graag zou ik willen weten of er mensen bekend zijn met bewegende dingen in huis. ? waarschuwende bescherm Engel? ben wel eens bij een paragnost gewee

bewegende soeplepel aan rekje. tv spontaan aan, we horen ook deurklink regelmatig en sleutels vallen op een rare manier

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mochten het geesten zijn, dan nog is het allemaal nutteloos. Denken ze nu echt dat ''wij'' aardselingen nu kunnen begrijpen wat een knipperende lamp moet betekenen. Het is net als dat je op de autoweg wordt geseind. hoe moet je nu weten wat er wordt bedoeld?

Het beste antwoord

Alles heeft een logische verklaring.
Het hangt er maar vanaf of jij met die verklaring vrede hebt of niet.
Want...
elk fragment in 'Het Leven' kan vanuit zoveel standpunten ervaren en/of verklaard worden als er elementaire deeltjes in het spel zijn.

Om enkele stappen over te slaan... elke verklaring is een goeie verklaring. Het enige wat ik voor mezelf uitmaak is het volgende: als een verklaring, hoe gek ook, mij een gevoel van rust geeft dan heb ik vrede met die verklaring en dan leef ik vrolijk verder langs en doorheen alles wat reeds getoverd was toen wij hier tot bewustzijn kwamen.

Kijk, 'Het Leven' in zijn totaliteit wordt beïnvloed door elk elemantair Electro-Magnetisch deeltje in het Ko(s)misch Veld. Elk elementair deeltje heeft een 100% Gelijkwaardig bewustzijn en/of Geheugen.

'Het Leven' zou je kunnen vergelijken met een Energetisch en/of Electr-Magnetisch Communicatie-spel. Elk elementair deeltje is dermate geprogrammeerd dat een een logische weg volgt in hetgeen men ook wel eens het Bewustwordings-proces noemt. Elke elementair deeltje is dus onderhevig aan het Electro-Magnetisch GOD-principe van Gelijktijdig Ontvangen en Delen. Elk elementair deeltje heeft een specifieke manier van communiceren.

De mens is een Electro-Magnetissch fenomeen dat over een Electro-Magnetisch bevattingsvermogen beschikt dat volgens onze 5 Electro-Magnetische zintuigen uit ontelbare elementaire Electro-Magnetische deeltjes bestaat.

Je merkt het... alles maar dan ook alles is onderhevig aan een Electro-Magnetisch Communicatie-systeem. Dus ook voorwerpen.

Hetgeen jij nu misschien nog niet kan bevatten dat komt 'automatisch' aan bod naargelang je meer ervaringen opdoet.

Glimlachen en Genieten is een Electro-Magnetisch interactie-systeem en/of Universeel (h)erkend Communicatie-Systeem dat het Electro-Magnetisch fenomeen 'Mens' in staat stelt om sneller informatie uit te wisselen én gelijktijdig die informatie in een voor jou aanvaardbare Win-Win-context te plaatsen.

Je komt er vanzelf wel achter waarom bepaalde zaken jou overkomen en anderen niet.
Je komt er vanzelf wel achter dat iedereen een andere uitleg geeft aan een zelfde fenomeen.

Zo is het bedoeld en zo zal het altijd zijn.
Jij maakt voor jezelf uit wat jij wil geloven, het is ALTIJD goed voor het Universeel Electro-Magnetisch systeem.

Laat je verrassen door de Wondere dingen der natuur.
Heet jezelf Glimlachend Welkom in de Wondere Wereld van de Electro-Magnetsiche Micro-Kosmos ;-)

Have Fun!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Ik denk dat iedereen wel eens op het eerste gezicht onverklaarbare geluiden en bewegingen in zijn huis heeft kunnen waarnemen. Eigenlijk is het altijd onschuldig. Voorwerpen staan op scherp, temperatuur- en vochtschommelingen kunnen iets dat schijnbaar stilstaat ineens het laatste 'zetje' geven, (zo sprong bij mij vorige wek nog spontaan een schaalmodel van een motorfiets van een veertig centimeter diepe (!) plank midden de kamer in ), koelkasten, afwasmachines, televisies, lampen en alles waar een stekker aan zit of batterijen in zitten kunnen de meest vreemde geluiden produceren, er komen geluidenvan buiten die van binnen lijken te komen, deuren klapperen nog wel eens onder invloed van de wind, affijn, de verklaringen zijn legio, en als je ze echt zoekt, vind je ze uiteindelijk ook altijd. (Bij het motortje bleek het de veer van de standaard die was geknapt - na zes jaar ! - en het dingetje door de kamer lanceerde.

