hoe zie je het verschil tussen entiteiten. mensen en geesten ( en/of gids) e.d.?

veel mensen zeggen ze te zien. maar hoe zie je het verschil?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk eens op deze link, hier word het mooi omschreven wat geesten ofwel entiteiten zijn.. Iedereen ervaart het anders dus hou je niet vast aan wat er staat.. Je kan ze zien, voelen of alleen een van beiden.. http://www.spookjagers.nl/pageID_5284022.html Als de link het niet doet zoek dan bij google naar; geesten en entiteiten.
Amadea
13 jaar geleden
"veel mensen" ? Dat betwijfel ik ten zeerste. Het zullen slechts enkelen zijn.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je weet niet wie hij bddoeld met veel mensen.. Ik ken ook maar genoeg mensen die er mee te maken hebben..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
niet op alle slakken zout leggen. wereldwijd zijn het veel mensen ja... en ik ben er al heel wat tegengekomen die ze zien dus ja voor mij wel veel. Doet dat er wat toe?
Amadea
13 jaar geleden
Ja, het doet er wel toe en heeft niet te maken met zout op slakken leggen. Je vraag is namelijk gebaseerd op een verkeerde veronderstelling. Omdat er niet veel mensen zijn die geesten [zeggen te] kunnen zien is de kans dat iemand deze vraag kan beantwoorden zeer klein. En er valt al helemaal niets te bewijzen, dus levert het geen kennisvermeerdering op.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
iets hoeft niet perse wetenschappelijk bewijsbaar te zijn om kennis te vergroten

Het beste antwoord

Allereerst zijn er dus wel degelijk verschillen. Je komt hier op aarde om levenslessen te leren. Je hebt zelf gekozen voor de les die je wilt leren. Tijdens dit leven krijg je een Gids mee, dat kan iemand zijn die zelf al eerder op aarde geleefd heeft in een mensenlichaam, maar dat kan ook een lichtwezen zijn, iemand uit de Lichtwereld, ons Thuis, waar we vandaan komen en waar we ook weer naar terug gaan. Daarbij heb je ook nog een 'Oergids', een gids die ieder leven bij je is. Deze gidsen dienen ter ondersteuning. Jij moet echter zelf je verantwoordelijkheid voor dit leven nemen, zij kunnen je met raad bijstaan als je naar hen leert luisteren. In eerste instantie, wanneer je moeder zwanger van je is, zul je nog contact met hen hebben, later zul je het allemaal langzaam gaan vergeten. Vandaar dat heel jonge kinderen soms zulke wijze uitspraken kunnen doen, of ze al veel langer op aarde rondlopen. Zij hebben nog een geheugen aan het geheel. Hoe ouder wij worden, onder invloed van alle maatschappelijke druk en ook met de bedoeling ècht onze lessen te mogen leren, zullen wij dat geheugen kwijtraken. Sommige mensen behouden nog een kleiner of groter geheel. Sommige mensen blijven onthouden, sommige mensen her-inneren zich later weer van alles. Overledenen kunnen voor ons dienen als tijdelijke gidsen of blijven bij ons zolang zij of wij dat nodig hebben. Het verschil zie je niet direct, het verschil voel je, weet je. Veel gidsen presenteren zich namelijk als 'gewone' mensen om voor jouw toegankelijker te zijn. Soms zie je ze als een helder licht. Overledenen nemen over het algemeen de vorm aan die ze hier op aarde hadden in verband met de herkenbaarheid. En inderdaad, ze kunnen langs je heen flitsen, ze kunnen voor, achter of naast je staan als gewone mensen. Kortom hun uiterlijk passen ze aan aan degenen aan wie ze zich willen vertonen. Blijft vaak dat je het wel weet...
Maar dan moet je natuurlijk wel in staat zijn hen te zien. En hoe je hen dan wilt noemen, het hangt gewoon af van hun functie die ze willen of die jij wilt dat ze vervullen in jouw leven. Open staan voor contact met hen, kun je leren. Daar zijn allerlei manieren voor. Sla maar eens een boekje open over 'ontmoeting met je gids' 'werken met engelen' enz.
Hoop dat je hier iets aan hebt. Zaak blijft dat het belangrijk is je intuïtie te ontwikkelen, zodat deze wereld niet meer de enige wereld is en je kennis kunt maken met een veel grotere werkelijkheid en prachtige energieën.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een onverwachts mooi antwoord!
