Koninkrijk van God...is dat een soort roes waar je in beland als je maar diep genoeg focust op "iets"? Krijg ik dan vrede in mij? Hoe werkt dat nou??

Ik ben al een tijd bezig met het geloof en vat het ook serieus op, maar soms is alle gevoel in mij verdwenen en komt het weer over als onzin bij mij. Koninkrijk, vrede, genezing, Jezus, engelen...allemaal prachtig maar hoe kom ik nou in extase van iets dat ik niet zie/hoor/voel? Want het zijn gewoon mijn eigen gevoelens diep in mij lijkt wel.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie
1.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is extase dan het doel?

Antwoorden (11)

Dat zal niet lukken. Je hebt namelijk te goed door hoe het werkt. Ik vind de vraag trouwens heel goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat het normaal is dat je soms twijfelt. Exact wat jij beschrijft, dat denk ik ook wel eens. Maar dan gebeurt er vanzelf weer iets waardoor ik het weer wat positiever zie. Het lijkt een soort worsteling tussen gevoel en verstand. Je gevoel wil er graag in meegaan, je verstand wil eerst bewijzen zien! En nu laveer je daartussen heen en weer. Mijn advies zou zijn om te genieten van de fijne momenten, inzichten, meditaties enzovoorts, en als de kritische gedachten komen, deze ook maar gewoon te accepteren. Er komt vanzelf een dag dat je geloof meer naar de ene of naar de andere kant zal gaan en dan kun je er ook je rust in vinden.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik raak trouwens nooit in extase. Dat is misschien ook wel een subjectief begrip. Maar dat wat ik geloof en de manier waarop ik dat beleef vind ik wel heel fijn! En dat vind ik voldoende. :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
t.o.v van God kan je echt wel in extase komen
Als je die verhalen in de bijbel leest dan zijn dat soort aanraking altijd behoorlijk heftig.
maar gelukkig zijn ze vrij zelden want anders wil je er maar in blijven ;)
Het is zo verslavend als heroine zeg maar
God is ook niet gek dus doet hij dat dus ook maar hoogstzelden.
maar het voornaamste van al dit is dat je leven er door veranderd.
Ik denk altijd voor mijn part zweef je tegen het plafond van de kerk van extase
Als je leven daarna niet anders wordt is het voor niks geweest.
toch is er niets op tegen
van tijd tot tijd kan de geest je gewoon blij maken
of je weer even herinneren wat Jezus gedaan heeft
er kom dan zeker ook een stuk emotionele ontlading los
en vrede en nou ja alle vruchten van de Geest met een beetje slagroom er op.
maar het leven van alle dag maak je ook mee dat vreemde contrast kan je soms lekker aan het twijfelen brengen.

Je groeit er nog wel in
het geloof is nou eenmaal als het koninkrijk van God als een zaadje dat je in de grond stop
om te laten groeien
13 jaar geleden
Leef maar gewoon, weet dat je leven je gegeven is, en dat je er wat van kan maken.
Doe niet krampachtig. Leef bij de dag.
Lees Mattheus 5.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij heeft 'Gods koninkrijk' niks te maken met een gevoels of hartetoetand,maar heeft het alles te maken met een reële hemelse regering.Dat tonen keiharde Bijbelse bewijzen aan!

http://www.goeievraag.nl/vraag/gods-koninkrijk-mensen-bidden-vader.43430
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
probeer het eens met je naaste liefhebben als jezelf,klinkt misschien heel erg hoogdraven maar investeer daar eens in.Hoe meer mensen dat doen hoe n plezieriger wereld,

Toegevoegd na 1 minuut:
verder ben je goed bezig met je zoektocht
13 jaar geleden
Volgens mij geef je zelf al het antwoord ....
Maar vraag jezelf toch eens af waarom je per se wilt geloven in iets wat je niet ziet, hoort, voelt en ruikt.
Heb je het nodig om iets aan te hangen? En zo ja ... waarom? Is het een groep mensen waar je bij wilt behoren misschien?
Ik denk dat jij niet goedgelovig genoeg bent om te kunnen geloven. Je denkt teveel na en hebt een goed ontwikkelde logica in je hoofd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt eens beginnen met Johannes 4 Wedergeboorte
daarna Johannes 14 Heilige Geest
daarna 1Petr.2:1-10 Aanbidding
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het Koninkrijk van God is daar waar mensen Koning Jezus erkennen en Hem willen volgen en dienen. Dus het begint in je eigen hart, je gevoel komt er wel bij mar het is ook een kwestie van verstand. Je kiest ervoor om de Bijbel te gaan lezen en daar gaat zoveel van UIt, want het is Gods brief voor mij! Als je Jezus toelaat in je hart komt er inderdaad een enorm stuk rust en vrede en vervulling van heel veel behoeftes en verlangens. Wij mensen hebben eigenlijk allemaal een stuk vacuum van binnen, leegte wat alleen maar gevuld kan worden met God. Geweldig! En dat Hij dan ook nog een Vader wil zijn../. En onze Redder.. Wauw!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja ok, mooi dat je Jezus in je hart toelaat...hoe doe je dat dan? Ook weer zoiets vaags...laat je dan een gedachte toe in je denkwijze ofzo? Ik bedoel dat ik een duidelijk antwoord wilde en geen tekstverwijzingen steeds. Wat en hoe stel ik mij open...hoe doe ik dat...moet ik dan net zo gaan denken als bijvoorbeeld iemand die dronken is? Dat alles maar mooi is en even alle zorgen weg? Je belandt toch in een soort onderbewustzijn? Als God wil dan komt Hij toch automatisch...moet ik dan echt zoooo ontzettend diep in mijn hersens gaan graven en een bepaalde gedachtengang toelaten en doen alsof dat wat er dan gebeurt God/Jezus/Heilige Geest is?
Ik probeer al 18 maanden lang serieus bezig te zijn met dit onderwerp...de Bijbel spreekt tegen mij en ik snap veel dingen, maar door heel veel ellende ben ik misschien teveel gaan doemdenken en laat ik God geen ruimte...hoe moet ik dat dan weer toelaten? Ik ben geen robot die even een knop omzet en alle ellende vergeet. Als ik sommige mensen in mijn kerk zie dan vraag ik me af of ik het wel echt wil...geloven. Er komt zoveel vaags bij kijken steeds en ik zie zoveel mensen om mij heen die alleen maar doen alsof...praten in tongen die ze in de slaapkamer aan het oefenen zijn, nou sorry...dat heeft totaal niets te maken met de uitstorting van de HG! Dus wie kan mij in gewoon plat Hollands uitleggen hoe ik vrede kan vinden in mijn hart zonder daarvoor een cursus denken te moeten gaan volgen?
Het koninkrijk gods schuilt in jezelf .
Je kan het niet buiten jezelf vinden.
Als je er veel over wil lezen moet je de boeken van inayat Khan lezen .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niks moeten of proberen of voelen. Het is jouw innerlijke keuze of om voor jezelf te leven of Hem te kennen in je leven. Leg het gewoon aan God voor. Hij antwoordt altijd.
Het gaat overigens niet om een fijn gevoel of extase. Geloven is geen drug. Het is heel nuchter. Maar het is niet uit te leggen, aan te praten, te overtuigen. Het is wat jij beleeft en wat God jouw vertelt. Het gaat om de relatie.