In de stad kom ik vaak mensen tegen die mij vertellen over god, jezus etc en proberen mijn gedachten daarover te veranderen. Hoe noem je deze mensen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie
1.4K

Antwoorden (22)

Erg hinderlijk

Maar ook wel: Straat predikanten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
spiritueel colporteur
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Missionarissen, straatpredikanten, evangelisten, zieltjeswinners etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij ons heet hij gewoon Arnol - De Eindhovense Stadspredikant.

Mijn God, wat is die vent vervelend!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik noem ze mensen met een boodschap
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of de mensen die deur-aan-deur gaan: Jehova's getuigen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
plus: hetzelfde laken een pak, en nog ergerlijker!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
grappig al die minnen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat was de vraag niet
Schriftgeleerden......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jehova getuigen ook wel, opdringerig kunnen ze zijn:S Maar goed het is natuurlijk aan een ieder persoonlijk of je er naar luisteren wilt. Ik bedank ze vriendelijk, maar zeg dat ik geen interesse heb.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Werkelijk, vind je Jehovah' getuigen opdringerig? Dan nog maar niet te spreken van die irritante mesen die rondom etenstijd je lastig vallen met een zogenaamde aanbiedingen omtrend telefonie, energielevering e.d.
Jehovah's getuigen brengen alleen maar een levensreddende boodschap, zondeer daar zelf beter van te willen worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zonder daar zelf beter van te willen worden. ????????????
je krijgt zo toch een hoop complimentjes , zo van wat was jij weer ijverig in de dienst en een mooi aantal velddienst uurtjes levensreddende boodschap????? ja dat doen ze al meer dan 100 jaar !!!!
Straatpredikanten. Het zijn mensen die het zonder enige twijfel erg goed bedoelen met hun medemens en het erg jammer vinden dat anderen niet in God geloven of er naar leven. Zij proberen uit alle macht vanuit hun overtuiging om anderen zo ver te krijgen als zij zelf denken en hopen te zijn.
Het is goed bedoeld, maar kan desondanks hinderlijk zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aandachttrekkers?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fanatici.
Fantasten.
Zwevers.
Van Lotje getikt.
Doordouwers
Begeesterd.
Goed bezig.
Door God gezonden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja maar Jelle, je mag kiézen man! Ik ben toch netjes het hele scala van negatief naar positief afgegaan, of niet soms?
enthousiastelingen
doorzetters
wereldverbeteraars
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klein foutje. Mensen kunnen niet jou er toe bewegen je te bekeren ofzo jij moet het zelf doen en niemand anders kan dat. Wat een ander wel kan is je laten zien wat de bijbel zegt en verder aan jou de keus laten. Maar als jij overtuigd ben van iets of je vind iets heel leuk dan vertel je dat ook vaak en graag aan andere zo moet je dat eigenlijk bezien, denk ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mensen met een doel in hun leven
Mensen die jouw dit doel op willen dragen aan jouw leven
Mensen die niks beters te doen hebben
Mensen die de vrije wil van anderen willen ondermijnen
Mensen die geestelijk gestoord zijn
Mensen die verlicht zijn
Mensen die dronken zijn
Mensen die geloven
Mensen die niet beter weten
Mensen met lef

Het is maar net hoe je er naar kijkt, de één vind ze gestoord, de ander vind ze briljant. Dit zal natuurlijk afhangen van de persoon in kwestie die daar rondloopt op straat.

Mijn mening laat ik achterwege, omdat ik deze vorm naar degene die mij probeert over te halen en aangezien ik deze man niet ken ga ik ook geen mening vormen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik noem zulke mensen ietwat wereldvreemd, opdringerig
en met een groot gebrek aan mensenkennis.
(anders zouden ze het wel laten)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tot mijn verrassing zie ik het woord nog helemaal niet staan : dat zijn evangelisten of ook wel zendelingen.
Ik heb er wel fraaiere woorden voor, maar die horen niet thuis op GV vrees ik, en zijn ook niet per definitie een benaming voor wat ze (proberen te) doen.
Je hoeft ze trouwens helemaal niet te noemen ; ontlopen is een veel betere optie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
evangelisten is wel genoemd,..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, ik heb het innmiddels gezien dat Suzy ze noemde.
Irritante godsdienstwaanzinnige multistalkers.

De vraag is hoe IK ze noem, dus minnetjes zouden daardoor misplaatst zijn ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gevoelsinbrekers
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jova Getuigen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is Jehovah's Getuigen
deze mensen noem je evangelisten
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn mensen die je de weg vragen en mensen die denken je een WEG te moeten wijzen. Je kunt er natuurlijk een etiket opplakken als je wilt. Maar meestal zijn het niet de slechtsten.
Het is jammer dat men er zich in het algemeen zo over ergert.
Respect voor ieder mens !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
eeuh nep-jezussen ze willen alleen maar aandacht