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank jullie wel. Voor mij is het leven een leerschool en heeft me gebracht op het punt waar ik nu sta, en mag ik nu, zo nu en dan, al schrijvend, tekenend en werkend, een 'doorgeefluikje' zijn vanuit de lichtwereld. Ik heb geleerd open te staan voor de dingen die me doorgegeven worden. Dat kan iedereen leren, de een wat makkelijker dan de ander. Heel fijn als anderen dit mee kunnen nemen op hun levenspad en het kunnen waarderen. Mijn ervaring leert me dat er ergens iets aangewakkerd wordt in ons geheugen. Een geheugen aan 'thuis', aan de lichtwereld, en een herinnering aan het doel waarvoor wij hier op aarde zijn gekomen. Dus nogmaals dank, in dank ontvangen door mezelf maar zeker ook door mijn lieve Gidsen. Zeer bemoedigend!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wittewaterlelie, je ziet/ ervaart nu de lieve kant van goeie vraag, de andere kant bestaat hier ook, wees er op voorbereid.
Het" thuis" gevoel ken ik, het voelt soms als heimwee.
kan soms heel indringend zijn en vooral emotioneel.
Zoals nu, dit moment, terwijl ik er over denk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@waterlelie: als je er maar zelf in geloofd dat het leven zo in elkaar steekt, ga zo door.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je wel eddijst voor je lieve woorden. Het 'thuis'-gevoel is ook bij mij een emotioneel gebeuren, maar inmiddels heb ik er helemaal vrede mee met mijn taak hier op aarde, zoals iedereen zijn of haar taak heeft. Ik ben me ervan bewust dat deze taak is, wat voor mij al die uitdagingen in mijn leven op wezen.
En inderdaad Samuel1304, ik geloof dat het leven zo in elkaar steekt. Er zijn natuurlijk voor iedereen zo zijn of haar waarheden, dit is mijn waarheid. Of dit de ware werkelijkheid is zullen we misschien nooit weten, maar het is wel een heel fijne manier om je leven te leven. Ik gun het iedereen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb jij drie gidsen?
De meeste mensen maar een, hooguit twee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alle levens hier op aarde wordt ik begeleid door Djudonne en dit leven heel speciaal, waar ik dan ook heel lang over getwijfeld heb of ik het wel goed had, maar haar naam kwam me als kind al vaak door. Ik voerde hele gesprekken met haar, maar begon inzicht te zoeken in het katholicisme en ben haar toen letterlijk uit het oog verloren. Later als volwassene kwam ze weer op mijn pad, nadat ik begrepen had dat de kerk het geloof wel heel anders praktiseert dan Jezus ooit bedoeld had. Mijn lieve gids voor dit leven is Maria Magdalena. Als volwassene begon ik me afvragen waarom nu juist zij. Wat was er nu zo speciaal aan mij dat ik zo'n gids mocht krijgen. Ik snapte er niets van. Ik ging er dus met mijn verstand in zitten en verloor haar wederom uit het oog. Nu, de laatste jaren, komt ze weer op bezoek en geeft me dingen door waar ik heel dankbaar voor ben. Ik snap haar rol dan ook steeds beter. Het heeft niet te maken met of ik wel belangrijk genoeg ben, het heeft te maken met onze doelen. Het inzicht dat ik heb mogen ontvangen heeft me veel helderheid gegeven en nog dagelijks staat ze me bij, ook in mijn (nog startende) praktijkje aan huis. Het vertrouwen dat ik nu in haar heb, tja, dat kwam ook niet vanzelf. Daarvoor moest eerst een andere, heel tijdelijke gids, langskomen om me te vertellen dat ik mocht vertrouwen op mijn levensgids. Daarna is er veel gebeurd en heb ik een stroom van energie mogen ervaren. Ook de rol van Djudonne is me steeds duidelijker geworden. Hij is een zogenaamde oergids, iemand met een enorme wijsheid, een man met witte haren, snor, lange baard, die ik voor de gein wel eens Gandalf noem. Hij heeft echter geen puntmuts op, wel een staf in zijn hand met een enorme bergkristal. Djudonne zorgt dat ik de lasten van het leven met een dosis humor kan verdragen. Verder is ook mijn overleden moeder steeds bij me, hoewel ze me steeds meer los gaat laten en er nu wel het vertrouwen in heeft dat alles goed komt met mij. Nou, mijn verhaal over mijn gidsen. Dus inderdaad twee hoofdgidsen, waarvan Maria Magdalena me met raad bijstaat en Djudonne me de humor in het leven brengt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zag/ voelde twee erg belangrijke gidsen en een kleinere, minder belangrijke gids, wilde alleen even weten of het klopte, moet nog veel leren, vooral leren vertrouwen op mijn eerste gevoel.
