Zijn er foto´s of enige ander bewijs van het feit/gerucht dat in de Ka´aba een meteoriet/steen ligt ?

Ik begrijp uit mijn vorige vraag dat de Moslims richting de Ka'aba bidden. Een vierkant gebouw in de grootste moskee van Mekka. Er schijnt daar een meteoriet in te liggen waar het allemaal om draait. Maar hoe ziet deze meteoriet eruit dan? Is deze Ka'aba toegankelijk voor publiek (het vierkante gebouwtje? Zijn er foto's of enige ander bewijs van het feit/gerucht dat er daadwerkelijk een steen/meteoriet ligt ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie
11.1K

Het beste antwoord

Van Wikipedia:

"De Zwarte Steen (Arabisch: الحجر الأسود al-Hajar-ul-Aswad) is een steen in de zuidoostelijke hoek (de zogenaamde Jemenitische hoek) van de Ka'aba in de Al-Masjid al-Harammoskee in Mekka waarbij binnen de islam een bepaald soort cultus past. De Zwarte Steen bepaalt de qibla, de gebedsrichting. De steen is circa 30 centimeter groot in doorsnee en is gevat in een zilveren band. De Zwarte Steen is mogelijk een meteoriet die gevormd werd tijdens een metorietinslag in Wabar in de Rub al Khali waar meer soortgelijke voorwerpen zijn gevonden en werd mogelijk reeds vereerd in de voorislamitische periode."

Mekka is niet toegankelijk voor niet moslims.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het is in ieder geval een steen van zwart basalt die in de Arabische woestijn gevonden is ...waarschijnlijk door een groepering/secte van vóór de Islam . Hij is eens gestolen en hij is gebroken ; men heeft met zilveren nagels de steen terug aan elkaar gezet.
Een meteoriet : daar is geen bewijs voor , alleen een vermoeden : slechts 8% van de meteorieten zijn van steen : vooral basalt en magmagesteente ( het grootste deel zijn metaal meteorieten).
In een zandwoestijn vallen zulke stenen wel op….en in de omgeving van de vindplaats tussen Mekka en Medina zijn de vulkanische gesteenten uit het cenozoicum tijdperk. Er wel soorgelijke kleinere meteorenop die plaats gevonden.
Ik weet niet of Moslims geneigd zijn om hun heilige steen aan onderzoek te willen onderwerpen ...en indien ze het zouden doen is het onvermijdelijk door Moslims zelf .... en dan zit je niet meer in het straatje van objectief wetenschappelijk onderzoek ,maar van eeuwenlange voorgekauwde zinsbegoocheling ....dus 100% onbetrouwbaar.
In oude cultussen waren zwarte stenen ,maansikkels en zo al 'hot.

Toegevoegd na 7 minuten:
En er wordt in sommige bronnen beschreven dat de steen door god uit de hemel op de Aarde is gegooid .....lijkt me een meteoorinslag ? ,nee?

Toegevoegd na 11 minuten:
“Before Muhammad, the Ka’aba was surrounded by 360 idols, and every Arab house had its god. Arabs also believed in djinn (subtle beings), with many offspring. Among the major deities of the pre-Islamic era were al-Lat (“the goddess”), worshiped in the shape of a square stone; al-Uzzah (“the mighty”), a goddess identified with the morning star and worshiped as a thigh-bone-shaped slab of granite between al Taif and Mecca; Manat, the goddess of destiny, worshiped as a black stone on the road between Mecca and Medina; and the moon god, Hubal, whose worship was connected with the Black Stone of the Ka’aba’. The stones were said to have fallen from the sun, moon, stars, and planets and to represent cosmic forces. The so-called Black Stone (actually the color of burnt umber) that Muslims revere today is the same one that their forebears had worshiped well before Muhammad and that they believed had come from the moon.”