Als de islamieten willen dat heel de wereld wordt als hen (soort van bekeren, dus ook het geloof aan neemt), wat heeft het dan te bieden?

Wat is er dan zo positief aan het geloof, zo geweldig?
Ik heb nog nooit een persoon van de islam aan de deur gehad... wat als hun doel is bereikt? Leven we dan allemaal in vrede? Ik krijg er geen vat op.
(sorry zoveel vragen...)

Toegevoegd na 3 minuten:
Misschien is het handig als iemand die moslim is mij dit uit kan leggen. Waarom hij/zij trots is op het geloof.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie
1.1K

Het beste antwoord

De islam of wat voor een godsdienst ook is volgens mij eigenlijk helemaal niks.
Want wat is nu een moslim ??
Wil de echte moslim zich opstaan ,ze gebruiken allemaal de naam moslim want per slot van rekening ben je al een "moslim"als je geboren wordt of je het nu wil of niet .
En het mooiste is je hebt niks te willen want je moet het gewoon zijn.
Dus niemand haalt het in zijn hoofd om te zeggen dat hij of zij geen moslim is .
Dus op deze manier wordt het geloof steeds groter en groter.
Wil je trouwen met een moslim en ben je het zelf niet moet je je bekeren tot het moslim geloof.
Zo wordt de groep als maar groter en groter .
Zouden we allemaal in vrede leven als we allemaal "moslim "zouden worden dat zou geweldig zijn maar zo is het natuurlijk helemaal niet.

Onder de "moslim "mensen zitten ook mensen als iedereen de 1 is voor vrede de ander voor geweld de 1 is een moordenaar de ander een heel goed mens.
Een godsdienst maakt van een mens zeker geen "goed"mens.

En waarom een "moslim "zo trots is op zijn geloof is omdat hem van jongs af aan is bij gebracht dat er maar 1 ding is om trots op te zijn .Ze weten niet beter.Je kan het vergelijken met mensen die trots zijn om nederlander te zijn .

We zijn allemaal bewoners van deze aarde en we komen allemaal uit de zelfde bron en zullen daar allemaal naar terug keren.En of je nu naar de moskee , kerk of synagogen gaat dat doet er niet toe en of je een keppel een hoofddoek of kruis draagt dat maakt niets uit .

Groepen zaaien alleen maar verdeeldheid onder de mensen ,en dat is waarschijnlijk de opzet geweest van al die verschillende godsdiensten.

En het "moslim"zijn zegt helemaal niets over de persoon die het is .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
nou hier hebben ze alle geloven in slechte manier beschreven dus ik geloof d'r geen zak van.

Andere antwoorden (9)

