Als 666 het getal van de duivel is, wat is dan het getal van God?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie
8.1K

Antwoorden (34)

Toegevoegd na 16 uur:
Eigenlijk is het nóg eenvoudiger: het getal van God is....
0 ! Want dat is het getal der oneindigheid: een 0 is ondeelbaar,onvermenigvuldigbaar,non-exponentieel,je kunt er géén wortel uit trekken,het is zowel "niets" als "alles".
Nul dus.

Toegevoegd na 1 dag:
ale uitbreiding op mijn antwoord wáárom het getal van God symbolisch 777 is:

7 is als vanouds binnen de Christelijke mystiek,een heilig getal en zéker bij de oude Israëlieten (nu trouwens nog steeds)

aangezien God in de Christelijke opvattingen als een Drieëenheid wordt beschouwd en dus soms de Heilige Drievuldigheid wordt genoemd,kun je dan stellen dat deze drievoudige heiligheid zich symbolisch numeriek laat vertalen naar
het getal der drie zevens: dus 777
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oepssss... de MINnaars zijn actief :-(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je toevoeging vind ik niet denderend. Maar 777 klopt.
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
thx C4th ;-)
sterredag
13 jaar geleden
als dat klopt, dan zou een toelichting voor de 777 misschien handiger werken dan een toelichting dat het eigenlijk 0 is en dat uitbreiden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nul is zowel vermenigvuldigbaar, je kunt het exponentiëren, je kunt er de wortel uittrekken en je kunt het zelfs delen door elk denkbaar getal. De enige beperking is dat bij het delen de nul niet in de noemer mag staan. Dus vandaar een minnetje.
906 ? Lijkt op god, Nee grapje, volgens mij bestaat er geen nummer voor God
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
870346887934692675693760970467, pffff dat je dat niet weet zeg....;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pfff, alle gelovigen zijn ook nog weer laat wakker zie ik wel, weet je wat jullie probleem is? Een chronisch gebrek aan humor!!! En btw, een veel beter antwoord dan het mijne zie ik hier voorlopig ook nog niet echt....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ omdat je me aan het lachen maakt en dat is best knap op dit tijdstip.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahaha, dikke plus mijnerzijds.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een min gegeven, omdat ik het een ontzettend slechte grap vind. Wat het vervolgens nog erger maakt is de ";-)", wat zoiets inhoudt als "kijk mij een goede grap maken".
Dat je me vervolgens uitmaakt voor gelovige vind ik bijna beledigend...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh, en wij hebben allemaal een chronisch gebrek aan humor? Leg mij dan eens uit wat er leuk is aan je antwoord? Je noemt een lang getal... Wacht, ik ga even op mijn dijen kletsen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pfff, Suniram wind je niet zo op man, das niet goed voor je hoor, mijn gevoel voor humor is blijkbaar niet het jouwe,so what?
Ga lekker de zon in en geniet van deze mooie dag :-)
Fijne dag vandaag!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Overigens was de knipoog niet bedoeld als 'kijk mij een goede grap maken' maar meer als 'neem het niet te serieus, til er niet te zwaar aan', iets wat jij blijkbaar wel doet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+! ik vergis me altijd in de laatste vier letters!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:0 ik vond hem wel leuk...:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
man wat een gezeik over een getalletje, ik ben ook gelovig, en ik vond hem zeker grappig, maar dan moeten ze niet gaan zeiken over het feit dat we geen humor hebben XD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Larssiey0,
Fijn dat je d'r ff om kon lachen, met het gevoel voor humor zal het dus wel goed zitten, maar je wordt hier nogal gauw afgebrand zodra het over het geloof gaat en da's jammer :-) Wow, 19 minnen al, dat tikt lekker aan....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom al die minnen?
(wat een z**kers allemaal) + van mij ;-)
Waarschijnlijk iets met een 7, volgens 1 van de antwoorden hier: http://www.goeievraag.nl/vraag/getal-duivel-beest-etc-666.28374

Toegevoegd na 26 seconden:
'7 om aan te geven dat iets volmaakt is, van God afkomstig'

antwoord van Piertje
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het getal 3 zou je kunnen nemen vanwege de drieeenheid (volgens de Christelijke traditie). In de Griekse oudheid stond het voor volmaaktheid.

Of het getal 7 van de volheid.

Getallen en symboliek zijn al heel oud. In de bijbel is heel veel sprake van symboliek in getallen. Er worden zeer veel interpretaties aangegeven.

In bijgaande link (pdf) staat een hele verhandeling waarbij de schrijver uitkomt op het getal 26 of 17 (afhankelijk van de interpretatie) als je de waarde van de Joodse letters voor de naam van God (JHWH) zou optellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het getal 666 staat voor de duivel. Ik denk dat het - in de ogen van gelovigen - duivels is om voor God ook een getal te gaan zitten bedenken, hoewel de Joden dol zijn op getalsymboliek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
777 is het meest bekend,

maar 20 is ook een goede mogelijkheid.

http://www.spitsnieuws.nl/archives/tech/2010/08/getal_van_god_is_twintig.html

en voor de liefhebber, 42
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
888 is het nummer van Jezus, zie ook de bron 1.