Kristal
13 jaar geleden
Ach ja Ed, dat is voor ons allemaal het belangrijkste: leren vertrouwen op je (eerste) gevoel. Witte Waterlelie, een mooi en open antwoord en reactie
:-)
dikke +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kristal oh, oh, die eeuwige twijfel!
maar dan is er opeens die gedachte, dat je het eigenlijk zeker weet, maar direct daarna weer die twijfel.
Dank voor je steun.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja die twijfel is iets waar ik ook nog veel van moet leren en meer vertrouwen op mijn gevoel...
dikke plus en dank je voor dit mooie antwoord dat heel waardevol is, alsook het delen... Dit soort dingen is machtig mooi. je bent een bevoorrecht mens. ++
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou, die kleinere, dat kan ook mijn moeder geweest zijn, maar een andere kleinere die altijd bij me is, twee kleinere eigenlijk, zijn mijn twee niet levend geboren kindjes. Daar heb ik niet echt contact mee, maar weet dat ze er altijd zijn. Ik heb twee miskramen gehad in een vroeg stadium, al na 10 weken, maar voor mij zijn zij twee ware kindjes, die bij me horen. Eentje is echt aanwezig geweest, een meisje, ik noem haar Tara. De ander is van het begin af aan erg teruggetrokken geweest en ik wist niet eens dat ik zwanger was toen het misging. Tara is misschien wel dat kleintje. Zij heeft me het Bewust Zijn gegeven dat het leven ècht meteen begint met de conceptie en eigenlijk nog ervoor. 3 zwangerschappen heb ik de bevruchting, het indalen van een ziel, daadwerkelijk gevoeld, iets dat volgens medici helemaal niet voelbaar kan zijn, maar ik heb het op energetisch niveau mogen voelen. Bij de 2 zonen die nu in leven zijn, kon het zelfs via meting bevestigd worden. Want ja, ik kón toch nog niet zwanger zijn, dus een termijnecho moest het bevestigen en mijn gevoel klopte op de kop af. En Ed, die twijfels, je blijft ze heel lang houden, je weet niet meer wat je voelt en wat je verzint of fantaseert. Maar je hebt het dus wel degelijk goed gevoeld. En zijn zoveel dingen waar ik aan getwijfeld heb. Mijn gidsen zorgen er voor dat ik steeds meer vertrouwen krijg en mag werken met dit 'weten'. Fijn om dit te delen met mensen die je niet meteen voor gek verklaren... Bedankt lieve mensen! Warme hartegroet, Angelique
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja das goed maar kun je nu even stoppen met schrijven want ik kom maar niet achter mijn pc vandaan ( geintje) warme hartegroet terug, en nogmaals dank je voor he delen. Dit is voor mij heel leerzaam
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel fijn, leren van elkaar, delen, en nu ga ik echt stoppen hoor, ook mijn computer maakt overuren, heb ook nog een leven zonder dat ding, al zou je dat misschien niet zeggen, ha ha ha. Maar ik zou hem niet meer willen missen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
WitteWaterlelie/ Angelique .Wauw wat doe je bij me!!
Er gebeurd nu zo veel!
Tara...........kippenvel!!!!!!!!!
daar zat mijn twijfel, nu niet meer.
Wauw! Tranen....................
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wil je een zakdoek.... ha ha ha, tja, die emoties, de verbinding, zelfs hier via het internet. Hoe is het mogelijk...
Droog alsjeblieft je tranen en laat het los. Alles wat er op je af komt... het is mijn sores en mijn geluk... Blijf maar bij jezelf. Fijn om te weten dat je de dingen zo goed gevoeld hebt, maar nu is het tijd het te laten gaan en te mogen vertrouwen op je gevoeligheid en je intuïtie. Neem dat mee, van deze ervaring. Want ik voel dat je dat niet helemaal durft. Wil je zijn wie je bent? Dan moet je ervoor gaan! Volg je hart, volg je intuïtie. Mag ik vragen wat je zoal in het dagelijks leven voor werk, al dan niet betaald, doet? Of voor de hobby? Doe je die dingen die je altijd al graag zou willen doen? Of voel je je geremd? Lieve Ed, durf vooruit te kijken, door te gaan en door te zetten. Waarom ik dit nu allemaal zo schrijf weet ik zelf niet, maar het zal wel ergens goed voor zijn... Ik kreeg ook alleen maar een seintje dat ik dit moest zeggen, ik weet het ook niet. Zit ik nu op het goede spoor? Liefs van Tara... Ook dat moest ik je even van haar zeggen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Trouwens Ed, jij bedankt voor een vernieuwd contact met Tara, dat hadden we nu net even nodig...
