Waar licht Jezus begraven ??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie
7.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is die dood dan ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hihihihihi
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij is met het licht naar de hemel.

Het beste antwoord

niemand weet 't antwoord ,simpelweg omdat niemand er,die nú leeft,bij zijn begrafenis of "tenhemelopstijging" was.

Er leeft,bij mijn weten,geen één mens die al 2.000 jaar oud is.

we moeten ons slechts verlaten op de bijbelse overleveringen en die zijn nu éénmaal gebaseerd op geloofsovertuigingen en níet op historisch bewijsbare feíten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Nergens. Hij is opgestaan uit de dood en naar de hemel gegaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij is niet begraven. Zijn lichaam is in een grot opgeborgen. Laten is hij wederopgestaan en is zijn lichaam verdwenen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jezus is na zijn kruiziging begraven in een rotsgraf. Daar is hij 'opgestaan' uit de dood (Pasen). Jezus is naar de hemel gegaan (hemelvaart). Hij is naar zijn 'vader', namelijk God, gegaan.Hij is dus niet meer begraven. Dit is allemaal volgens de bijbel.

Toegevoegd na 34 seconden:
De rotsgraf was in Jeruzalem.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het rotsgraf ipv de

Toegevoegd na 1 dag:
Aanvulling vanuit de reacties:
Ik heb het nog eens nagekeken en ik kwam dit tegen: "Het graf van Talpiot is een rotsgraf dat in 1980 werd ontdekt bij bouwwerkzaamheden in Talpiot, een wijk van de stad Jeruzalem. Het wordt door archeologen onderzocht als het graf waarin mogelijk Jezus van Nazareth is bijgezet."
Maar dit is dan niet het graf waar hij uit is opgestaan. Dit zou het graf zijn waar hij daadwerkelijk is begraven.

Maar ik vond ook nog dit:
"De Heilige Grafkerk bevindt zich in de oude stad Jeruzalem. De kerk heeft de afmetingen van een voetbalveld en werd oorspronkelijk in de 4e eeuw na Christus gebouwd om de plaats van de kruisiging van Christus (Golgota) en de begraafplaats (de tombe van Jozef van Arimatea) te bedekken."
Dat zou dan toch in Jeruzalem impliceren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik dacht dat het rotsgraf zoals je het noemt, net buiten Jeruzalem lag.
En waarom 'vader' tussen haakjes?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het nog eens nagekeken en ik kwam dit tegen: "Het graf van Talpiot is een rotsgraf dat in 1980 werd ontdekt bij bouwwerkzaamheden in Talpiot, een wijk van de stad Jeruzalem. Het wordt door archeologen onderzocht als het graf waarin mogelijk Jezus van Nazareth is bijgezet."
Maar dit is dan niet het graf waar hij uit is opgestaan. Dit zou het graf zijn waar hij daadwerkelijk is begraven. Maar ik vond ook nog dit:
"De Heilige Grafkerk bevindt zich in de oude stad Jeruzalem. De kerk heeft de afmetingen van een voetbalveld en werd oorspronkelijk in de 4e eeuw na Christus gebouwd om de plaats van de kruisiging van Christus (Golgota) en de begraafplaats (de tombe van Jozef van Arimatea) te bedekken."
Dat zou dan toch in Jeruzalem impliceren. Ik geloof niet in God en dat hij de vader is van Jezus, dus daarom van mijn kant 'vader' tussen haakjes.
Hij zit naast zijn vader op de troon in de hemel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jezus ligt begraven in vele hersenen/zielen over de hele wereld. alleen hij ligt niet in mijn ziel begraven...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Arme jij..
Het antwoord geef je onbewust zelf al in je vraag:
Licht. Jezus is licht geworden.
Daar waar jij licht ziet in je eigen ziel en in de ziel van een ander, daar zie je waar Jezus op aarde ligt begraven: In de zielen van mensen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jezus zit idd in de zielen van mensen .
Jezus ligt nergens begraven, want Jezus heeft nooit fysiek bestaan. Het personage Jezus komt voort uit de Joodse 'midrash' traditie en pas (eeuwen) later is er door een persoon die men 'Mattheus' noemt een historisch personage van gemaakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die min is zeker gezet door een Christelijke die er niet tegen kan dat iemand anders een andere theorie kan hebben.
Een plus van mij hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als Jezus nooit fysiek heeft bestaan, hoe kon hij dan gekruisigd worden? En hoe kon hij brood breken? om maar wat voorbeelden te noemen.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Er is voldoende bewijs voor het bestaan van de historische Jesus.
Zie: https://www.scientias.nl/jezus-echt-bestaan/
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Zie ook deze publicaties:
https://www.historischnieuwsblad.nl/de-historische-jezus/
https://www.allaboutjesuschrist.org/dutch/historische-jezus.htm
https://www.frissewateren.nl/het-sprookje-van-de-%c2%93historische-jezus%c2%94/
Je vraag is erg goed en scherp. Daarbij geef je zelf al het antwoord: met het LICHT in de hemel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is logisch dat God er rekening mee houdt met de neiging van mensen om aanbidding aan dode materialen te geven.
Dat zou gebeuren met het stoffelijke lichaam van jezus. Hij werd na 3 dagen uit de dood opgewekt in een geestelijk lichaam, hetzelfde lichaam die hij had voordat hij door God via Maria als mens op aarde is geplaatst.
Toen de apostelen bij zijn graf gingen kijken, was toen het lichaam al niet meer aanwezig.
Mogelijkerwijs was het ale helemaal vergaan tot stof (niets).
Dat wilde God zo hebben.
Geen aanbidding van het lijk, maar van God zelf in geest en in waarheid. (Johannes 4:23,24)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dacht in Jeruzalem .
Hij heeft in ieder geval ergens begraven gelegen want als er iets naar de hemel gaat is het de ziel en niet het lichaam .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hij ligt niet begraven.
hij is uit de dood opgestaan en zit nu aan de rechter hand van de vader.