Vieren Jehovah's kerst?

want ze zeggen van niet, omdat Jezus niet geboren is met kerst!
hoe komt het dat wij het wel vieren, dat Jezus geboren is.
volgens de Jehovah's is Jezus veel later geboren.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie
11.3K

Het beste antwoord

Nee, jehova's vieren geen kerst, geen sinterklaas, geen pasen, sterker nog zelfs geen verjaardagen. Op dergelijke hoogtijdagen op school mogen kinderen van echte jehova's iets voor zichzelf gaan doen, want feesten is er niet bij. Het is zoals bij alle andere religies ; er wordt een stelletje dogma;s opgesteld, en de 'gelovigen' hebben het maar te slikken. Een verhipte goede reden om je geloof nog eens grondig onder de loep te nemen, en te kijken of je dat wel bij een gevestigde religie wilt onderbrengen. De sekte der Jehova's getuigen is, dunkt me, beslist niet een eerste keus.

Toegevoegd na 2 minuten:
Er zijn talloze sites overigens waarin meer dan een tipje van de sluier over deze organisatie wordt opgelicht, en waar de honden feitelijk gene brood van lusten. Aangezien het je lijkt te interesseren, lijkt me desze startpagina een goed beginpunt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, kijk nou ,we hebben hier zowaar een jehova's getuige onder de relifundi's. Bedankt voor het duimpje !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een + van mij
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ach, dan krijg je van mij toch ook er nog gewoon eentje? Ben nu toch duimpjes aan het uitdelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik blijf zo ik ben ..voel me goed zo..een leve in een kooi zou niets voor mij zijn
hun beweringen maken me nieuwsgierig ..omdat mijn bijbel andere uitspraken schrijft dan de hunne
dan twijfel ik...klopt mijn bijbel wel. maar zo heb ik het altijd geleerd en niet anders

Andere antwoorden (4)

Ze vieren geen kerst, maar ook geen verjaardagen volgens mij. En waarom zou je dan de ene verjaardag wel vieren en de andere niet
13 jaar geleden
Jehova's vieren geen Kerst. Ze vieren dat niet aangezien de Romeinen rond 450 v. Chr. een feestdag hebben ingesteld (die natuurlijk niks met Jezus van doen kon hebben) die rond de dag viel waarop wij nu Kerst vieren.

Ze vieren trouwens ook geen Pasen, Halloween en Oud en Nieuw.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij een andere vraag die je hebt gesteld, heb ik een heel verhaal over de letterlijke opvattingen van de JG gehouden. Ik wilde dit weghalen, maar zie nu dat het antwoord in het geheel van de vragen over de JG toch van toepassing is.

Kerst is in de midwintertijd terecht gekomen, door de invoeging van het Christelijk geloof in de bestaande gedachtengangen van de volkeren in west europa ten tijde van de verkondiging. Men vierde het midwinterfeest als het eind van de winter en het begin van de weg naar het nieuwe jaar. Jezus geboorte is ook een nieuw begin.

In feite is het Paasfeest het belangrijkste feest van de Christenen.

Toegevoegd na 1 minuut:
En gezien, de letterlijke opvattingen:....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maakt het wat uit wanneer Jezus precies is geboren voor het vieren van Kerst, Je viert je verjaardag toch ook niet altijd op de zelfde dag!!!