Dat moest ik even van mezelf zeggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
WitteW.je wilde weten wat ik deed/ doet eigenlijk ben ik natuurhovenier, vijverspecialist, kunstenaar, schrijver, he dat is er uit, ben sinds een jaartje of twee met pensioen gegaan en het bedrijf is overgenomen door onze zoon en zijn vrouw.
In 1998 heb ik op een akker achter ons bedrijf een natuurparkje gemaakt ( rananatuurpark), daar bleek veel energie aanwezig te zijn, op aanwijzingen van mijn Gids daar een grot gemaakt waar 12 mensen kunnen zitten, hier is nu een krachtplaats ontstaan waar ik sessies geef voor mensen die vast gelopen zijn in het leven.
Dit is mijn nieuwe taak geworden, mensen helpen.
Twee jaar geleden, ontdekte ik hier op goeie vraag, dat er ook via internet energie verzonden kan worden en ontvangen, dan komt er wel eens een traantje bij en het supergelukkige gevoel contact te mogen hebben met, ja, vul maar in.
Tara? De gidsen van anderen?
Overleden dierbaren.
Bedankt trouwens voor haar groeten.
Ze is nu even hier....................
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
of je op het goede spoor zit?
ja ik moet verder en verder.
Niet overhaast, maar geduldig ,stapje voor stapje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Durf ook te genieten van iedere stap...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet bij iedere stap is er wat te genieten, het is ook een strijd tegen het kwaad, niet alles aan gene zijde is blij met wat wij doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat weet ik maar al te goed, maar ik bedoel natuurlijk dat je moet genieten van ieder stapje naar de algehele vooruitgang. Wat aan gene zijde niet kan waarderen waar wij mee bezig zijn, zijn de manifestaties van de angsten en woede die in onszelf mensen heersen. En dan bedoel ik manifestaties van de algehele mensheid, maar ook van persoonlijke angsten en woede. Bedenk dat woede ook vaak voortkomt uit angst. Wanneer we die angsten en woede kunnen overwinnen, overheersen we ook die kwade manifestaties. Ook na onze dood komen we deze manifestaties opnieuw tegen en zullen wij ze moeten kunnen aankijken en overwinnen (of al overwonnen hebben) om opnieuw toe te mogen treden tot de lichtwereld. We moeten vrij zijn van alle negatieve energieën, die gaan niet mee naar de lichtwereld. Dat moeten we zelf doen. Alles wat we al bij leven bevechten, zal na onze dood ons ruimte geven uit respect voor de prestatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja of ik geniet!!!
Ah, als je wist wat ik deze week weer meemaakte in de grot, da's genieten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat weten wij niet maar misschien wil je het delen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja en dan krijg ik de hele kermis weet over mij heen, dus maar even niet delen. :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
groot gelijk, er zijn dingen die je toch even bij je moet houden.... Blij te horen dat jij zo kunt genieten in de grot. Dat er nog maar heel veel van die bezoekjes mogen plaatsvinden...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
WitteWaterlelie, (+ voor je antwoord en nog meer +'s voor je reacties)
Fijn om je te lezen en de kracht te voelen die je uitstraalt, ik zou je zo die 16 punten cadeau willen geven voor het 2e niveau. In je eigen woorden, stap voor stap. Ed, dat park van je begint een aantrekkingskracht op me uit te oefenen! Zou daar graag eens willen zijn, wetende dat het nog even gaat duren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
prive dan :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zou een leuke optie in GV zijn, om iemand een kadootje te geven.. :) van je eigen zuurverdiende puntjes uiteraard ;))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mee eens :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Welkom!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wel Bas, bedankt voor je lieve woorden. En die punten, die kunnen me geen zier schelen, maar bedankt voor de gulle gift! en wat jullie me nog meer gunnen. Inderdaad, stap voor stap, komt vanzelf wel een keer. Ik ben toevallig op GV terechtgekomen door een vraag van mijn zoon, waarna ook mijn andere zoon meteen een vraag wilde stellen. Toen kwam ik tot de ontdekking wat er hier zoal de ronde doet, en vind het allemaal erg interessant en vooral verrijkend. Wat me allemaal tegemoet treedt heeft me weer heel wat geleerd. En zo gaat dat in het leven, niet waar? Soms mogen we even gelijk oplopen op het levenspad, een ontdekkingsreis waar we warmte, liefde, kennis en wijsheid even mogen delen om er het mooie van mee te nemen in ons eigen leven en de anderen misschien ook iets mee mogen geven.
