Hoe kun je spiritualiteit toepassen in ins dagelijks leven/deze maatschappij?

Niet in het bijzonder een vraag voor mezelf, eerder een vraag in het algemeen. Natuurlijk kun je boeken gaan lezen of gaan mediteren, maar hoe kun je nou spiritualiteit verder toepassen in ons bestaan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Spiritualiteit is volkomen normaal, de nietgelovers maken er een gedrocht van, een onwerkelijkheid, een iets niet van deze tijd.
Spiritualiteit is net zo gewoon als medeleven, empathie, een luisterend oor hebben, je open stellen voor een ander, behulpzaam zijn voor je naasten.
Spiritualiteit kan je niet toepassen, het overkomt je, volkomen ongevraagd, onverwacht.
Heb je naasten lief, dan komt spiritualiteit vanzelf als aanvulling, als ondersteuning, als hulp, als het ongelooflijk fijne gevoel de ander te 'mogen' helpen.
Het is het verlengstuk van empathie, broodnodig in deze jachtige maatschappij.
Hoe het toe te passen?
Ach, dat weet je vanzelf wel, als het nodig is en waar het nodig is.
Forceer niets, laat het gebeuren, veel mensen hebben deze hulp erg hard nodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
meer heeft dit antwoord momenteel niet nodig. +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik bedoel, meer heeft deze vraag niet nodig momenteel. +1
Kristal
13 jaar geleden
Ja Ed, het is gewoon een levenswijze. + GD sinds wanneer kan jij 2 ++ uitdelen :-)) Mag dat op level 10?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij deelt ze wel uit, maar ik krijg ze niet
alle twee bedoel ik he.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ daarom nog een van mij.
Kristal
13 jaar geleden
:-)))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel waar wat u zegt.

Andere antwoorden (5)

door op alle manier die er denkbaar zijn omdat de het toepassen hiervan te verklaren is alszijnde spiritualiteit op de manier en om de reden waarom dit persoonlijk kan gedefinieeren als zodanig.

de enige eis die hierbij gesteld kan worden, is dat spiritualiteit het uitganspunt of verklaring is van de toepassingen op zich... anders is het niet onmogelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door je innerlijke bron, de Godsvonk te laten ontbranden, en de liefde, wijsheid en tederheid te gaan toepassen in je leven.
Dat wil niet zeggen dat je mensen moet gaan bekeren, maar er gewoon zijn voor mensen.
Diep in elk mens zit deze wijsheid en liefde, alleen we moeten ons er van bewust worden, en het willen uitdelen met gulle hand.
Dan zul je merken dat er mensen aangeraakt worden, die het ook weer gaan toepassen in hun leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een ieder behandelen zoals je zelf behandeld wil worden, en help je medemens als je om hulp word gevraagd, zonder daar iets voor terug te verwachten.
Een beetje liefde en barmhartigheid voor een ander zonder oordeel , en je er niet vanaf laten brengen door andere die het misschien belachelijk vinden of je belachelijk maken, dan ben je al een heel eind en zoals Eddijst ook al aangeeft je beloning is een ontzettend fijn gevoel als je een ander hebt geholpen of gewoon even tijd hebt vrij gemaakt om naar iemand te luisteren die het even niet meer ziet zitten, en het gevoel dat je hebt aan het einde van de dag wetende dat iets voor een ander hebt betekend, geloof me daar kan niets tegenop.

Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor mij voelt en is het heel spiritueel als ik zoveel mogelijk klanten glimlachend de deur uit laat gaan. (Ik werk in een natuurvoedingswinkel)
Kristal
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En lachend terug zien komen!!
Kristal
13 jaar geleden
jaaa! zeker Ed, dat doen ze ook :-))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, ja, voedingswinkel he, o.k.
dan heb ik nog wel eens een vraagje voor je.
Kristal
13 jaar geleden
nou, ik ben benieuwd :-)
liefde is onbevooroordeeld en verlangt niets terug!

Forceer niets, beweeg mee op het voortdurende ritme van het leven, maar blijf wel zelf aan het roer staan en stuur bij waar dat nodig is.

‘All we have to decide is what to do with the time that is given to us." (J.R.R. Tolkien)