Voor mij maakt geloofsoort niet uit het zijn allemaal achterhaalde instituten, die doormiddel van manipulatie andere mensen proberen te onderdrukken en te overheersen. Eigenlijk zouden ze het dus gewoon moeten verbieden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je bedoelt alle geloven? geloof kan je niet van mensen afpakken hoor....... of verbieden, dat is de oplossing niet. wat wel verboden moet worden is extremisme. ik denk dat je dat bedoeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is sowieso niet eens een antwoord op de vraag...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Wildar, gezien het aantal plusje denkt de meerderheid daar anders over lijkt mij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, het aantal plusjes zegt voornamelijk dat mensen het met je eens zijn. Dat maakt het nog geen antwoord. De vraag gaat om wat het nut van wereldoverheersing voor de islam is. Jij zegt alleen dat wereldoverheersing slecht is, maar jij noemt geen nut, je zegt verder helemaal niets over waarom islamieten dat dan zouden willen. Ik ben het overigens net als de eerste reactiegever ook oneens met je denkbeeld dat elk geloof anderen zou willen overheersen en dat daarom alle geloven maar verboden zouden moeten worden. Er zijn genoeg geloven waarbij de mensen het helemaal bij zichzelf houden en totaal niet op overheersing uit zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De kerk is wat mij betreft een verwerpelijk instituut.
Geloven op zich moet iedereen voor zichzelf weten.
Ik heb niks tegen geloven, waarin je ook gelooft.
Ikzelf geloof in liefde. En volgens mij is God liefde.
Maar de kerken....welke dan ook, ze hebben allemaal eeuwenlang van moorden, martelen en ongeluk over de mensheid gebracht.
En nu doen alsof dat alles niet heeft plaatsgevonden?
Ik denk dat @Jeroen dat bedoelt, en dat ben ik helemaal met hem eens. +1 dus van mij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zeg alleen dat het geen antwoord op de vraag is, ongeacht of je het wel of niet met Jeroen eens bent of wat je er verder ook over denkt. Jeroen geeft nergens aan wat voor de islamieten of welke andere groep dan ook het nut zou zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lees eventjes Openbaringen hfst 18,dan zal je zien dat het wereldrijk van valse religie,'Babylon de Grote' waarmee politieke figuren zo graag overspel pleegden,volledig van de kaart zal verdwijnen!
Het is een Bijbelse profetie.
Mensen die de Bijbel goed kennen weten dat elke profetie steeds nauwgezet verwezenlijkt wordt.Daar staan Gods eigen woorden garant voor!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En wat wil je nu precies zeggen Aimee? Wat heeft dat met deze vraag, dit antwoord, of de reacties daarop te maken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is wel degelijk een antwoord op de vraag, alleen een antwoord wat jou niet aanstaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niets zo vreselijk als mensen die overal de bijbel bijslepen.
En dan van: 'Lees eventjes Openbaringen vers 10 hoofdstuk 8 regel 12'! Ik zie het gebiedende vingertje dat daarbij hoort al voor me.
Het zet geen enkele zood aan de dijk, en is voor mij eens temeer het bewijs hoe verwerpelijk het instituut kerk is.
God is liefde. Niks meer en niks minder.
Daar hebben we geen bijbel voor nodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het wel een antwoord is, leg mij dan, nogmaals, eens uit wat het nut van wereldoverheersing is voor islamieten of een willekeurige andere geloofsgroep, zoals de vraagsteller graag wilde weten. Ik kan dat uit jouw antwoord niet halen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onderdrukking en manipulatie hoort bij religie en heeft niets met geloof te maken. Geloof is iets persoonlijks, iets wat je de ander niet oplegt.
Verschillende religies hebben in verleden en heden veel ellende veroorzaakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ Widar, ipv kritiek te geven op al diegenen die geantwoord hebben, kun je misschien ZELF eens een deugdelijk antwoord geven op de vraag. ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ skusme, ik ben het met jouw volkomen eens dat geloof /kerk/ religie veel kapot heeft gemaakt.
Zelf geloof ik in God en haal graag de bijbel erbij omdat ik geloof dat God deze aan ons heeft gegeven.
Ik gebruik de bijbel graag ter ondersteuning van mijn gedachte/antwoord.
Het is nooit mijn bedoeling mijn mening op te dringen aan anderen, ieder heeft de vrije keuze te geloven wat hij wil met respect voor ieders mening. ;-)
Bijna alle geloven proberen hun visie te verspreiden het goede nieuws ze proberen ongelovigen te tonen dat ze fout bezig zijn en dat ze zich moeten bekeren anders loopt het fout ze proberen hun te redden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geloof of religie het maakt niks uit. Mensen willen elkaar overtuigen van hun waarheid.

De Islam is een van de agressiefste religies (net als de orthodox Joden en de streng gereformeerden). Het is gebaseerd op macht en ego. Het is niets anders dan willen heersen met religie als maatstaf.

Als de Islamieten aan de macht zouden komen, dan bestaat er geen democratie meer. Geen vrijheid van meningsuiting en geen gelijkwaardigheid tussen man en vrouw. Dan gelden weer de middeleeuwse straffen en wetten.

Als de Islam gaat regeren, gaan we met z'n allen 200 jaar terug in de tijd!!

Ik heb het over de nu actieve agressieve moslims, niet de vredelievende gelovigen die een ander in zijn waarde laten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de geschiedenis leert mij kennen dat het nooit zover zal komen. ik ben eens in het duitse historische museum geweest. daar was de wereld gemaakt in zand (prachtig om te zien) verlicht door een projector. en die projecteerde de machtsverhoudingen in de afgelopen 2000 jaar. en je zag dat het duitse rijk het grootste was (in de tweede wereld oorlog) en ook de Romeinse rijk was behoorlijk groot. de rest ook wel alleen in vergelijking stelte het niet zoveel voor.
en al die rijken zijn op een gegeven moment weer uit elkaar gevallen. ze werden te groot en niet meer in controle te houden. waarom denk je dat amerika niet meer groter wordt en europa zo traag groter wordt. en in europa is er ook geen europese president. dus je vraag is wat onrealistisch. ook kun je zien dat in china waar een hoop geloven (dacht zelfs alle) verboden zijn. er zijn toch mensen die zullen geloven ergens in. (dus inderdaad verbieden helpt niet het is een kwestie van inzien) er komen steeds meer ongelovige en die zitten echt over de hele wereld. ook in arabische landen en aziatische landen. want in veel landen is het geloof en de staat van elkaar gescheiden. misschien in syrie niet (misschien beter gezegt nog niet ;) ).
ik vind het ook schande dat mensen spreken over islamieten alsof ze allemaal hetzelfde zijn.
ik denk dat veel mensen de fout in gaan en eigenlijk moeten we niet spreken over joden, islamieten, christenen en ongelovige. wat vaak het geval is dat als je zegt dat de palestijnen iets gedaan hebben ze zich allemaal aangesproken voelen. en terwijl de mensen die je werkelijk bedoeld zich daar geen reet van aantrekken en het alleen maar heerlijk vinden.
ik ben zelf iemand die zich niet aan een geloof houd. ik ben eens naar een kerk geweest en het trekt me gewoon niet zo. ik doe liever andere dingen. en ben liever bij me vrienden. de godsdiensten en godshuizen zijn niet goed of slecht. dat zijn de mensen die erin zitten. het is vaak de onvoorzichtigheid die haat zaait en de onwetendheid die mensen tot dingen in staat steld wat ze wel of niet doen.