Het getal 7 is heel belangrijk in de bijbel, zie ook bron 2, maar lijkt niet hét nummer van God te zijn.

Er is de 3-eenheid van God: de vader, de zoon en de heilige geest. 3 is een heilig getal, net als 7, en lijkt nog het meest in de buurt te komen van hét nummer van God. 6 is het getal van de onvolmaaktheid van de mens. Bron 3 is een artikel over getallen in de bijbel.

Bron 4 is ook een interessant artikel over getalsymboliek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
thanks voor de bronnen ;-) +je
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jij ook dank je ;)
Oneindig [plaatje van opzijliggende 8]

God is toch zogenaamd almachtig? Dan is Zijn nummer ook oneindig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zes duid op menselijke onvolmaaktheid ,en 3 x zes onderstreept de hoge graad of ernst van de onvolmaaktheid.

Het getal zeven wordt in de Schrift vaak gebruikt om volledigheid aan te duiden. Dan kan men dan beschouwen als een hemels volmaakt getal.

Soms heeft het betrekking op het voltooien van een bepaald werk.
Ook kan het betrekking hebben op de volledige cyclus van iets wat door God vastgesteld of toegelaten wordt. Door zijn werk in verband met de aarde in zes scheppingsdagen te voltooien en op de zevende dag te rusten, verschafte God het model voor de hele sabbatsregeling, van de zevendaagse week tot en met het jubeljaar, dat op elke cyclus van zeven maal zeven jaar volgde .

Het feest der ongezuurde broden en het Loofhuttenfeest duurden elk zeven dagen .

Het getal zeven komt vaak voor in verband met de levitische offerwetten en reinigingsvoorschriften.

De „zeven gemeenten” uit het boek Openbaring, met hun karakteristieke kenmerken, verschaffen een volledig beeld van alle gemeenten van God op aarde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
duidelijk +je ;-)
Aangezien 42 het antwoord op alles is,zal mevrouw god dat nummer wel hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
12 is het getal van perfectie (ofzo) misschien helpt dat?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is natuurlijk 999, want god zit boven en de duivel beneden daarom moet je de getallen 666 omdraaien en dan wordt het 999.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
463 denk ik,kijk maar op je gsm!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe kun je iets wat zo groots is een getal geven !
Wel heel menselijk .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het getal 666 is ontstaan uit het optellen van de letters met bijbehorende cijfers van de naam van de duivel.

god heeft geen naam, god is god, en wordt ook genoemd naar wat hij is. Dus de herleiding zoals bij die van de duivel is er bij god niet.

dat staat weer los van andere zaken als getallen die je kan associëren met god, of die voor het zelfde staan als god. De manier waarop het gedaan is bij de duivel op basis van nummerologie is bij god nooit gedaan, wel bij jezus (888)
13 jaar geleden
alleen 3

vader zoon en de heiigen geeest
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het getal van god, is nooit gedefineerd, en word zodanig ook niet als getal omschreven.
Als we dan god toch een nummer moeten toekennen dan zou dit moeten zijn:
de Getallen van de Gulden Snede namelijk: 314
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
555 (zoals giro 555)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het getal staat voor een teken het merkteken van het beest : mark of the beast dit zal plaats vinden tijdens de eindtijd de duivel zal door middel van een teken de mens proberen regels te verbreken van god.

Het teken van god oftuwel zoals jij het zei zijn getal is niet echt een getal maar :
zijn geboden naleven.
Dat is het merkteken van god.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het getal van God is 20:

Uitgevonden dankzij een stel computernerds met teveel tijd over en 35 CPU-jaren....

http://www.cube20.org/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk net als iHave,42.
999,zou ook nog kunnen.
of pi?
of je telt straks de antwoorden bij elkaar,of zaterdag de lottogetallen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het getal van God weet ik niet, maar het getal v/d duivel is niet 666 maar 999 volgens een docu op discovery.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Number one.
1 dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien 999. Als je het Heilige Kruis ondersteboven hangt is dat toch ook een duivels symbool ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als Hij een getal zou hebben, was het denk ik wel vermeld in hetzelfde boek, lijkt me.
Alle antwoorden hier lijken er vanuit te gaan dat men het vergeten is te melden, danwel als een raadsel in het verhaal is verwerkt. Ik denk dat niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nummer van de devil is 666....nummer van god is 999
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je afgaat op de meestergetallen (zie bron onderaan) is 666 het negatiefste en betekent daar: Materiële wereld – 3 Dimensionale frequentie – Dichtheid (kan je duivels noemen)
De 999 staat het dichtst bij God: Symboliseert de 3 niveaus van de drie-eenheid – Voltooiing.

Dus: 999