Waarom mogen islamitische vrouwen van het geloof niet sexy gekleed gaan?

Toegevoegd na 51 seconden:
En wat als ze dat toch doen in Nederland?
Worden vrouwen ook niet in NEderland daarover teveel onderdrukt?
Want waarom mag een man wel sexy gekleed over straat lopen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie
1.6K

Het beste antwoord

Islamitische vrouwen mogen niet sexy gekleed gaan omdat het Islamitische geloof er vanuit gaat, dat vreemde mannen zich niet kunnen gedragen of bedwingen, en iedere vrouw zouden bespringen die een stukje haar of enkel laat zien.

Daar komt bij dat het Islamitische geloof er vanuit gaat, dat het de eigen schuld is van de vrouw wanneer zij sexueel word benaderd door een vreemde man, wanneer zij niet 'kuis' genoeg gekleed gaat.

Kortom: Omdat het Islamitische geloof mannen vrijpleit van iedere sexueel bedwingbare gedachte of toespeling, zal de Islamitische vrouw alles in het werk moeten stellen om deze middeleeuwse gedachtengang in stand te houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Omdat men er van uit gaat dat de man zwak is, en gelijk voor de bijl gaat als hij een sexy geklede vrouw ziet. Vrouwen schijnen wat steviger in de schoenen te staan als het om mannen gaat, dus daarvoor is het niet nodig
13 jaar geleden
Islamitische vrouwen mogen best sexy gekleed gegaan, alleen sommige kiezen ervoor, of (en daar zit het probleem)mogen van hun man niet op die manier over straat.

Zou je een islamitische vrouw hierop aanspreken zal ze vrijwel altijd aangeven dat het haar eigen keuze is, het is dus moeilijk te bepalen of dit werkelijk zo is, of dat de vrouw geen keus heeft.

Wij zien dit als onderdrukking, maar vele vrouwen die met een hoofdoek lopen zien dit helemaal niet zo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zie anders maar weinig mannen echt sexy over straat gaan ;p
En ik zie vaak zat meiden met een hoofddoek die zich verder kleden zoals ze willen (denk ik), met vrij korte rokken (die in een goed gereformeerde gemeente beslist ophef zouden veroorzaken), en flink wat make up (wat de meiden van de evangelische school hier ook niet mogen).
Maar de theorie is dat mannen zwak zijn en zich niet kunnen gedragen en die meiden zullen bespringen als tot ze doordringt dat het meiden zijn.
De mannen hebben mazzel dat de profeten niet gekozen hebben voor blinddoekjes voor mannen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helaas is de koran dan ook geschreven door een man, Anders zouden ze absoluut met blinddoekje lopen. :) Het is toch best wel gek, de mannen hebben een probleem en de vrouwen moeten het oplossen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Elke man die aandringt op het dragen van een hoofddoek geeft daarmee te kennen dat ie geen zelfbeheersing heeft ;p
Te zien aan de opwinding er om heen de laatste tijd kun je tegenwoordig best stellen dat een burka opwindend is.

Toegevoegd na 6 dagen:
En in sommige gevallen terecht
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
islamitische vrouwen mogen wel sexy gekleed gaan, alleen binnenshuis, als er geen vreemde mannenogen zijn.
want de man is nu eenmaal zo geschapen.
wat dat betreft is het hetzelfde bij de christelijk gereformeerde mensen in nederland.
ik las in Terdege:Een man kan niet niet willen kijken.
Vrouwen moeten leren (door opvoeders) dat mannen zo zijn. Dat is niet goed of niet slecht maar een eigenschap.
Goed of slecht is wat een man er mee doet.
Je ziet soms meisjes met een hoofddoek, die er toch westers uitzien, in mijn beleving is dat om van het gezeur af te zijn van je familie of doordat hollanders er moeilijk overdoen is het ook een soort bevestiging van je identiteit, een geuzenhoofddoek dus.