ook zo maar weer aan ook als ik een nieuwe gloeilamp in draaide. Ook ik dacht aan paranormale zaken. Nog steeds weet ik dit niet zeker. Maar... ik heb sinds een half jaar een spaarlamp in die schemerlamp gedaan en nooit meer gaat de lamp uit zichzelf aan of uit. Dus je zou dit ook eens kunnen proberen en misschien werkt het ook zo bij jou.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Klinkt heel erg als een los contact. Dat kan het "puntje" onderaan de "schroefdraad" van de lamp zijn, dat tegen een koperen lipje in de fitting aankomt. Als dat lipje slap is, maakt het "puntje" van de lamp slecht contact. Een kleine trilling kan er dan voor zorgen dat de lamp aan of uit gaat. Ook kan in de fitting kan een losse, of van binnen gebroken, aansluitdraad zitten. Dat geeft hetzelfde effect. Soms helpt het de lamp uit te draaien en opnieuw in te draaien. Dan zit alles net wat strakker. Soms helpt het een lamp van een andere fabrikant in te draaien. Die kan een net wat andere vorm hebben bij het "puntje", waardoor hij beter contact maakt met de fitting.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
(euc kan een flauwe opmerking niet onderdrukken dus alvast mijn welgemeend excuus hiervoor) hey...!!ik ken ook iemand met een los contactje waarbij af en toe het licht even uitgaat. verdiep me er verder niet in maar geloof dat de oplossing of oorzaak tot vandaan nog steeds niet gevonden is.
Waarschijnlijk zijn het geesten. Je moest eens weten wat er allemaal mogelijk is. Monniken die stenen kunnen laten zweven magiers die vuur met hun gedachtenkracht kunnen maken, uittreden, telepathie, dingen laten bewegen met gedachtekracht en lichten die spontaan aangaan door entiteiten of geesten die hun aanwezigheid kenbaar willen maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een vroegere collega van mij kon een lantaarnpaal overdag laten branden. (Dit is echt gebeurd)
De politie vond dat maar vreemd, en ging achter dit verschijnsel aan. Ze ontdekten dat hij het deed.

Hij ging ook wel eens langs de straat. Daar zaten dan oudjes tv te kijken. Hij zette door zijn wil de tv op ruis. Het oudje staat dan op, en op dat moment liet hij het beeld weer normaal worden. Nadat het oudje weer even zat, liet hij de tv weer ruisen. Het oudje kreeg daardoor het idee, dat de tv 'bang' werd door het opstaan.

Echt gebeurd. Eerlijk waar. Het was niet verklaarbaar.
Althans voor de politie of de oudjes.

Toegevoegd na 13 minuten:
Niemand vraag hoe dit kan, dan geef ik de oplossing zo maar:
Hij is elektronica-hobbyist. Hij vond het leuk om deze geintjes uit te halen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ahh (blonde modus) zou daar misschien het antwoord liggen? hij was electronica hobbyist!! (kwartje gaat aan eurocentjes want kwartjes bestaan niet meer) zo hadden wij een lolletje bij centerparcs. alle tv hebben dezelfde afstandsbediening. genoeg heuveltjes om op te gaan staan in het geniep zodat je door een raampje heen kan zappen. in het donker is er niemand die je ziet. leuke reacties van de mensen ook! heb me helemaal in een stuip gelachen!!!!!! (hou dus ook wel van dit soort geintjes, maar zou het niet bij oudjes doen of mensen die er angstig van zouden kunnen worden)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ha ha. Ja leuk!
ik weet niet wie H Michaël is maar zel kan beter hulp vragen aan een elektricien bij deze klachten.

zelf zou ze ook even de hoofdschakelaar om kunnen zetten om te kijken of er sprake is van een losse draad die niet altijd contact maakt.

verder zie ik (gezien de categorie) dat je er zelf heel goed een idee over hebt welke ik niet ga bevestigen juist door de gekozen categorie. (principe kwestie)

dus alles even na laten kijken en vervolgens geheel je eigen invulling eraan geven.

mocht het niet helpen kan je je moeder vragen om aan zwarte magie te gaan doen. dan gaan de lampen niet aan, maar misschien wel uit mocht het allemaal vreselijk storend gaan worden en de rekening voor de elektriciteit in de papieren gaan lopen.

het is het proberen waard lijkt me.

verder zou ik ook proberen om vooral kritisch te blijven denken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
LOL! +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
thanx :) als de vraag al hier geplaatst word én in deze vraagstelling dan vraag ik me af of het nog wel een vraag is. mi is de conclusie al getrokken
'witte magie'. heb met dit soort vragen geen moeite, maar wel met de manier waarop (ben een rare hierin denk ik) heb gewoon moeite met dit soort verkapte 'open' vragen, maar stiekem wel een bepaalde richting op gaan..
heb mijn best gedaan, maar het is me niet gelukt om er serieus op te antwoorden (shame on euca) ach ja, gewoon lekker blijven aarden
.....of dat nu door een koperen geleider gebeurd, of door met beide beentjes op de grond te blijven staan. :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Euc en totaal met je eens (eng hè???).... zowel met je antwoord als je reactie!!!
V.w.b. die koperen leiding: kijk maar uit, die zijn zeeeeeer gewild de laatste tijd....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jij het met me eens?? help!!! dat is nog enger dan knipperende lampen én een hoge energie rekening :OP de markt voor koper is idd gewild, maar de koperdraden in mijn stopcontacten zitten er nog steeds in. (gisteren nog van de muur gehad om te sauzen, wel ff hoofdschakelaar omgezet, want zal je net zien dat het de eerste keer zou zijn dan ik aardt, zo met de schroevendraaier in het stopcontact) maar de NS loopt wel gevaar met dat koper van ze. alhoewel....
niet aarden, niet sporen, een bovenkabeltje los.....volgens mij zit er niet heel erg veel verschil in toch? :))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
PROEST!!!
Cryofiel
12 jaar geleden
Hohoho, dat koper is van ProRail, niet van NS!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
HAHAHA
en het wás van ProRail als iemand het weghaalt....