Jullie hier van GV bedankt voor het mogelijk maken, jullie deelnemers, op welke manier dan ook, voor de invulling daarvan. Ik zie uit naar vele andere vragen en hoop mijn steentje bij te kunnen dragen vanuit de expertise die ik in dit leven al mocht ontvangen. De wereld zou er zo mooi uitzien als iedereen meedacht met anderen, zou delen in positieve gedachten en ondersteuning. Naast elkaar, handen ineengeslagen, staan wij sterk en mogen op een positieve wijze gebruik maken van onze levensenergieën. Warme hartegroet, Angelique
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
*applaus* bloemen voor die meid!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kies er een maar er zijn meerdere goede antwoorden gegeven.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ik zie sinds ik 14 ben al geesten en bepaalde geesten blijven me achtervolgen. 1 keer heb ik met 1 van de 3 gecommuniceerd. Hij gaf aan dat hun 3 me zullen blijven volgen. Af en toe is het best eng, omdat ik weet dat ze er altijd zijn maar ze hebben mij nog nooit kwaad gedaan. Wel mensen die mij pijn hebben gedaan.

Andere antwoorden (7)

Ik zie al vanaf me zestiende "officieel" geesten. (toen ben ik ze echt gaan zien, daarvoor wist ik het alleen) en heb al vele verschijningen gezien in veel vormen ook: van alleen een been of arm, tot in zijn geheel met zelfs de plek waar de persoon woonde (als achtergrond)....

Het zien van geesten zoals ik het zie: je voelt en wéét dat er iemand is, zoals je ook weet dat er iemand naar je zit te kijken als je omgedraaid zit of staat. Dat gevoel herken je vast wel.

Wat je ziet is een vlaag van een aantal seconden, vergelijkbaar als tv kijken met veel mensen en je zit zó in et programma of film, dat je niet door hebt dat er iemand langsloopt en dat je achteraf zegt "He? Er liep toch net iemand langs?". Je weet dus wel dat er iemand langs loopt, maar je zag en onthield het wat later.

Wat je onthield was iets vaags, je wéét dat er iemand langs liep en je weet ook wie en hoe hij of zij eruit zag. Zo zie je dus een geest. Ze zijn net zo beweeglijk als mensen. Zo staan ze stil, en zo niet.

Het is dus niet zo als met Ghostwhisperer en Medium dat je in discussie gaat met een overleden persoon en enthousiast (?) handgebaren maakt. En dat die geest dan ook zo helder als water voor je neus staat.

In de praktijk komt het erop neer dat je denkt én weet: "Volgens mij is hier een geest, ik zag hem, maar ik weet het niet zeker, nou ja, dan maar vertrouwen op mijn gevoel en intuitie...".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een moedige getuigenis bigmomma27!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb er wel eens met een psycholoog over gehad over je ervaring?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je hoeft in ieder geval geen verwarde geest te hebben of helderziend te zijn wat je hiermee wil zeggen Samuel? misschien dat je to the point wil komen en wil vertellen waarom jij je dit afvraagt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mensen die wat verward zijn, zijn meestal gevoeliger voor externe indrukken, waardoor hun fantasie op loop kunnen gaan en daarom dan ook meestal zeggen dat ze geesten en entiteiten waarnemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aanvulling: een bezoek aan een psycholoog kan dan helpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ben ik met je eens!
Maar bedoel je dan, dat al die ziljoenen mensen, die ervaringen hebben, wat verward zijn?
Want in dat geval vrees ik, dat de psychologen het heeeeeeeeel druk gaan krijgen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooi antwoord een +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ Siska ... ik ben niet bang... @ Samuel1304 ik heb t welleens geprobeerd om erover te praten, maar de psycholoog liep gillend weg. Lekker belangrijk zeg... @ WendyH... Dat is nou wat ik bedoel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de psycholoog gillend is weggerend, zal ik naar een ander gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gelukkig heb ik geen psycholoog nodig om te weten wat ik weet.
