Thor is de god van de donder. Heb je ook nog een Germaanse god/godin van het water?

Andere religies zijn ook goed maar ik ben vooral geintereseerd in de Germaanse goden. Bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie
1.3K

Antwoorden (6)

Als je dingen wil weten over Germaanse goden is een keertje googelen al voldoende om er genoeg info over te vinden. In de link een verwijzing naar de wiki-pagina
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En check anders even onderstaande website met daarop ook van andere geloven en volkeren de goden met uitleg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij is leuk he!
AEgir de zeegod. Rana is zijn gemalin.
Zie verder de link voor een overzicht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb onderstaand artikel doorgelezen, maar geen god van het water gevonden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Atla.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Atla_(godin)
Brigid was de Keltische godin van het water

Toegevoegd na 1 minuut:
nog veel meer, trouwens, op
http://www.toverketel.com/godinnen.html