bepaalde droom blijft maar terug komen. hoe komt dat ?

ik heb nu al een aantal maanden de zelfde droom/nachtmerrie die maar terug blijft komen. heb hem nu al zeker 8 keer gehad ook blijft hij het zelfde.

het begint met een ontdekking over een dode alien in een glazen bol. waneer deze bol open gaat verdwijnt/smelt de alien. ik ben met een groep mensen van 8 waar van 4 vrouwen, waneer deze alien los rond loopt in het gebouw wat ik niet ken. worden de mannen steeds omstebeurt opgejaagd en 1 voor 1 vermoord door die alien. ik ben telkens de laatste die vermoord word.
het zijn telkens de mannen die dood gaan en de vrouwen die blijven leven.

ik heb de droom even kort samen gevat. maar de droom heeft heel veel details. en die alien is geen lieverdje.

waarom heb ik deze droom telkens? is daar een verklaring voor?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Een droom die steeds terug komt kan aangeven dat jouw onderbewuste je iets duidelijk wil maken dat belangrijk is.
Mag ik even brainstormen voor een keer om je op weg te helpen hoe je er naar kan kijken?

De ontdekking van een dode alien in een glazen bol. De ontdekking van een onbekend deel in jezelf dat eigenlijk toch duidelijk zichtbaar is door het glas. Open je de bol, de plek waarin je het opgesloten houdt, dan smelt de alien, verdwijnt het onbekende doordat je het vrij laat, naar je bewustzijn haalt, je maakt het bekend aan jezelf. Dat vrijgekomen deel van jezelf doodt het mannelijke in je. 8 is een kracht getal (het kan o.a. het temmen van het dierlijke (wat we allemaal hebben) in jezelf betekenen door middel van vrouwelijke kracht).
Uiteindelijk blijft 4 over, een evenwicht getal. En vier vrouwen. Zij kunnen het doorgeven van het leven symboliseren. Als je voor je vrouwelijke kant kiest (geven, ontvankelijk zijn, verzorgend, introspectie, leven gevend, zacht) blijft het getal 4 over en belooft evenwicht. Die alien is geen lieverdje schrijf je. Het zou dus kunnen dat je jezelf vertelt dat je evenwichtiger kan leven als je je vrouwelijke kant meer laat spreken.

Tot zover. Ik weet natuurlijk niet of dit ook maar iets te betekenen heeft voor je maar misschien kan je zo zelf bekijken wat de droom je te zeggen heeft. Kijk naar GD's vragen. Eigenlijk kan alleen jij je eigen droom uitleggen. Alleen jij kan erachter komen wat een alien voor je betekent als symboliek. Uitleg in dromenboeken kan je een idee geven maar jouw eigen associaties gaan altijd voor. Dus als jij iets specifieks denkt zodra je aan een alien denkt gaat dat altijd voor mijn uitleg en kan je daar op voortborduren.
Bedenk daarbij dat, als er in een droom gedood wordt, dat het niet letterlijk genomen moet worden. Het geeft meestal aan dat er iets in jouzelf verandert dient te worden. Er kan een "verkeerde" (lees: belemmerende) eigenschap gedood moeten worden om je verder te kunnen ontwikken.

Misschien heb je er iets aan :-)
Kristal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1 zat in grote lijnen aan hetzelfde te denken dus kan wel inpakken. thanx he! :OP
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb niets met algemene symboliek (en zeker niet met getallensymboliek), maar net als eucalypje zat ik ongeveer hetzelfde te denken. Vooral "Alleen jij kan erachter komen wat een alien voor je betekent als symboliek." Dat is 't 'm. Dromen (en hun symboliek) zijn pesoonlijk. Alleen wijzelf kunnen ze werkelijk verklaren en begrijpen. Mijn ervaring is ook dat wanneer je de droom hebt begrepen, de droom niet terug komt. Ik heb meerdere van deze herhaaldelijke nachtmerries gehad en steeds als ik er eentje begrijp, is 't afgelopen. Zie een nachtmerrie dan ook niet als een probleem dat je moet ontwijken, maar probeer 'm te doorgronden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ow ja, voor 't doorgeven van leven heb je natuurlijk ook mannen nodig ;) Met vrouwen alleen is dat nogal moeilijk.
Kristal
12 jaar geleden
Ja klopt Widar, zo werkt het voor mij ook, wanneer je de droom begrijpt komt die niet meer terug, tenzij je er echt hélemaal niets mee doet, dan kan het later nog weer eens terugkomen. Jajaja, natuurlijk hebben we elkaar nodig bij het doorgeven van leven :))
Hoewel er ontwikkelingen zijn... nou ja, daar hebben we het nog wel eens over maar wat ze ook uitvinden, de man houden we erin... hoewel dit wel een enigszins vreemde woordkeuze is in deze context... en dit dan ook weer... Maar goed, wanneer een vrouw baart, ja, dat noemt men dan levengevend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de droom later toch terug komt, heb je hem blijkbaar toch niet goed genoeg begrepen, of ben je de betekenis/het spoor even kwijt. Het leven wordt "gegeven" wanneer een eitje en een zaadje bij elkaar komen. De rest is een opeenvolging van natuurlijkheden. Het is in mijn optiek onzin om te zeggen dat het de vrouw is die het leven schenkt. Zonder mannen is leven evengoed onmogelijk. Ik had graag de zwangerschap voor mijn rekening genomen, als dat mogelijk zou zijn geweest.
Kristal
12 jaar geleden
Widar,w.b. de droom, dat is ook een mogelijkheid waardoor een droom terugkomt. Meestal wordt gezegd dat het leven ontstaat bij de conceptie en gegeven bij de baring, (vandaag heeft mijn vrouw het leven gegeven aan onze dochter/zoon heeft betrekking op de bevalling, het baren). Natuurlijk zijn man en vrouw bij het ontstaan van leven even belangrijk. Het is je te sieren dat je de zwangerschap graag voor je rekening had genomen, mag ik vragen waarom je dat had gewild?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat 't geen makkie is, met zo'n buik rondlopen. En dan hebben we 't nog niet eens over de bevalling.
Kristal
12 jaar geleden
wow Widar...
je bent de eerste man die ik ken die dat op zich wil nemen niet omdat het hem zo'n geweldige ervaring lijkt, een groeiend kind in je, maar omdat hij het reeel ziet en dat graag van zijn lief had overgenomen.
Wat niet wil zeggen dat het geen bijzondere ervaring is maar inderdaad, je zegt het wat mij betreft treffend: het is geen makkie. Dat vind ik mooi van je want ik voel dat je het meent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb heel, veel aan deze reactie gehad. +
Kristal
12 jaar geleden
Woodknight, daar ben ik blij om, fijn!