Natuurlijk kun je er van alles achter zoeken - en aan je vraagstelling zie ik dat je daar ook erg je best voor doet - maar het gaat om normale, alledaagse, hoewel soms wat grappige verschijnselen. Met beschermengelen, klopgeesten, spoken of aardstralen heeft het in elk geval niks te maken.

Wel zijn er heel vage aanwijzingen dat mensen onder grote stress energie in beweging zouden kunnen brengen (vooral jonge meisjes aan het begin van de puberteit), maar serieuze onderzoeken daarnaar hebben eigenlijk nog nooit stand gehouden. Het blijft bij vage aanwijzingen - of liever : het nog net niet in alle gevallen kunnen aantonen van natuurkrachten en/of bedrog achteraf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat komt bij mij ook vaak voor.

De wijzers van de klok die bewegen... Het klepperen van de luchtrooster... Het nadruppelen van de douchekraan terwijl je al een tijdje staat af te drogen... Het trillen van de afwasmachine... Een handdoek die geleidelijk van het rekje glijdt, doordat de ene kant zoveel zwaarder is dan de andere kant dat het de wrijvingskracht op het rekje zelf overwint...

Ik denk dat we hier met uiterst mysterieuze krachten te maken hebben, zoals de zwaartekracht en de windkracht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Flauw... Elke vraag mag hier toch gesteld worden? Of is de categorie "spiritueel" er alleen maar aan toegevoegd om mensen uit te lachen..?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou, ik zal je eerlijk zeggen dat ik, nadat ik achteraf het antwoord van Marleen had gelezen, mijzelf afvroeg waarom ik op deze cynische manier heb geantwoord en niet de manier van Marleen kan aannemen.
En ik moet je daar het antwoord op schuldig blijven...
Ik zal er de volgende keer aan denken.
Hebben wij veel last van. Blijkt echter altijd een van de katten te zijn!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeker wel!

Ik heb een heleboel bewegende dingen in huis:

Vliegen, muggen, zilvervisjes, huisstofmijten, spinnen.

Gemiddeld bevat een hygiënisch huis 1500 spinnen. Vooral in juni en september tref je de meeste spinnen aan in huis. Het najaar vormt daarbij het toppunt: de volwassen geworden mannetjes gaan dan op zoek naar de vrouwtjes om te paren. Geen wonder dat de spinnen in die periode uit hun schuilplaatsen komen en door je huis paraderen.

En daarbij kunnen ze toch een kabaal maken!!

Ook kraakt er regelmatig is, soms op de meest vreemde tijdstippen.
Nu de verwarming weer aan en uitgaat, werkt er vanalles in huis, zowel het hout als de verwarmingspijpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb nooit wat gemerkt. Als ik het zou merken zou ik het zoeken in bv koolstofdioxide gehalte in de lucht. Zelfs geluid golven kunnen het water in onze ogen bollen doe trillen. Grote punt is maak jezelf nooit gek. Probeer verklaringen te zoeken en anders komt de verklaring wel. Zolang er niks gebeurt laat het je dan ook niet leiden. Ik werkte op de baggermolen en onze zeef machines konden doordat zij hard trilde de ramen van huizen een kilometer verder nog doen trillen. Persoonlijk zal ik blijven zoeken naar een verklaring en als ik vandaag niks vind dat is er morgen wel weer een dag. Bekijk het gewoon nuchter ook al is het onverklaarbaar op dat moment.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
yep! had een ''magische'' waterkoker. die ging aan door knopje naar boven te duwen en in my vorige huis ging ie elke dag een paar keer vanzelf aan. bleef maar kopjes thee maken. heb dezelfde waterkoker nog maar in mijn huidige woning heeft ie t nooit gedaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Woon je aan een weg/in een straat waar veel (vracht-) verkeer langskomt?
Heb je een oud huis,waar veel houtwerk in verwerkt is?
Is er een bepaalde luchtstroming in huis ?(tochtplaatsen)

Natuurlijk bewegen er soms dingen in huis (wanneer iemand iets verkeerd heeft neergelegd of opgehangen,kan een object natuurlijk het evenwicht verliezen en daardoor gaan bewegen of komen te vallen).

En de dingen die paragnosten vertellenhebben ze vaak via "cold reading" verkregen (dat betekent: via scherpe observatie van de cliënt en gecombineerd met een dosis ervaring/mensenkennis geeft dat op het eerste gezicht indrukwekkende resultaten.
Een héél bekend voorbeeld hiervan is het zgn. "medium" Char)

En w.b. die zgn. "beschermengel" : dergelijke fictieve entiteiten zijn nog nimmer op wetenschappelijke wijze of d.m.v. experimenteel en herhaalbaar onderzoek aangetoond.

