wat is het spirituele verschil tussen leuke dromen en niet leuke dromen?

ik merk dat ik nu in een periode zit waarin ik elke nacht een leuke droom beleef. Deze kan ik ook zonder enige moeite onthouden.
Hiervoor zat ik in een redelijk lange periode waarin ik helemaal niet droomde, tenminste niet waarvan ik het wist. En daarvoor had ik een periode met vervelende dromen, welke ik heel moeilijk kon onthouden, maar ik wel dat gevoel had dat ze heel naar waren.

Wat zegt het spiritueel gezien dat ik nu in een periode zit van leuke dromen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de droom van toenet ging over Volendamse zangers. Waarbij ik door audities lid was geworden van Nick en Simons en we samen op reis gingen naar optredens toe. Onderweg beleven we avonturen welke ik op een rustige en vredige manier de baas kon blijven. Ook op de optreden ontmoeten we anderen van de Volendamse club en er heerste veel spanningen. Ik was diegene die alle gemoedtoestanden als vanzelf kon omkeren en de optredens verliepen vlekkenloos. Ik voelde me helemaal thuis.
Toen ik wakker werd om 03:00 uur, was ik ook helemaal wakker en tevreden/vrolijk. Zo beleef ik meerdere dromen deze week die alleen maar leuk zijn.
Wat zegt een periode van leuke dromen over mij?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En je hebt dus direct de droom opgeschreven wat goed is anders vervliegt de droom vrij snel. Ik zou bijna zeggen dat je hebt genoten van de uitzendingen van the V of Holland. En van heb je een diepe wens om ook het podium te bestijgen en iedereen te betoveren met je stem wat in je droom gelukt is en vandaar dat je gekukzakig wakker werd. Het zou kunnen zeggen dat je tevreden bent over jezelf en je eigen prestaties in de wereld wat dus inderdaad vertolkt naar een fijn gevoel en daarmee leuke dromen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat laatste zou een prima antwoord zijn op mijn vraag.
Zelf kan ik totaal niet zingen en in de droom is dat er ook niet naar voren gekomen. De nadruk lag meer op de reis en dat ik de gemoedstoestanden van anderen had beïnvloed.
Voor wat betreft N&S, volg ik hun twitters en ben ik wel fan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb je tekst in mijn antwoord geplakt van je droom.
En een antwoord op gegeven
groetjes

Het beste antwoord

waarschijnlijk zal je leven op het moment wat meer op rolletjes lopen doordat dingen na verwachting gaan of je controle op hebt op de situatie van het moment.

bij zorgen kan je onbewust angst hebben voor dingen die mis kunnen lopen, dit kan zich uiten in dromen omdat deze angst omzet wordt in beelden.

dromen helpen de indrukken van de dag te verwerken. heb jij een leuke dag of periode zullen de dromen doorgaans leuker zijn, en heb je zorgen dan zullen je dromen deze benadrukken.

overigens is het te oefenen om je dromen makkelijker te onthouden, al ben ik zelf van mening dat dromen die een betekenis hebben wel duidelijk genoeg zijn zodat je vanzelf onthoudt (als je al niet 'levensecht' zijn) :)

enjoy the dreams and the moment!!!!

Toegevoegd na 13 minuten:
lees net pas je droom (ben zelf nog wat dromerig waarschijnlijk) :)

okay, ik trek mijn blauwe Jomanda jurk aan en denk bij mezelf....

je bent een type dat anderen om zich heen moet hebben om volledig tot zijn recht te komen komen of te kunnen functioneren. waardering van anderen speelt hier een grote rol in, je krijgt graag erkenning voor wat je doet want dit geeft je een goed en tevreden gevoel.

als er iets op je pad komt wil je dit graag oplossen, ook voor anderen. je bent een type dat graag zorg draagt voor anderen, veel rekening houd met anderen, en een ander het naar zijn zin wil maken.

als het je niet lukt om iets voor een ander te kunnen betekenen, kan dit je lang bezig houden al zoekende naar een oplossing of kan dit de reden zijn om te gaan twijfelen aan jezelf.

(hoever zit ik ernaast?) :))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha, je zit er dicht bij.
Een vraag over de droom mag niet meer volgens de nieuwe richtlijnen. Dat was ook helemaal niet de bedoeling. Wat ik er zelf uithaal is dat ik mezelf meer zichtbaar maak en dat ik meer gezien mag worden van mezelf. Dit is ook een thema wat mijn lichaam aangeeft: overgewicht. In mijn optiek is de kern van overgewicht ook dat iemand niet zichtbaar wil zijn, en het lichaam dus wel. De droom is voor mij ook een tip in welke richting ik mag zoeken naar ander soort werk en wat ik wil in het leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hey, uit je schulp! dus niet meer twijfelen aan jezelf of de mening van anderen want je mag gezien worden?
goed bezig!!! als je wat zekerder in je schoenen staat gaat er een wereld voor open! voor je het weet ben je aan het touren zoals je merkte, het brengt je op plaatsen en in situaties die je niet voor mogelijk had gehouden :)
maar alleen als je niet bij de pakken neer gaat zitten als het even wat moeilijker lijkt te gaan (de stemming die in je droom veranderde en alles ander kan doen lijken)
toch heb je hier heb je een oplossing voor gevonden in je droom en bleef het positief.
in real life is dat gelukkig ook heel goed haalbaar hoor (scheelt ook wat nare dromen ook overigens) :) tijd voor je eigen tour en optreden dus, wat wil je en welke richting stuur je op. succes met wat je gaat ondernemen! (zo, ik trek het blauwe jurkje weer uit hoor)
:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je Jomanda!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha, heel graag gedaan!!! :O))