Andere antwoorden (6)

Heb laatst op tv iets gezien over het uitschrijven van je droom. Alleen moet je dan zorgen dat op het moment dat de droom vervelend begint te worden het verhaal anders loopt. Dus in plaats van dat die je gaat vermoorden dat jullie wereldberoemd worden met de ontdekking van de eerste levende alien. Op deze manier buig je je nachtmerrie om en herschrijf je je droom naar een fijnere droom.

Dit schijnt te helpen ben helaas vergeten welk tv programma het was, maar kan wellicht geen kwaad om te proberen.

succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat heet een repeteerdroom. Zo'n droom duidt vaak op een probleem dat je niet hebt verwerkt. Een paar dagen geleden stond er een soortgelijke vraag op deze site.

Ik had vroeger ook vaak nachtmerries. Ik heb mezelf toen aangeleerd dat ik me dan realiseerde dat het maar een droom was. Dat leer je je heel gemakkelijk aan. Zeg 's avonds tegen jezelf: "Als ik weer zo'n nachtmerrie krijg dan weet ik dat het maar een droom is". Je zult zien dat dit na verloop van tijd werkt.
Je zou ook kunnen overwegen om eens naar een therapeut te gaan die met dromen werkt om achter de oorzaak te komen zodat je die kunt oplossen .

Een goed boek over dromenuitleg is: Helder gezien, met gesloten ogen. Het ISBN nr. is 90 5599 108 2. Het boek is geschreven door Ronald Pino, een psycholoog die met dromen werkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit verhaal lijkt natuurlijk zodanig veel op de film aliens of the thing. Dat het waarschijnlijker is dat deze film zodanig indruk op je hebt gemaakt dat je er vaker over gaat dromen.

Je schrijft: "worden de mannen..." alsof zij opgejaagd worden en jij niet. Waarom jij niet, en wel pas op het laatste. Of heb je wel de gehele droom lang het 'opgejaagde' gevoel/emotie?

Ben je man of vrouw? Gezien de droom daar ook een onderscheidt in maakt. Zou de 'alien' man of vrouw zijn?
Hoe zijn de emoties van de vrouwen?
Hoe is jou relatie met die vrouwen?
Welke rol hebben de vrouwen in je droom?

Het thema is toch wel het gejaagd worden. Wordt je in jou leven ook gejaagd, moet je veel, wordt er vaak 'achter je kont' aangezeten. Wordt je veel gecorrigeerd. Ben je een 'puber' en zijn je ouder(s) de jagers?

Waarom ben jij altijd de laatste in de droom? Ben jij 'het toetje'? De 'hoofdprijs'?

Kortom vele vragen die belangrijk zijn voor de interpretatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedenk in de eerste plaats dat Alles maar dan ook Alles met een constructieve reden op ons pad komt.
Als die Alien geen lieverdje is dan zegt dat veel over de wijze waarop JIJ overdag over anderen denkt.
Wellicht ben jij ook niet zo'n lieverdje als je aan anderen denkt?
Hetgeen jij droomt is een weerspiegeling van JOUW Bewuste of Onbewuste Gedachte-Intenties gedurende de dag.
Verkijk je niet op het vermeende 'kwade' in die droom. Het heeft echt een constructieve reden van bestaan.

Het feit dat die droom terug komt betekent dat jij jouw noodzakelijke les nog niet getrokken hebt uit deze droom.
Het kan voldoende zijn dat jij Bewuster begint om te gaan met jouw Gedachte-Intenties om die droom te laten vervagen.

Stel dat ik gelijk heb en dat die mannen jouw 'negatieve' gedachten weerspiegelen en die vrouwen jouw 'positieve' gedachten.
Dan wil die Alien enkel zeggen dat jij je meer op positieve Gedachten dient te focussen en daardoor 'sterven' de negatieve gedachten een natuurlijke 'dood' om het zo maar uit te drukken.

Ga met deze Gedachte aan de slag en doe het met de Glimlach want Glimlachen activeert 'slapende' hersendelen waarin ons vermogen tot Win-Win-Denken en/of Oplossingsgericht Denken ligt opgeslagen.

Focus je consequent op hetgeen jij WEL wil aantrekken in jouw leven en je zal merken dat al de rest vanzelf verdwijnt.

Meer informatie over Glimlach-Communicatie en Win-Win-Gedachte-Kracht kan je via onderstaande link vinden of je mag me ook persoonlijk mailen.

Veel Succes gewenst!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
Mooi en zinvol antwoord Gerda,
dikke +1!
je kunt ook eens kijken op www.droominfo.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien wilt het zeggen dat je iets belangrijks moet doen voor vrouwen? iemand die je kent .. of het is gewoon je fantasie