Het zijn meer archetypische symbolen (à la C.G. Jung) die vanuit het onderbewustzijn--bij gevoelens van grote onzekerheid of angst--- naar boven komen (net als gedurende een droom) om als een soort beschermfunctie te fungeren,m.a.w.: jouw onderbewuste creëert zelf zo'n "beschermengel" ter compensatie van een gevoel van onzekerheid,angst of verdriet of iets vergelijkbaars.

De conclusie luidt dan ook,dat je je niet druk moet maken over deze zgn "paranormale" verschijnselen.

Nogmaals: ze zijn nimmer afdoende aangetoond c.q. bewezen.

De oorzaak van je "waarnemingen" en "ervaringen" moeten denk ik gezocht worden in een verhoogde mate van nervositeit,onzekerheid of andere vorm van emotioneel "onbehagen" waarin je je wellicht nu bevindt.

Ga 's goed bij jezelf te rade,goed?
En heb je dan de oorzaak gevonden,dan zal je zien,dat dergelijke verschijnselen logisch verklaarbaar worden en binnen een normaal ervaringskader zullen passen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor bijna al dit soort zaken is een logische verklaring te vinden, ook al komen we er niet altijd achter.
Maar toch gebeuren er soms dingen, die niet te plaatsen zijn, bij een van onze zoon's gaat regelmatig de muziekinstallatie weer aan als hij net boven is om te gaan slapen, soms bijna iedere dag, het is een vrij nieuw ding, zonder storingen, regelmatig gaat zijn uitgezette T.V. weer aan, dingen die eigenlijk niet kunnen, maar toch gebeuren.
Gek genoeg gebeuren deze dingen overdag nooit!
Vorig jaar ging bij ons drie avonden achter elkaar op de zelfde tijd de kerstverlichting een aantal keren achter elkaar gewoon uit en weer aan er zat een travo tussen en er was geen los lampje te vinden, er was iets dramatisch gebeurd in mijn prive leven bleek later, toe ik dit wist, bleef de kerstverlichting gewoon nog weken branden, geen storing meer gehad, dat zet je wel aan het denken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
danku voor reactie, ja ik weet het maar het gebeurt ook hier overdag en al meer dan 23 jaar snapt u ook altijd eerst gedacht aan het iets normaals zeg maar. ik vind het ook niet eng hoor absoluut niet wel in het begin als je de lichtschakelaar hoorden en de lamp ging aan nadat ik 3 x de lamp uit deed snap u. dit heeft niets te maken met tocht of dergelijke. en dit soort dingen zoals bv een stekker die keihard uit het stopcontakt vliegt bij mijn dochter die niet meer thuis woont en ook wanneer ze hier thuis is hoort zei ook dat er iemand op de trap loopt? maar er is niemand eigenlijk toch bijzonder. en wij hebben beide ook nagedacht geloof me
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja snoepje ik begrijp je heel goed, gelukkig ben je er niet bang voor, jullie zijn niet de enige die in dat huis wonen, er zijn nog twee andere.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doepie, kan jij ook zien wie er in dat huis zijn, vroeg ik me af, ik bedoel de twee extra" bewoners"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eindelijk eens een reactie van iemand die zich realiseert dat hij niet alle antwoorden heeft. Dikke plus voor meneer!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Ed, wat ik nu niet snap, is dat die ''geesten' als zij de tv aanzetten, nu werkelijk zullen denken dat wij aardselingen snappen wat ze dan bedoelen? Het is net zoals seinen op de snelweg, ik snap nooit waarom iemand seint, ik snap niet wat hij dan wil zeggen. Het enige wat het zou kunnen betekenen, is dat er 'iets' mis is. Maar wat dan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn voor hun vrijwel geen mogelijkheden met ons contact te maken, het is voor hun vaak niet meer dan een signaaltje door geven, het is aan ons daar iets mee te doen.
Het gebeurt mij ook vaak dat lampen gaan knipperen, en dan blijkt na controle dat er niets aan de hand is met de lamp.
Ook met de tv gebeurt het soms, dat hij spontaan aan gaat zonder dat ik hem aanzet.
Als ik veel aan mijn overleden moeder denk, gebeuren er dit soort dingen.
Ik neem dit soort dingen met een gewone dosis nuchterheid, het is zoals het is, en ik ga er gewoon nuchter mee om.
Hoe dan ook, ik richt mij liever op het leven, en de taken die vervuld moeten worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan gaan voorkomen bij angst/gefrustreerde emoties en onzekerheid. Blijkbaar veroorzaakt dit paranormale energie.

Ik heb het zelf ook een paar keer ondervonden. De energie duurt heel even en meestal voordat je beseft wat er gebeurt is, is het alweer weg.

Groet Thomas Hoyle