Hoe kan iemand in 1979 voorspellen dat er op 11 mei 2011 een zware aardbeving plaatsvindt?

"De in 1979 overleden Raffele Bendandi zou die voorspelling hebben gedaan. De bekende „man van de aardbeving” heeft de reputatie dat hij een aantal aardbevingen correct heeft voorspeld op basis van de stand van de planeten."

http://www.telegraaf.nl/buitenland/9747832/__Op_de_vlucht_voor__aardbeving___.html?cid=rss

En nu blijkt dat niet Italie, maar het land ernaast een aardbeving heeft gehad...

http://www.telegraaf.nl/buitenland/9757851/__Zware_aardbeving_Spanje__.html?cid=rss

Toeval, of...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het was geen grote aardbeving. Als het met de stand van de planeten te maken had lijkt het me dat de aardbeving van 11 maart 2011 op 11 mei 2011 zou moeten hebben plaats vinden. Dat gezegd hebbende : ik vrees dat het nog niet gedaan is met de aardbevingen rond de "ring van vuur ". Ook daar zijn voorspellingen over gedaan door een helderwetend medium in de jaren '30 . Japan is uitgekomen. Laten we hopen dat de andere voorspellingen niet uitkomen.

Antwoorden (9)

Toeval, inderdaad. Murcia in Spanje ligt nou niet echt in de buurt van Italië...

Toegevoegd na 24 minuten:
Overigens is de aardbeving helemaal niet door Bendadie voorspeld. Hij heeft geen datum en geen plaats genoemd. De enige nog staande voorspelingen zijn "ergens" in 2011 en "ergens" in 2012.

http://www.abruzzo24ore.tv/news/Terremoti-l-istituzione-Bendandiana-conferma-Nessuna-previsione-di-un-sisma-a-Roma/26599.htm

Toegevoegd na 28 minuten:
Bendandi bedoel ik.
12 jaar geleden
bamibal
12 jaar geleden
Het was in de provincie Murcia, nabij het plaatsje Lorca.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lorca
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja zeker, in verhouding met de planeten is het maar een speldenprik van elkaar verwijdert.
bamibal
12 jaar geleden
Tja, en op de eeuwigheid is vandaag en de prehistorie ook vlak na elkaar.
waarschijnlijk heeft hij een of andere berekening gemaakt waardoor hij hiermee schattingen kan maken, met behulp van astrologie.
In de astrologie kunnen bepaalde 'omslagpunten' berekend worden..
deze man hield zich daarin blijkbaar vooral bezig met aardbevingen, maar t kan alles zijn..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zegt zelf al "zou", het beruchte woord bij zgn voorspellingen.
Het probleem van paragnosten, astrologen en wat dies meer zij, is dat zij altijd heel erg vaag zijn met antwoorden of heel veel metaforen gebruiken, oftewel je kan links- danwel rechtsom met hun antwoorden.
Maar nee, hij heeft de aardbevingen niet voorspeld, het is gewoon toeval, of iemand heeft nu zijn zgn voorspellingen aangehoord en daaruit gelieerd dat dat gisteren zou zijn gebeurt in Spanje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik lees net een artikel dat hij in 1915 163 voorspellingen heeft gemaakt, met precieze data en locatie.
Echter zijn er 'maar' 13 van deze voorspellingen uitgekomen, met allemaal een afwijking van circa 100 tot 2000 kilometer, en niet allemaal op de precieze dag dat hij ze had voorspeld, maar wel in de week ervan.

Er valt wel wat te zeggen dat hij ze kon berekenen, ook als je precies weet hoe aardbevingen werken, kan je met een hoop wiskundig werk ook ongeveer wel berekenen wanneer er een aardbeving komt.

