als je wilt glaasje draaien wat voor symbolen en tekens,letters heb je dan allemaal nodig?

wij willen graag glaasje draaien en weten maar voor de helft wat we nodig hebben.graag wat uitleg over de symbolen,tekens en letters die we nodig hebben.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Bij glaasje draaien wordt een glas gebruikt. Dit glas staat omgekeerd op tafel. (Bij een ouijabord wordt er gebruik gemaakt van een plankje). Op de tafel liggen in een cirkel de letters van het alfabet van A tot Z, de cijfers 1 tot 10 en het woord ‘ja’ en het woord ‘nee’. Er wordt gebruik gemakt van kaartjes met letters of van scrabble letters of van papiertjes waarop de letters staan, enzovoorts.

Op deze site staat nog meer informatie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik heb het vroeger als kind gedaan samen met een aantal leeftijdsgenoten. We gebruikten gewoon alle letters van het alfabet (van het scrabble spel) en de woorden "ja" en "nee". De letters legden we in de rondte en "ja" en "nee" ergens in de cirkel. Tot slot nog een simpel limonadeglas in het midden op de kop zetten je kunt beginnen. Allemaal één vinger erop leggen en een vraag stellen. Enne....het glas beweegt echt. Het is eng! Doe het niet! Ik heb er spijt van dat ik het toen gedaan heb en heb me daarna nooit meer met zoiets dergelijks bezig gehouden. Want voor mij was het ook verslavend. Op een gegeven moment gingen we steeds weer opnieuw de kelder (want daar zaten we) in om vragen te stellen. En ik weet niet hoe het kan, maar het glas beweegt dus echt. Ik geloof dus absoluut niet in geesten of wat dan ook, ik vermoed dat ons eigen onderbewustzijn een rol erbij speelt. Maar je weet eigenlijk niet wat je doet of wat je aanricht, dus ik zeg: niet doen!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onderstaande tekens heb je nodig.

Toegevoegd na 4 minuten:
Kijk wel uit, want na het glaasje draaien gebeurt het bij sommige mensen (niet bij iedereen) dat het gaat spoken in huis: voorwerpen bewegen, rare geluiden. Maar hou er ook rekening mee dat je kan gaan dénken dat het spookt, terwijl dat helemaal niet zo is. Nachtelijke geluiden klinken nou eenmaal harder als het donker is en je met spannende dingen bezig bent.
Mocht je onverhoopt toch onverwachte gasten in huis hebben, raadpleeg dan iemand die er verstand van heeft om deze weer te verwijderen.

Ook is het verstandig dat je van te voren informatie zoekt over wat kan en wat onverstandig is. Het liefst nog bij iemand die weet wat hij zegt of die dat welleens gedaan heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ha.............................Ha!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
IQ is ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onzin Juzerneem, heeft niets met IQ te maken. Heeft te maken wat iemand heeft meegemaakt en dat is veel meer dan jij je kan voorstellen. IT is HERE !
Als je rustig afwacht en je leert hoe je de andere zijde kan ervaren , dan is er niets aan de hand , kan je veel ervaren maar je wordt beschermd , maar als je het gaat opzoeken met rituelen etc. dan kan het goed mis gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ goldenten, zo is het maar net!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de astrale wereld kontakt met jou wil hebben komen ze wel vanzelf naar je toe en dat zijn dan doorgaans betere entiteiten dan degenen die op het glaasje draaien af komen want dat zijn de entiteiten die erop uit zijn onrust te veroorzaken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Mevrouw,dat is heel juist wat je daar zegt,
ook zoals Goldenten zegt,
en idd,zelf vind ik bv ook,de doden kan je beter met rust laten,en als ze willen komen in goede zin,
komen ze wel vanzelf,
anders is het gewoon ook het een beetje zoeken naar problemen op dat gebied,met glaasje draaien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
++++
Als je scrabble hebt thuis kun je die mss gebruiken om alle letters neer te leggen. ja en nee op een briefje schrijven, een glas. en natuurlijk het belangrijkste, de sfeer!!
Lampen uit, wierookje aan kaarsen aan en allemaal in het zwart, lekker spookachtig maken . Een enge film voor of na dit alles kijken en een slaappartij erna plannen!

leuk griezelavondje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
goed bezig,aheum :)
zelf ben ik thans een enorme horrorliefhebber,
en ben totaal geen angsthaas,
maar ik ben wel zeker,dat het ene niets,
maar ook niets heeft te maken met het andere ;)
nuja iedereen doet maar hoor,gevolgen komen nadien wel Misschien nog nooit gehoord van dat verhaal in engeland,
echt gebeurd waar na een partijtje glaasje draaien,
de ene jongen de andere heeft neergestoken met een mes? Nuja ik denk daar toch anders over.
En ik weet waarom.
Cryofiel
12 jaar geleden
Mensen kunnen elkaar en zichzelf helemaal gek maken. Dat blijkt maar weer uit zulke verhalen. Ikzelf vind het frappant dat zulke dingen ALLEEN gebeuren in ONZE cultuur. In een cultuur dus, waarin iedereen "weet" dat glaasjedraaien gevaarlijk hoort te zijn. In culturen waar men glaasjedraaien niet kent, gebeurt er NOOIT iets wanneer mensen toch gaan glaasjedraaien. Hetzelfde, maar dan andersom, zie je bij de bewoners van sommige aziatische eilanden. Die geloven in boze tovenaars. Als zo'n tovenaar een haar of een nagel van jou in zijn bezit krijgt, kan en zal hij die gebruiken om jou in zijn macht te brengen. In die cultuur worden afgeknipte haren en nagels dan ook zorgvuldig verzameld en daarna verbrand. Iemand die daar gewoon in de open lucht zijn haren laat knippen en daarna de haren door de wind laat wegwaaien, loopt groot risico. ECHT risico, bedoel ik. Daar zijn mensen volledig doorgedraaid, letterlijk waanzinnig geworden, nadat ze, ondanks alle waarschuwingen, hun afgeknipte haren door de wind hebben laten meenemen. -- Wat voor die mensen de afgeknipte haren zijn, is voor ons het glaasjedraaien. Er is geen verschil. ALLE gevolgen zijn puur cultuurgebonden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan wel zijn wat je zegt,maar....
om bv iets kwaad op iemand uit te spreken,
als voorbeeld dus,
heb je niet altijd het cliché nodig bv,
van haren,en nagels en stuf,of andere culturele magie bv,
dat kan men al met je echte naam bv,en een foto,
waar hoor...is heel zeker zo bij mij gebeurd.
Nuja dat heeft ook niets met het glaasje draaien te maken,
maar wou het even vermelden.
Cryofiel
12 jaar geleden
Ook dat is een mooi voorbeeld van iets dat cultureel bepaald is.