In mijn dromen val ik weg.. wat betekent dit?

Al sinds dat ik heel jong(zolang als ik me kan herinneren) ben vallen stukken een soort weg in mijn dromen.
Hiermee bedoel ik: Ik loop in een soort videospel, en als ik ergens op ga staan dan valt die tegel weg en val ik in een soort lang gaat met aan het einde water met haaien.
Het probleem is alleen dat het nooit zover komt.
Wanneer ik val komt er een ' opnieuw' en herhaal het tegel weg zakkende gedeelte met de val zich telkens.
Ik vraag me echt af wat dit betekent.
Veel mensen zeggen dat het komt doordat ik 2 jaar geleden (ik was toen 13) mijn moeder verloren heb.
Maar het probleem is alleen dat ik het daarvoor ook al heel lang had.
Heeft iemand hier misschien een antwoord op?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (5)

Dromen waarin je valt zijn vrij algemeen. Bijna iedereen heeft welleens een vallende droom gehad. Zoals met de meeste algemene dromen, is een vallende droom een indicatie van bepaalde onzekerheden en angsten. Je voelt je overweldigt door iets uit het echte leven. Je zal het gevoel hebben dat je de boel even niet in de hand hebt. Dit kan slaan op je werk of op je relatie. Het is een aanwijzing dat je je basis even kwijt bent en even niet kan meekomen met de drukte van het echte leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat er momenteel in mij opkomt, is dat het allemaal wel goed komt met jou. als je valt in het leven, vindt jij altijd wel een methode om je weer te herstellen. Elke keer kom jij er wel weer bovenop

Is deze droom een angstmoment voor jou, of ben je heel relaxed als je weer wakker bent?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou ik word er niet echt wakker van.
Meer onrustig in mijn slaap en ik krijg een soort gevoel dat ik blijf 'hangen' in hetzelfde gedeelte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het gevoel en emoties heel erg belangrijk in dromen. Jij hebt het gevoel dat je blijft hangen, dat gevoel kan je doortrekken naar je leven.
Heb je in je leven ook het gevoel dat je blijft "hangen"? als dat klopt, dan kan je daar eens aan werken in je leven.
De droom heeft te maken met een vorm van faalangst wat je hebt, en dat diep in je weggestopt hebt.
Je wilt je leven graag in de hand houden, en je bent bang om het uit handen te geven.
Dat vallen wat je in je droom doet, is het verliezen van controle in je leven.
Keer terug naar de basis, en neem op tijd je (innerlijke) rust,
Ik vermoed dat dit de bron van je droom problemen zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het wijst inderdaad op een verminderd zelfvertrouwen, wat zich in je droom openbaart.
Dit hoeft echter niet te betekenen dat je daar in het dagelijks leven last van hebt, veel onbewuste angsten worden in het bewuste gecompenseerd en niet zelden overgecompenseerd.
Doorgeredeneerd geeft je droom aan dat je steeds in dezelfde valkuilen valt.
Dat je je moeder zo jong verloren hebt is verschrikkelijk
het kan echter wezen dat je onbewuste kennis had van
dit te gebeuren leed.
In je dromen zitten beelden uit het verleden en de toekomst, alhoewel niet iedereen dit van mij aan zal nemen.
Onze geest is tijdloos en dan moet je er naar mijn mening rekening mee houden dat er dus ook info over je toekomst in kan zitten.
Zonder je iets aan te willen praten denk ik dat de mensen die zeggen dat je twee jaar geleden je moeder verloren hebt , juist op de overgang van kind naar jongere, wel degelijk, ook voor het overlijden een invloed kan hebben op je droomwereld.
Op onbewust niveau heeft de mens veel meer kennis dan op bewust niveau, in dromen raken onderbewustzijn en bewustzijn meer met elkaar in contact.
Repetente dromen kunnen veel vertellen, het interpreteren is echter heel moeilijk.
Probeer eens als je gaat dromen in je droom te vragen wat de droom betekent.
Mogelijk krijg je dan een veel beter inzicht.
Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoi,misschien ben je bang om de greep op je leven te verliezen of onderuit te gsaan in het leven,zodat die tegels wegvallen.
Misschei voel je je wel hééél onzeker over jezelf ofzo.
Maar heel goed van je is in die droom dat je toch niet écht ten val komt en je dus herstelt.
Dus je kunt vanuit jezelf opkrabbelen ik bedoel dat je zelf vanuit je eigen sterk genoeg bent,ok?
Ik denk dat het wel ok komt met je uiteindelijk.
Ik hoop dat dit helpt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hee, jij ook bdankt voor je antwoord! (: xxx
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ee,is ok!
groeten ;)
Dennis
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ heel veel sterkte met je verlies van je moeder,ok?......
xxxx
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt! ;) xxx