Ja , en ik kan je ervan verzekeren dat dit fenomeen bestaat. Soms zijn dromen uitzinnigheden van verwerking van een lange termijn of een korte. Dromen geven inzicht in je leven. Zo zijn er zeker dromen die je laten zien wat op termijn staat te gebeuren. Mensen die paragnostich zijn ingesteld, de zogenaamde regenboog kinderen, de hypergevoeligen, zijn ertoe in staat. Mensen die dromen dat er iemand dood gaat en het dan ook gebeurd is zòn fenomeen. Dromen die je overdag goed kunt herinneren zijn de dromen die op moet schrijven. Als je herleest zal je ontdekken dat zo`n droom er niet voor niets was. Er zijn veel boeken en sites hierover en zijn de moeite waarde te lezen. Ik heb ze geregeld, en schrijf ze dan op. Hoe ik het doe kan ik niet vertellen want het komt gewoon. En als je erin verdiept dan pas zal je zien dat dromen geen bedrog is. De geest verlogend niet wat van jouw is. Overdag beleef je door kijken. Tijdens de slaap kijk je met de geest die nauw is verbonden met jouw hart.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Duizenden. Alleen is er geen eentje van uit gekomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja. Ik droomde dat een bank naast me overvallen zou worden door een paar onguur uitziende mannen.
Een paar dagen later zag ik zulke mannen de bank binnengaan. Ik rende de bank in en riep: DIT IS EEN OVERVAL!
Toen gaven ze me een hoop geld, en nu leef ik stil.
14 jaar geleden
ja, als kind al, en als volwassene vaker. De aanslagen op de wtc-torens heb ik 1 nacht ervoor gedroomd.
De geboorte van de dochter van een vriendin droomde ik op het moment dat het gebeurde, en ook droomde ik de naam van het kind. (Ik droomde over een naam uit het noorden, bleek dat de ouders al maanden daarvoor voor de naam Noor hadden gekozen...)
En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi antwoord +1
Ja hoor... En een voorspellende droom die hoort uit te komen, anders was het geen voorspellende droom...

Het gebeurt vaak...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet vaak maar wel enkele keren en de keren dat ik het glashelder zag was het ook echt heel beroerd dat het uitkwam.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor. Blijkbaar interpreteerde ik in mijn droom de ontwikkelingen die leidden tot de gebeurtenis die mijn droom voorspelde correct.

Met andere woorden: ja, voorspellende dromen betsaan, en die werken op dezelfde manier als dagelijks voorspellen. Ik voorspel dat als je een aansteker bij het gordijn houdt, het gordijn in brand vliegt. Niets mysterieus of mystieks aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geregeld..ik heb dat vooral over mijn kinderen.. het vreemde is dat zij dan vaak min of meer hetzelfde dromen..
Of ik word ziek wakker en dan blijken zij dat die nacht ook te zijn geworden of geweest...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geregeld...

Het meest typische vind ik nog steeds dat toen ik 12-13 jaar was een droom had over tanks die in colone een buurland binnen reden. Dit waren vervolgens 5-6 jaar later de eerste beelden die de CNN uitzond in 1991 dat Irak Koeweit was binnen gevallen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor, vooral over mensen die ik al jaren niet meer heb kunnen zien, die kom ik dan de dag na mijn droom tegen.Ik heb geleerd mijn dromen serieus te nemen, omdat ik denk dat er een vorm van waarheid in nestelt.
Heb ooit eens in een droom gezien dat ik een bekeuring kreeg, op het moment dat ik door oranje reed, riep ik tegen mijn kinderen: "Dit heb ik gedroomt", draaide me om in mijn bestuurders-stoel en zag de flits,
Wist alleen niet welke locatie het zou zijn verdomme.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, helaas geen lottouitslagen of iets dergelijks. Wel gedroomd over discussies en gesprekken, die zich pas twee dagen later aandiende.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb ooit eens gedroomd dat wij in een nieuwbouwwoning aan het kijken waren.(we hadden helemaal geen verhuisplannen) Toen we op de bovenste verdieping waren was daar mijn overleden vader. De makelaar was iets vergeten en mijn vader zei dat hij het wel zou halen. Hij ging achter een kast door de muur weg. Ongeveer 1 jaar later kochten wij een huis die er precies zo uitzag als waar ik over droomde. We zouden geen kasten krijgen ivm de te hoge kosten in de bouw. Bij oplevering waren ze er wel, net als in de droom, en ze stonden ook waar ik ze had zien staan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Yep. Diverse malen en ook uitgekomen. Het is wel zeldzaam. In mijn 47 jarig leven 4 maal en ik word er niet blij van. Het gaat nooit over iets leuks.