Andere antwoorden (4)

Een mens kan bewust en onbewust nare dromen blokkeren en ze na het wakker worden ook niet herinneren, ze zitten echter wel in je onderbewustzijn opgeslagen, dus je bent er niet echt van af.
Maar het lijkt alsof je nu deze perioden hebt afgesloten en je een nieuwe perioden in gegaan bent.
G.V, heeft hier een grote invloed op gehad!
Jouw weg verloopt echter zeer moeizaam, je kan zo weer terug vallen in je vorige periode, dus juich niet te vroeg, maar hou vast waar je nu bent!
Hoe langer deze periode duurt, hoe kleiner de kans van terugval, hebben de nieuwe leuke dromen ook een thema?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik geniet momenteel van de periode. Proberen deze vast te houden, ga je forceren. Net zoals de energie gaat het dan juist stoppen.
Ik had een langere goede periode. 3 weken geleden kwam daar weer een seizoensallergie tussen. Nu gaat het weer goed.
Ik merk daar wel verandering in, in de positieve zin. Het nadeel is, dat door een nieuwe droom de oude er niet meer is. Ik schrijf het ook niet op, als ik een thema herken, dan komt dat vanzelf wel in mij op.
Voor de laatste droom is het thema wel gezien worden en gezien mogen worden van mezelf.
Ook wel het thema van de laatste dagen in het leven. +1 voor je antwoord.
Bij reactie schreef je

de droom van toenet ging over Volendamse zangers. Waarbij ik door audities lid was geworden van Nick en Simons en we samen op reis gingen naar optredens toe. Onderweg beleven we avonturen welke ik op een rustige en vredige manier de baas kon blijven. Ook op de optreden ontmoeten we anderen van de Volendamse club en er heerste veel spanningen. Ik was diegene die alle gemoedtoestanden als vanzelf kon omkeren en de optredens verliepen vlekkenloos. Ik voelde me helemaal thuis.
Toen ik wakker werd om 03:00 uur, was ik ook helemaal wakker en tevreden/vrolijk. Zo beleef ik meerdere dromen deze week die alleen maar leuk zijn.
Wat zegt een periode van leuke dromen over mij?

Elke droom heeft een betekenis ook minder goede dromen en goede dromen. Goede dromen kunnen ook een minder goede betekenis hebben in het leven dus een kwade droom kan gelijk zijn aan een goede droom. Alles in zijn combinatie zoals kleuren en wat er allemaal in komt kan een hele andere betekenis hebben wat we soms van dromen verwachten.

Zoals bijvoorbeeld er komt in je droom ook een reis in voor reis betekend verandering van psychische standpunt, met de koers van onze levensreis.
zoals zingen , zingen heeft te maken met zelfexpressie, wanneer we zingen geven we uitdrukking aan ons levensvreugde

Als iemand droomt over de dood kondigt dit in zeer weinig gevallen de eigenlijke dood aan. Meestal zeggen ze alleen maar , dat er iets diepste van onze ziel in leven wordt gehouden , wat eigenlijk zou moeten verdwijnen. Uiteraard de combinatie van de dood bijvoorbeeld in een droom kan dan weer een andere betekenis geven zoals je droomt bijvoorbeeld over geliefde die dood gaat wil dit meestal zeggen dat je zich aan het losmaken bent van je geliefde. Dus alles is eigenlijk in een droom anders te verklaren dus minder goede dromen zijn gelijk aan goede dromen alles heeft een betekenis. Goede boeken zijn van Georg Fink en Pamela Ball die boeken kan je heel veel uit halen in verband dromen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Buiten de vraagtekens die ik bij je laatste alinea heb vind ik dit een zinvolle bijdrage. +
Spiritueel gezien kunnen akelige dromen net zo waardevol zijn als leuke dromen.
Het kan in beide gevallen tot actie aanzetten.
Dat je nu droomt van leuke dingen geeft al aan dat je ontspannen en aanvaardend in het leven staat.
De innerlijke strijd is gestreden, en je zit nu in een rustig vaarwater.
Geniet er van, maar blijf wel behoudend en voorzichtig, met beide benen op de grond staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat belangrijk is, is hoe je wakker wordt uit een droom. Je stemming. Je kan een hele leuke droom hebben en toch verward wakker worden. Maar in jouw geval voelde je je fijn en vrolijk. Je hebt blijkbaar auditie gedaan. Spiritueel betekent dat dat je jezelf hebt aangemeld bij de
"spirituele ontwikkelings school". Het ziet ernaar uit dat je op je levensreis je eigen wijs leert en bent gaan zingen. Je komt er ook mee naar buiten (optreden) en in deze fase ben je in staat je innerlijke rust te bewaren, ook wanneer er spanningen van buitenaf als stoorzender fungeren.
Spiritueel gezien laat je jezelf weten dat je een klus hebt geklaard en dat je nu mag genieten voor de (ver)volgende klus zich aandient ;-)
Kristal
13 jaar geleden
Kristal
13 jaar geleden
Hmm, geen echt antwoord op je eigenlijke vraag. Een klein vervolg dan:
Er is geen spiritueel verschil. Als een droom een spirituele inhoud heeft (wat lang niet voor alle dromen opgaat) geeft de droom aan waar op je levensreis bent aanbeland.
Eventueel van advies voorzien. Maar dat kan voor zowel leuke als niet leuke dromen gelden.