Kun je een horoscoop vertrouwen?

In een tijdschrift wat ik lees staat altijd een horoscoop maar ik weet nooit of die wel betrouwbaar is....

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.5K

Antwoorden (14)

Natuurlijk niet, horoscopen zijn eigenlijk gebaseerd op totale onzin. Als je in een horoscoop jezelf lijkt te herkennen, maakt de maker meestal gebruik van het zogeheten 'cold reading'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ach, als iemand een horoscoop maar zo vaag mogelijk schrijft, zal je jezelf erin herkennen en denken: "Ja! Dat geldt voor mij!"

Ik zeg maar zo: "Zalig zijn de armen van geest."
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jij hebt een waarheidsmeter in jezelf... Dat knikt ja als het de waarheid hoort...

Als je daarop kunt vertrouwen, helaas kan niet iedereen dat, dan kun je in het lezen of horen van een horoscoop dat dat instrument in jouw ja knikt, analoog aan het zien/horen van de waarheid...

Meer bewijs heb je niet nodig, want het is voor jouw gezegd/geschreven...

Dus alleen jij kunt dat voor jezelf en is zelfbevestigend...

Toegevoegd op 02-06-2009 18:15:06
Maar dan heb ik het wel over een goede astroloog die alleen voor jouw een horoscoop gemaakt heeft... Geen algemeen kappersbladonzinhoroscoopje...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meestal zijn horoscopen gewoon onzin, Er staat altijd dat het op de sterren is gebaseerd (toch?), Maar in elk blad staat weer een ander 'verhaaltje'.Maar het is wel lol om ze te lezen,en dat mensen het geloven maakt het nog leuker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat we onderdeel zijn van alles moge duidelijk zijn. Dat sterren daarom een beetje in ons zitten, ja, sterker nog, we zijn gemaakt van sterrenstof maar of wij ook de manier waarop deze sterren ons beinvloeden juist interpreteren, ik betwijfel het.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volstrekte flauwekul.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor. Volgens de horoscoop zou ik dit jaar een financiele klapper maken en blijkbaar gaat die morgen binnenkomen:
http://www.goeievraag.nl/vraag/eerste-10-dingen-gaat-morge.11468#70001
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, ik denk het niet. Ik heb er over na zitten te denken en er is altijd wel iets wat er wel klopt. Als het helemaal klopt ben je enthousiast en vind je het grappig/leuk (ik lees ze trouwens meestal achteraf). Als het niet echt klopt, vergeet je het sneller, maar blijf je altijd nieuwsgierig naar andere keren dus blijf je kijken (zo werkt dat bij mij) Je wordt denk ik gewoon bedrogen, het is voor de lol. Ik vind het nog steeds leuk om altijd naar mijn horoscoop te kijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dat kan niet.

Dat is ook op deze site al vaker uitgelegd. Soms zelfs uitermate uitvoerig.

Ik raad je aan een zoektocht te doen. Linksboven in het Zoekveld kun je Astrologie of Horoscoop intypen - dan vind je voldoende informatie.

(Ik mag van XiniX geen eerder gegeven antwoorden meer herhalen, dus ik laat het knippen-en-plakken nu maar achterwege.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Och... Is Xinix al een mod geworden hier?
Wat mij betreft niet, deze zijn zo algemeen dat ik in elke daghoroscoop wel iets lees wat ik op mezelf kan betrekken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijkt me niet. Ze gaan uit van 12 sterrenbeelden, zou er dan maar 12 soorten mensen bestaan? Dat zou maar al te makkelijk zijn. Iedereen is uniek, volgens mij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Horoscopen zijn uiterst betrouwbaar. Altijd als ik in tijdschriften of kranten de horoscopen lees, kan ik minstens 5x zeggen "ja, dat kan ik met creatieve interpretatie wel inpassen in mijn situatie vandaag/deze week/deze maand/dit jaar". Dat hoeft dan niet altijd bij mijn eigen horoscoop te zijn, maar de vraag was "een", en niet "jouw".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een horoscoop kun je nooit vertrouwen. Er staan altijd wel wat algemeenheden in die je ego strelen en dus waar zijn haha. Ik zou er niet op bouwen maar leuk om te lezen is het wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk niet, je kunt alles op je betrekken wat je wilt of wat je niet wilt.
Ik zou het zelf kunnen doen, als jij je aangesproken voelt dan denk je "oh...het klopt"......mocht het je niets zeggen, dan klopt het niet.
Ik denk, dat jij degene bent die een horoscoop voor jou zelf zo betrouwbaar kunt maken als je wilt.
Er zal altijd wel iets zijn wat je kunt linken aan het
"verhaaltje" in de horoscoop.