Welke manieren zijn er nog meer om üit je mind"en "in je hart" te komen?

Zelf ben ik bekend met meditatie, Tai Chi, stemmingsschakelaars, zoals een stuk gaan lopen of zingen, of hele andere dingen doen.
Van denken over naar voelen, en in het hier en nu zijn. Wat zijn jullie ervaringen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gaat ook niet van de 1 op andere dag. Dit is een heel proces waarbij je ook je innerlijke schoonmaakt, voordat je hart en je mind stil genoeg kan zijn. Welk verschil ervaar je met 5 maanden geleden en nu?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mij is het ook een angst geweest om zo dichtbij te zijn bij mezelf. Niet voor niets leef je in een buitenwereld en naar de buitenwereld toe. Zodat je het innerlijke met al zijn demonen, angsten, en verdriet niet hoeft te ervaren.
Als je nu weer in je hart wilt zijn, dan moet je dat wel durven en je eigen demonen, angsten en verdriet te overwinnen.
Dan pas kan je dicht bij jezelf komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat gaat nu al een heel stuk makkelijker, vaker, langer, etc. Steeds langer op de dag ben ik in tune met mezelf. Maar je hebt van die momenten/dagen. vooral tijdens PMS

Het beste antwoord

De dingen die je doet zijn volgens mij erg goed. Ze werken in ieder geval rustgevend dus dat is altijd mooi.

Een goede oefening is om je gedachten te beoordelen. Zelfobservatie dus. Ga niet in je gedachten mee, oordeel er ook niet over, bekijk ze alleen. Het is moeilijk, maar helpt zeker op de lange termijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Mindfulness: heb ik veel baat bij!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gaat ook niet van de 1 op andere dag. Dit is een heel proces waarbij je ook je innerlijke schoonmaakt, voordat je hart en je mind stil genoeg kan zijn.

Welk verschil ervaar je met 5 maanden geleden en nu?

Bij mij is het ook een angst geweest om zo dichtbij te zijn bij mezelf. Niet voor niets leef je in een buitenwereld en naar de buitenwereld toe. Zodat je het innerlijke met al zijn demonen, angsten, en verdriet niet hoeft te ervaren.
Als je nu weer in je hart wilt zijn, dan moet je dat wel durven en je eigen demonen, angsten en verdriet te overwinnen.
Dan pas kan je dicht bij jezelf komen.

We leren om alles in de buitenwereld te doen. Dat hebben we gezien bij onze ouders en de maatschappij. Ook doen we dat zelf en willen we de negatieve emoties verdrukken. Die slaan we diep IN onszelf op. En zelf willen we daar ver vandaan blijven.

De manier zou dus kunnen zijn om je eigen demonen, angsten en verdriet te overwinnen. Dan is de weg vrij om dicht bij je hart te kunnen zijn. Stapje voor stapje.

---

In je 'mind' zitten is niets anders als afleiding. Je wilt jezelf afleiden van je ergste kwaad in jezelf. Je grootste angst. Je diepste angst welke al vanaf kinds af aan in je zit.
Liever de pijn van je mind ervaren dat je veel grotere pijn in je hart.
Net zoals als je pijn hebt in je knie en je daarna je elleboog stoot. Die knie voel je dan niet meer.
Zo zijn er ook sommigen die zichzelf snijden. Liever die pijn, dan de innerlijke pijn!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
LSD. It's the ticket to everywhere at once...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik woon in een land waar stress ook een grote rol speelt in het dagelijks leven.

Omdat te compenseren, loop ik om de andere dag +/- 2 kilometer met Ipod en, luister naar de muziek en voel dan dat ik echt met mezelf bezig ben, dus het denken aan negatieve dingen word opzij gezet,gevoelens van positieve waarnemingen in/van mezelf komen op de voorgrond, heeeeeerlijk voel ik me dan, dat is voor mij de lekkerste manier om uit je mind in je hart te komen.

Toegevoegd na 55 seconden:
En...het is gratis...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat je hart en je mind samen gaan.
Laat je leven bepalen welke het beste is.
laat ze samen werken.
laat ze zo veel mogelijk los.
laat je lichaam er ook deel van uit maken.
laat je meedrijven op de rivier van het leven.
Stop met het krampachtig te willen beheersen, want juist dit komt voort uit je mind.