Is Duchenne te genezen/klachten middels Chi, Tai Chi, Qi Gong?

Toegevoegd na 21 seconden:
klachten verminderen?

Toegevoegd na 2 uur:
Op welke manieren zou dat te bestrijden kunnen zijn? en wat voor effect heeft dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (5)

Te genezen zeker niet, maar het kan misschien zorgen dat iemand makkelijker met de klachten om kan gaan.
Altijd de moeite waard om te proberen, baat het niet enz...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze ziekte is niet te genezen. Wel kun je de symtomen enigszins bestrijden. Mogelijk op de manieren die je beschrijft. Dit zal voor iedereen anders zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op welke manieren zou dast nog meer te bestrijden kunnen zijn? en wat voor effect heeft dat?
Als ik zo de ziekte-omschrijving lees, denk ik niet dat er 'iets' aan te doen.
Er valt en staat ook een heleboel met de mentale toestand. In elk ziektebeeld heb je uitzonderingen van de statistieken. Je kunt ervoor zorgen dat je meer in het uitzonderingsgebied terecht komt. Dit door je mentale instelling te veranderen, voeding, en beweging.

Een goed boek hiervoor is "anti-kanker".

Wel kan TaiChi of QiGong helpen met je gemoedstoestand. Zodat de ziekte misschien dragelijker wordt en je beter om kunt gaan met eventuele terminale eigenschappen van de ziekte. Dit zijn natuurlijk allemaal mentale toevoegingen.

Voor de rest zou de Chi wel iets kunnen betekenen. Maar niet met 1x per week oefenen. Ook niet met 5x per week een half uur. Dan zou je dagelijks 6 uur moeten gaan trainen.
In China waren er speciale QiGong ziekenhuizen, waarbij de 'patienten' de gehele dag hiermee in groepen bezig zijn. Daarnaast heb je ook de qigong meesters die de patienten afzonderlijke Chi behandelingen geven. Dit zijn voor ernstige problemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Duchenne is bij mijn weten een ziekte voortkomend uit gen beschadiging.
Spirituele geneeswijzen als bovengenoemde grijpen(volgens mij) niet aan op gendefecten.
De ervaren symptomen kunnen misschien verminderen
door deze methodes.
Ik meen dat de gebedsgenezer Jan Zijlstra medisch geregistreerde genezingen van ziekten oa. voortkomend uit gendefecten heeft doen bewerkstelligen.
Hij werkt en beroept zich op basis van geloof in de Schepper.
Hiermee wil ik absoluut niemand mee voor het hoofd stoten of mensen iets opdringen.
Ik vind het echter onjuist dit niet te melden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helaas is Duchenne niet te genezen, het zal nooit overgaan.
Met deze manieren misschien eventueel wel klachten verminderen.
Maar verwacht er niet te veel van.

Duchenne is een aangeboren en erfelijke vorm van spierdystrofie.
De ziekte wordt veroorzaakt door de afwezigheid van het eiwit dystrofine in de spiercel.
Wat alleen maar verder afbreekt..