Komt er een wederopstanding van de doden in een paradijs?

ik lees net dat alle doden die gestorven zijn,een wederopstanding krijgen, een nieuwe kans dus...
het klinkt mooi, dat betekend dat ik mijn geliefden die ik verloren heb weer terug zal zien, maar ook de kwade personen.
of is het te mooi om waar te zijn ..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie
1.1K

Het beste antwoord

Jezus maakt het zelf duidelijk dat mensen dit bijna niet kunnen geloven,ze zouden zich daarover 'verwonderen'!

(Johannes 5:28) 28 Verwondert U hierover niet, want het uur komt waarin allen die in de herinneringsgraven zijn, zijn stem zullen horen

Dat er ook minder 'brave' mensen een opstanding krijgen blijkt uit de volgende schriftplaats:

(Handelingen 24:15) . . .en op God heb ik mijn hoop gesteld, welke hoop ook deze [mannen] zelf koesteren, dat er een opstanding zal zijn van zowel de
rechtvaardigen als de onrechtvaardigen.

Onrechtvaardigen zijn mensen die nooit in de gelegenheid zijn geweest tijden hun leven om Gods Wil te leren kennen.
Zij krijgen dus een tweede kans bij manier van spreken.

Maar niet iedereen zal een opstanding krijgen,daar zijn ook Bijbelse gronden voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan zou ik zelf er nooit willen zijn in het paradijs ..er zullen dan toch personen zijn wie dood zijn waar ik iedere dag god nog om dank dat die er niet meer zijn ..dan kom je ze maar mooi weer tegen daarginds
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet te rap van stapel lopen! (1 Korinthiërs 2:9) . . .Maar zoals er staat geschreven: „Geen oog heeft gezien en geen oor heeft gehoord, noch is het in het hart van een mens opgekomen, al wat God heeft bereid voor degenen die hem liefhebben.”

Andere antwoorden (3)

het is maar net waar je in gelooft!
wetenschappelijk kan zoiets natuurlijk niet bewezen worden, maar het is toch een mooi iets, om daar aan te denken in de rest van je leven!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is te waar om mooi te zijn. Stel je voor dat we hier met z'n 200 miljard op de aarde rondlopen, het lijkt me de hel.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dus nee, er komt geen wederopstanding op deze aarde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maar dan lopen dus weer die moordenaars rond die juist ter dood zijn veroordeeld en uitgevoerd..stel dat die dan de familie tegen komt van zijn slachtoffer..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat bedoel ik, iemand heeft hier de hel met de hemel verward en vanuit z'n eigen verdriet om een verloren dierbare gedacht dat het mooi zou zijn als alle doden weer opstonden. Brrr.
Was jij net met de Jehova s Getuigen bezig?

Niemand weet hoe het na de dood zal zijn. Behalve dat we bij God zullen zijn. Maar dat kunnen we net zo min begrijpen als dat we tijdloosheid kunnen begrijpen. Het lijkt me dat we het maar moeten afwachten.

Verloren gaan we niet. Want er gaat geen enkele energie verloren (volgens Einstein).

Iedereen kan trouwens hopen wat hij/zij wil, want dat kan evengoed waar zijn.