goed ik ben geen geschiedenis leeraar of gespecialiseerd in een enkel geloof. dit is puur waar ik in geloof.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bravo!
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooi relativerend verhaal.
Het succes van de islam zit jammergenoeg in de vele regeltjes die het oplegt. Alhoewel de meeste mensen er zich niet van bewust zijn en het veelal zelfs ontkennen, zijn ze verzot op regeltjes. Regeltjes geven hen houvast, en vooral in onzekere periodes en omgevingen.
Christendom zegt : leidt een goed leven en je komt wellicht in het paradijs. De meeste volgelingen van de Islam denken: volg alle opgelegde regeltjes en je komt zeker in het paradijs.
Het is jammer dat de essentie van de Islam hierdoor grotendeels verloren gaat.

Toegevoegd na 1 uur:
Wat de vraag betreft "leven we allemaal in vrede als ze hun doel bereikt hebben?" Hoogstwaarschijnlijk niet: de soennieten en sjiieten moorden nu al elkaar uit. Om nog maar te zwijgen van de andere stromingen binnen de Islam.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Net zoal er verdeeldheid is onder de zgn "christenen", is er verdeeldheid onder de moslims. Meegemaakt in de plaats waar ik woonde, dat de ene groep zijn eigen moskee wilde hebben, want zij kwamen niet samen in de toen al bestaande moskee. De gemeenteraad moest meewerken en er kwam een 2de. Was een Marokkaanse en een Turkse moskee.
Binnen in een land zijn er zelfs al 2 soorten de Sjiieten en de Soennieten. Ze vechten en moorden en slachten elkaar af.
Wat heeft het moslim geloof dan te bieden?
Terecht zei Jezus over zijn ware volgelingen: Aan hun vruchten zult gij hen herkennen. Gods, tegenstander, Satan de Duivel, gebruikt valse aanbidding om mensen "zand in de ogen" te strooien, denkende dat men God aanbid. Helaas is dat allemaal fake.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En wat is nu eigenlijk je antwoord op de vraag?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigen regels!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan ik niet uit je tekst afleiden. Wat bedoel je eigenlijk precies met "eigen regels"?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Denk eens na!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het antwoord op de vraag is dat de Islam ook niets te bieden heeft.
Turk of marokaan, beide moslim en hebben de Koran.
Komen ook niet met mekaar overweg. ;-) +je
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zucht... hij vraagt toch niet wat wij als niet-islamieten vinden, maar wat de islamieten daar zelf van vinden. En daar is dit nog steeds geen antwoord op.
Ik ben zelf geen moslim maar ik heb mijn ogen niet in mijn kontzak zitten:
Als de islamieten willen dat de heel de wereld islamitisch wordt (en volgens mij willen ze dat ook, tenminste de extremisten) dan hebben we een groot probleem.
Alle rechten van de vrouw bijv. worden teniet gedaan, respect voor andersdenkenden verdwijnt want die mensen worden gestenigd of op een andere manier uit de weg geruimd...
En ik zal je zeggen wat het te bieden heeft: TROUBLE!
(en eigenlijk weten we dat allemaal als niet-islamieten)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat weten een heleboel islamieten ook wel :)
Van zodra ze dat doel bereikt hebben zal er eindelijk vrede zijn omdat er dan niemand meer te bekeren valt.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee,in vrede leven is ook dan onmogelijk.Kijk maar eens naar het midden oosten,ook daar slachten ze elkaar af.Ik denk dat er dan veel onvrede onder de vrouwen zal zijn,want die worden toch echt wel als minderwaardig beschouwd.