Wat is het verband, tussen mensen en vogels?

Ik bedoel, mensen en honden en mensen en paarden staan dicht bij elkaar.
Maar heel veel dieren staan dicht bij de mens, hoe zit dat met vogels?
En dan heb ik het ook over 'wilde' vogels.

Toegevoegd na 36 seconden:
Voegen zij iets toe?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Ja, zij voegen zeker iets toe! Wanneer ik in het voorjaar om 5 uur opsta om in mijn nachtkleding, met dikke jas erover en in een fleecedekentje, buiten te gaan zitten luisteren naar het volgelconcert bij het opkomen van de zon... ach daar kan geen ander concert tegenop.
Dan kan mijn dag niet meer stuk. Die vogelconcerten zijn heel bijzonder met soms zelfs een solist die met een gouden keeltje de ochtend begroet.
Ook heb ik vogeltjes in huis gehad, ééntje die niet vliegen en zingen kon maar als een klein hondje achter me aandribbelde. Ja, je kan echt iets met vogels hebben, en zij met jou.
Symbolisch gezien hebben ze ook hun waarde. Ze staan voor vrijheid, of, wanneer ze in een kooitje leven, voor onvrijheid. Ook de verschillende soorten op zichzelf kennen hun eigen symbolische waarde.
Kristal
13 jaar geleden
Kristal
13 jaar geleden
het was trouwens een klein geel kanariepietje, dat vogeltje dat niet vliegen en zingen kon. Wij noemden hem Hondje omdat hij mij overal achterna liep ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mooi verwoord prachtig
Kristal
13 jaar geleden
dank je Carlo en Doepie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mooi verwoord. +
Kristal
13 jaar geleden
dank je Lifehacker
Kristal
13 jaar geleden
Ik ken ook mensen die bang zijn voor paarden en honden, meestal komt het door iets wat ze meegemaakt hebben met die dieren. Heb jij een vervelende ervaring gehad met vogels Suzannn? Misschien als kind? Dat kan je dan zo bijblijven he...

Andere antwoorden (8)

Vogels kunnen fluiten veel mensen ook, papegaaien spreken soms enkele woorden en verlegen mensen ook
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vogels hebben de mens geinspireerd om zelf te vliegen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toen ik laatst tijdens de schemering buiten liep vond ik het een fantastisch geluid om de vogels te horen zingen. Echt zo'n belofte van morgen wordt het een mooie dag, en de lente gaat ook weer komen. Met zangvogels heb ik wat dat betreft best wel een band. En ik kan ook ervan genieten als ik zie hoe duiven, merels, koolmezen en mussen heen en weer vliegen om ergens te badderen of kruimeltjes te zoeken. Van andere vogels is het bijvoorbeeld mooi om te zien dat het mannetje loopt te pronken met zijn veren: de pauw. Of de letterlijke of figuurlijke kleur die zij geven door in een grote groep bij elkaar te zijn: de flamingo's, meeuwen, ganzen, pinguins. En vogels kunnen over het algemeen vliegen, waardoor in de lucht nog eens wat anders te zien is dan wolken en luchtvervuiling. Zonder vogels zou de wereld een stuk saaier en stiller zijn!
13 jaar geleden
Stel je eens voor dat er geen vogels meer op de wereld zouden voorkomen.

Weet je wat er dàn gebeurt? Je leefde nog maar heel kort..je kwam namelijk om..door de gigantische hoeveelheid insecten die dan de wereld zouden veroveren.

Insecten vraten al het voedsel op aarde op en maakten jou het leven zuur door hun steken en..dood door de door hun verspreide ziektes..

Zie daar het belangrijkste verband tussen mensen en vogels..

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kristal
13 jaar geleden
hé... van die kant had ik het nog niet bekeken. +
Er zijn vogels die heel heel slim zijn, zoals die uit de kraaienfamilie, kouwen, kraaien, roeken, raven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vogels eten inderdaad insecten en sommige zorgen voor de voortplanting van bloemen en bomen dmv kruisbestuiving en uitgepoepte zaden. Maar denk eens aan de insecten die afval van de natuur opeten of aan hele kleine organismen die binnen of buiten je lichaam onontbeerlijk zijn voor allerlei chemische processen om je levend te houden. Die staan nog verder weg van de mens in de evolutie. Strip je een volwassen mens van al zijn niet lichaamseigen bacteriën dan wordt hij zo'n 7 kilo lichter! De evolutie van allerlei organismen heeft in de afgelopen miljoenen jaren vele onafhankelijke aftakkingen en zijsprongen voortgebracht die allemaal een eigen gescheiden evolutie met zich mee heeft gebracht...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er bestaat zeker een verband tussen vogels en mensen.
Vogels hebben ruimte, klapwiekend laten zij zich voortdrijven op de wind en warmte.
Zij leven wat de natuur hun brengt, en onbezorgd fladderen zij door het leven, terwijl hun gezang hoog in de lucht weerklinkt.

Zo kan ook onze ziel zijn, vrij en onbekommerd, drijvende op de golven van warmte en liefde.
Vrij om te gaan en staan, verrukt van alles wat de natuur ons biedt.

Wij hoeven ons geen dogma"s op te leggen, want de angst verlamd ons, en maakt ons vleugellam.
Sla je vleugels uit, en stort je in het diepe, en liefdevolle handen zullen je opvangen, je helpen en doen groeien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mensen hebben meestal een soort bewondering voor vogels om minstens twee redenen, ze kunnen vliegen en
vogels zijn intelligent en contactvaardig.
Sommige vogels zoals enkele papegaaiensoorten zijn zelfs zeer intelligent.
Daarbij kun je met vogels wel degelijk een (soms diepe) band opbouwen.
Ik ken mensen met slimme parkieten die kunstjes kennen
en de slimste grijze roodstaaartpapegaai kon adequate antwoorden geven en reageren op nieuwe situaties.
Ik denk dat mensen en vogels daarom een (ver)band hebben.