Er is geen verschil, simpelweg omdat entiteiten, gidsen oid niet bestaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe weet je dat? Er zijn maar genoeg mensen die ze wel kunnen zien en/of voelen hoor!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ gebruikerr: zijn die mensen al naar de dokter geweest?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ samuel1304 Hoezo bestaan geesten niet dan? Hoe komen al die verhalen in de wereld, hoe kan het dat verschillende mensen los van elkaar geesten kunnen zien? Waarom staat youtube en internet vol met bewijzen dat ze wél bestaan, foto's, videos, geluidsopnamen enz...? Leg mij dát dan eens uit, hoe het komt dat internet er vol mee staat? Waarom er hele programma's aan gewijd worden? Kinderen én volwassenen zien geesten. Mensen die ontkennen die willen ofwel niet weten dat ze bestaan, óf zijn er zelf als de dood voor dat ze het een keer mee zouden maken, of ze hebben een houding van "ja, euhhh,,, wat er niet issss dat bestaat niet he...!!" en roepen daarom dat de rest van de wereld niet spoort ter zelfverdediging ofzo...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ bigmomma27: heb je wel eens van de woord bedriegers, oplichters en charlatans gehoord.
Met de huidige technieken kan men audiovisuele opnamen bewerken tot alles wat je maar wilt zien en horen.
En niet te vergeten: mensen zijn makkelijk te beïnvloeden, vooral de goedgelovigen, kijk maar naar de oplichters Char en Derek Ogilvy.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou samuel, ik denk dat je er gewoon niet in gelooft.. Prima maar geef dan ook geen antwoord op zulke vragen.. Er is geen medische verklaring voor het zien of voelen van deze verschijnselen maar dat heeft niks te maken met het FEIT dat er mensen zijn die weldegelijk dingen waarnemen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ gebruikerr: geloven doen we in de kerk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ gebruikerr: er zijn genoeg mensen die zich laten belazeren of willen belazeren of erger: er ook nog voor betalen ook om belazerd te worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@samuel: hoe kan je dan ooit bewijzen dat ze wel bestaan met jouw instelling? Leg me dat eens uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is in amerika een illusionist genaamd James Randi, die looft enkele miljoenen dollars uit voor degenen die kan bewijzen dat hij/zij helderziend is of iemand die kan bewijzen dat spoken en/of entiteiten bestaan: tot op heden is niemand, zelfs de charlatans Char en Ogilvy, door de proef heengekomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ samuel1304 ik voel mij behoorlijk aangesproken door je opmerking. Ik zie zelf al me hele leven geesten en andere dingen. En er is niemand die het mij geleerd heeft. Ik weet zelfs niet eens hoe je mensen op moet lichten met dat soort zaken. Zet mij bij een vreemde in huis en ik kan je zo al 2,3 dingen vertellen die ik absoluut niet kan weten. Dat is dan binnen, maar zelfs buiten kan ik dat. Waarom maakt dat mij dan een oplichter? Of charlatan, zoals jij het noemt. Ik weet dat de mensen die er serieus mee bezig zijn er heel weinig voor vragen en vaak zelfs ook gewoon helemaal niets. Maar ik weet ook dat er mensen zijn die inderdaad de boel bedonderen. Dat voorbeeld met James Randi, is dat niet die man die iedereen van te voren een formulier liet invullen met persoonlijke vragen en dat het dan via een oortje bij hem ingefluisterd werd? Je moet inderdaad goed uitkijken als je naar zo'n show gaat, maar om iedereen over één kam te scheren en zeggen dat het oplichterij is, gaat mij een beetje te ver. Tenzij dat niet jouw opzet is, maar dat hoor ik dan graag van je.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je wel, esoteria :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Allereerst: ik heb niet gezegd dat je een oplichter bent en nee James Randi is niet de persoon die jij omschrijft, maar iemand die dat soort charlatans probeert te ontmaskeren, in dit geval dus mensen die in hun oor gegevens ingefluisterd krijgen en zgn zeggen dat zij boodschappen van de gene zijde krijgen en natuurlijk altijd zeggen hij/zij kijkt van bovenaf naar jullie het gaat goed met hem.
