Hoe kan het dat mijn brievenbus kleppert?

Net klepperde de brievenbus ik zag niemand. Er is geen Post ingegooid & er staat geen wind! Ik stond buiten te kijken toen het gebeurde en zag dus niemand staan. Hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Je vergeet dat je waarschijnlijk binnen ook een raam of rooster open hebt staan. Door de 'trek' ontstaat er zo een luchtstroom, waardoor je brievenbus kan gaan klepperen.
En daarvoor hoeft het niet veel te waaien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, maar een deur is nooit hermetisch. (Ik neem tenminste aan dat je geen kluisdeur hebt..)
En juist die luchtstroom die onder de deur doorkomt zorgt voor de trek die een brievenbus kan laten klepperen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
testen met een kaarsje of er luchtstroming te bespeuren is. +1

Andere antwoorden (5)

Ik wil je niet bang maken, sommige geloven erin en anderen weer niet, maar het kunnen geesten zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alles kan!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
call the ghostbusters !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gezien de categorie vind ik dit antwoord zo gek nog niet anders. +je dus.
Er staat weldegelijk wind, dus er kan een windvlaagje tegen aan zijn gewaaid.
Misschien kan er een diertje (vogel) tegen aan zijn gevlogen.
Wel rare vraag eigenlijk, want hoe moeten wij dit nou weten? Het hangt er ook een beetje vanaf waar je woont, stel je woont in het bos, kan er een vogel tegen aan zijn gevlogen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je brievenbus was niet helemaal gesloten, na de laatste bezorging en viel toen dicht door een trilling van b.v. een passerende auto.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoe weet je dat de brievenbus niet helemaal gesloten was moolkeesje?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
da's toch duidelijk, als ie gesloten was geweest,had ie niet kunnen klepperen. Logicaatje hè?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dus een brievenbus die openstaat kan klepperen omdat ie dichtvalt. vind het zelf niet zo heel duidelijk eigenlijk. sommigen zijn van aluminium en gaan dus makkelijk open want het dekseltje is gaat met weinig weerstand omhoog, ook al ze helemaal gesloten zijn. een beetje tocht of trek kan voldoende zijn. (mooi weer, raampjes open, deurtjes open je kent het vast wel) lichte klepjes dus. stel nu dat de brieven bus van messing zou zijn, die sluiten meestal en het klepje is een stuk waarder. gaat je 'logicaatje' dan nog steeds op?
Cryofiel
13 jaar geleden
Ja. Als de brievenbus een beetje haakt, en hij is op een kiertje open blijven staan. Dan kan hij zomaar ineens dichtvallen.
Kristal
13 jaar geleden
Ja, dat is mij ook wel eens gebeurd, ik schrok me naar, ineens viel die klep dicht, maar die had open gestaan zag ik later toen het nog eens gebeurde, want nadat de post erdoorheen was gegooid bleef de klep open hangen. Dat is één van de genoemde mogelijkheden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heksje, ik noemde slechts een possibility, er zijn er waarschijnlijk wel meer, b.v dat de post gedeeltelijk tussen klep en inworpopening blijft zitten en er dan op een gegeven moment uitglijdt. Ook dat kan een geklepper te weeg brengen.
Verder claim ik heus niet, de waarheid in pacht te hebben. Ik geef slechts antwoord naar mijn ( beperkte ) vermogens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Moolkeesje
dank je wel voor je reactie Moolkeesje. m.i. kwam je antwoord nogal zeker over, net als je reactie omdat je het zelf ook zo'n duidelijke logica vond. vandaar..... ik weet dat je heus niet claimt de waarheid in pacht te hebben hoor en zie dat ook zeker niet zo. :) @kristal
er zijn idd meer mogelijkheden met post, scharnieren, wind, tocht etc.
ben blij dat de postvakken beneden aan de flat zitten in ieder geval.
van die aluminium gevallen met opstaand randje eraan..... als er een windje staat (hoeft niet eens zo hard te zijn) is het een behoorlijk brievenbus-klepper-concert.
klepje stuiterde gewoon nog ff dicht dat kan toch.
of ben ik nou n te nuchtere noordeling ..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Absoluut Char bellen....