Of het toeval is of niet, daar kan je lang over discussieren, ik denk echter wel degelijk het niet volledig toeval is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn elke dag hondden duizenden aardbevingen over de hele wereld, de meeste klein maar sommige groot genoeg voor het nieuws. Met een voordpelling heeft hij waarwchijnlijk gewoon geluk gehad want aardbevingen zijn juist zo onvoorspelbaar als wat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
honderden*
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Honden beven ook soms (LoL)
Dat is nogal een verschil zeg, zit toch aardig wat ruimte tussen. Had je die vraag ook gesteld als die aarbeving in Israel, of India was? waarschijnlijk wel. Men ziet een datum en ziet dat ergens een aarbeving is en bingo, de koffiedikkijker heeft gelijk. Self-fulfilling prophecy's zijn een ware hit momenteel, omdat de mensen zich massaal van de oude religies afkeren, gaat men opzoek naar een alternatief. 11 5 2011 lijkt wel een makkelijk rekensommetje 2 dubbele getallen en 4*5. Ik kan ook gaan voorspellen dat in september 2013 een aarbeving gaat gebeuren in Turkijle heb ik ongelijk kraait er geen haan naar, heb ik wel gelijk dan is het ongelooflijk, is er ergens anders rond die tijd een aarbeving zal ik ook nog mensen verbazen, feit is dat er zeker een aarbeving zal komen in Turkije, net zoals in Italië, Spanje, Griekenland, Iran noem maar op. Elk jaar worden dit soort mensen opgeroepen om met hun voorspellingen bij de wetenschappers te komen en dan blijkt er altijd niets van te kloppen. O ja laat ik voor 2013 meteen de troonswissel in Nederland voorspellen, mocht het niet hier maar in Engeland gebeuren zit ik er ook dicht bij, feit is dat het alletwee oude dames zijn, dus wie weet? :-p Geloof er maar niet teveel van, en blijf met beide benen op de grond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ha, ha.
plusje
niet eens toeval..
de man zover hier de ronde gaat heeft een zware aardbeving in Rome voorspeld..
zo zie je, valse profeten waren er vroeger al...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Absoluut geen 'toeval'! Bij goede bestudering van de hemellichamen, middels astrologie en/of middels numerologie, kan men vrij correcte voorspellingen doen. Meestal kun je dan aangeven wat voor die bepaalde dag de invloeden zijn die op dat moment heersen. Soms is die aanduiding erg duidelijk, soms beduidend minder. Voorspellingen moeten echter met zekere voorzichtigheid gehanteerd worden, ikzelf zal dan ook nooit voorspellingen uiten, hooguit aan mijn lieve man, omdat ik soms best akelige voorspellingen tegenkom, zoals ziekte of dood van iemand, en mijn zorgen daaromtrent graag wil delen. Soms heb ik voorspellende dromen die letterlijk zo uitkomen. Via gidsen en engelen kunnen mensen ook boodschappen doorkrijgen. Voorzichtigheid in geloven in voorspellende boodschappen is echter altijd vereist! Geloof ze nooit klakkeloos, ze zijn vaak afhankelijk van voortzetting van een situatie uit het heden, daar kunnen wij mensen vaak nog behoorlijk veel invloed op uitoefenen middels onze vrije wil. Dus kosmische invloeden zijn er wel degelijk, maar wij mensen hebben een vrije wil om met die invloeden om te gaan. Wat betreft natuurrampen... tja, tot op zekere hoogte hebben wij mensen daar ook invloed op.
Voorspellingen kunnen dus wel degelijk uitkomen, maar voorspellingen moeten altijd met grote voorzichtigheid bekeken worden vanwege andere invloeden. Voorspellingen zijn wel mee te nemen als waarschuwingen! Zaken om rekening mee te houden!

Toegevoegd na 2 minuten:
Voorspellingen tot op de dag nauwkeurig zijn ook betrekkelijk, daar invloeden overlappend zijn over meerdere dagen of weken....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De mensen hebben tijd uitgevonden, tijd is iets wat alleen op aarde bestaat. Als we bijvoorbeeld kunnen vliegen tegen snelheid van het licht en dit verschillende keren rond de aarde doet dan gaan we in de toekomst gaan reizen.

Waarom zouden we dit niet kunnen met de geest? mensen die veel verder zijn ontwikkeld zouden met hun geest bijvoorbeeld deze snelheden kunnen doen en zo in de toekomst kunnen kijken. Dit is er maar 1 voorbeeld van.

Ook dood is geen dood , dus geestenwereld is ook niet verbonden aan tijd. Dus indien iemand ver is ontwikkeld en dingen kunnen doorkrijgen, bijvoorbeeld van een geest die is niet gebonden aan tijd en de ontvanger is dus helderziend. Zou het eventueel ook kunnen door krijgen op die manier.

Groetjes Ritchie

Toegevoegd na 2 minuten:
Uiteraard astrologie kunnen ze ook heel wat voorspellingen doen. Maar uit ervaringen kloppen die niet altijd en zelfs heel wat minder dan voorspellingen langs een andere manier.