Ik heb nog nooit meegemaakt dat char of ogilvie zegt van dat het met die overleden persoon slecht gaat omdat hij in de hel is beland en van onderaf naar jullie toekijkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
samuel
ik denk dat jij het hele 'gedoe' wat JIJ niet geloofd hier afschuift op 1 persoon en hierbij persoonlijk gaat worden. je kan wel met theorieën en voorbeelden komen maar hierdoor schuif je alles op 1 hoop. beetje kortzichtig van je. je hoeft het niet te geloven, maar laat een ander wel zijn waarde of beter nog... reageer niet, of reageer normaal
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ eucalypje: allereerst is het gelooft ipv geloofd en ik heb niemand persoonlijk aangesproken, heb ik een naam genoemd, nee, dus goed lezen wat ik heb geschreven en daarna pas een mening geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@thenitbit: Is er zover jij weet iemand met het SPIJKERHARDE BEWIJS gekomen dat geesten inderdaad WEL bestaan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Samuel: nee, die is er niet zoals je al schreef.
En uiteraard zijn er charlatans, uitbuiters, leugenaars etcetc. Wat ik heel jammer vind is, dat je uitgaat van jouw DE werkelijkheid en kennelijk niet kunt of wilt inzien, dat anderen ook hun DE werkelijkheid hebben. Al die werkelijkheden kunnen waar zijn en ook niet. Zoveel mensen, zoveel werkelijkheden. Ik vind het getuigen van respectloosheid om mensen naar de dokter te verwijzen als ze een ander idee hebben dan jij en sluit me aan bij de tekst van Thenitbit:
"dan wil ik je vriendelijk verzoeken om iets meer respect te tonen voor de mening van anderen en ze niet voor bedrieger of charlatan uit te maken omdat ze toevallig geloven in iets waarin jij niet gelooft!"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lijkt wel alsof jullie samen een pact tegen mij hebben gesmeden, haha, wordt het toch nog leuker.
@ wendyH: als je iemand naar de dokter verwijzen getuigen van respectloosheid vindt, is dat heel vervelend voor jou.
Ik heb in mijn reacties nergens aangegeven dat ik uitga van MIJN werkelijkheid, mij bekruipt het gevoel dat jullie slecht kunnen opmaken wat iemand, in dit geval ik, in zijn reacties bedoelt.
Zou dat misschien te maken hebben met het zgn over één kam scheren waar julie mij ook van beschuldigen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik schreef in die zin meer dan jij noemt, namelijk: "Ik vind het getuigen van respectloosheid om mensen naar de dokter te verwijzen ALS ZE EEN ANDER IDEE HEBBEN DAN JIJ". Het is totaal niet vervelend voor mij, maak je geen zorgen! Als je iets anders bedoelt dan ik begrijp, zie je zin "mij bekruipt het gevoel dat jullie slecht kunnen opmaken wat iemand, in dit geval ik, in zijn reacties bedoelt.", dan lees ik dat graag van je.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ wendyH helaas, mijn conclusie luidt toch dat jullie ook over één kam scheren en slecht kunnen opmaken wat iemand schrijft, ik heb nergens geschreven dat ik iemand naar de dokter verwijs als die een ander idee heeft dan ik.
Mijn advies is dan ook eerst mijn reactie goed te lezen en dan pas een respons te geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord en advies.
Ik wens je toe, dat je dit advies zelf ook gaat toepassen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bigmomma, laat je niet ontmoedigen door anders denkende, wees er trots op, dat je een bevoorrecht persoon bent, laat kritiek je sterker maken en niet onzeker.
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Samuel1304 heb jij de wind wel eens gezien?
Toch bestaat hij, maar je ziet hem niet.
En niemand kan je hem laten zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ Eddijst: goh wat heb jij ingenomen om tot zo'n filosofische vraag te komen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@thenitbit: klopt, zou sieren, maar tegenvragen worden gesteld als iemand een retorische vraag heeft gesteld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
samuel1304 dit schreef jij. Er is in amerika een illusionist genaamd James Randi, die looft enkele miljoenen dollars uit voor degenen die kan bewijzen dat hij/zij helderziend is of iemand die kan bewijzen dat spoken en/of entiteiten bestaan: tot op heden is niemand, zelfs de charlatans Char en Ogilvy, door de proef heengekomen. Ik weet waarom niemand dat lukt, en dat zal ook voorlopig niet gebeuren.
Ten eerste omdat je je gaven niet zomaar voor onzinnige dingen mag gebruiken, en al helemaal niet voor geld. En ten tweede, omdat ze aan de andere kant niet willen dat het bewezen word, want dat zou een hele grote verandering teweegbrengen op de mensheid, en niet in een positieve manier.
Daar is het nog te vroeg voor.
Er zijn nu al een hoop oplichters.
Maar er zijn ook mensen die wel degelijk gaven hebben, maar er op een negatieve manier gebruik van maken.
Stel je voor dat het bewezen word dat paranormale gaven en geesten enz bestaan, dan weten ook al die mensen die geen zuiveren bedoelingen hebben, dat ze gaven hebben, of kunnen ontwikkelen, dan krijg je nog meer ellende in de wereld dan dat er nu al is.
Er is nu gewoon nog te veel onzuiverheid in veel mensen, maar dat gaat veranderen. Als de tijd rijp is word het wel bewezen.
Maar nu nog effe niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ whiteeagle: wat heb jij gebruikt omt tot zo'n filosofisch antwoord te komen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verzin een iets nieuws, dan, wat heb jij gebruikt, hij is flauw.
En ik vraag me af of jij misschien niet iets gebruikt, want de gene die iets het hardst roepen doen het meestal zelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ whiteeagle: hahahahahaha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gut, gut, dat is leuk.
ik gaf je een simpel voorbeeld, maar je snapt het niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Samuel, ik heb een uitdaging voor je: definieer "bestaan"
Geesten en entiteiten zijn hetzelfde.

Mensen zal je duidelijk zien en horen.

Weinige mensen zullen in staat zijn om echt entiteiten waar te nemen.
Geesten "zien" is vaak een vluchtige schim, een vage aanraking of een vervormd wazig beeld dat in een fractie van een seconde weer verdwenen is. Maar toch kan je op korte tijd soms iemand herkennen. Dikwijls is het ook een aanwezigheid die je enkel "voelt". Of de gedachte dat je bekeken wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geesten lopen als wazige figuren om je heen.
Je Gids en Beschermengel zijn altijd bij je/ in je.
Daar kun je mee communiceren via je hoofd, je ziet ze ook in je gedachten.
Bij mij verschenen ze opeens van de ene op de andere dag, nadat ik weer een belangrijk iets had geleerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kristal
13 jaar geleden
+1 Whiteeagle
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt Kristal :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
ik denk dat je alles zelf doe met je hersenen en dat je denkt dat er wat is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is weinig bekent over dit onderwerp. Ik zal in het kort houden. God heeft de Engelen, Jinn en de Mens Geschapen. Het woord 'Jinn' betekent letterlijk: iets wat verborgen is of door een sluier niet kan worden gezien. Ze leven net als mensen maar worden gemiddeld 1000 jaar... Sommige van hun zien de mens als speeltje, en hierover zijn verschillende verhalen. Ze kunnen een menselijke vorm aannemen maar er zal altijd een afwijking te zien zijn. Jinn zijn geschapen uit rookloos vuur. Jinn zijn zoals engelen, niet gebonden aan de beperkingen van tijd en ruimte waarin wij bewegen. Satan behoordt ook bij de jinn. Het is erg interessant, maar ook erg gevaarlijk...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ Light: wat jij beschrijft staat ook in de zgn apocriefe boeken vd Bijbel, niets nieuws onder de zon dus.
Oftewel wie zegt dat ze echt zijn?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar er zijn miljoenen mensen over de hele wereld uit verschillende culturen, heiligen, en Godvrezende enz. Die hebben erkend dat er meer is tussen hemel en aarde en dat zulke entiteiten bestaan. Wie zijn wij als simpele mens om te zeggen dat ze niet bestaan. Helaas lopen de verhalen soms uiteen en soms spreken ze elkaar tegen... Dit bedoel ik dus dat er maar weinig bekend over is.
Er word soms ook gezegd dat de mensen met de overledenen kunnen praten maar dit is niet zo... Dit is dat andere schepsel van God. De Jinn. Er is maar een kleine hoeveelheid van de overledenen die met de toestemming van onze God terug op deze wereld mogen komen en inderdaad bepaalde mensen helpt en raad geeft. Degenen die terug mogen komen zijn erg vrome mensen en niet zomaar ieder persoon komt terug. Deze mensen hebben dus een taak. Er zal wel een moment komen dat wij verder zullen ontwikkelen en voor een ieder normaal gevonden zal worden dat wij met de Jinn (tot op zekere hoogte) zullen samen werken...
Intuïtie. XXX