wat is het verschil tussen reincarnatie en wedergeboren worden ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie
3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De overeenkomst is dat ze beide niet bestaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amadeus,misschien zou jij dit eens willen lezen. http://www.nieuweopenbaring.nl/index.php?module=Boeken&func=browse&action=blader&boeknr=1&hoofdstuknr=16 Jezus heeft het over de tempelreiniging. Onze tempel moet gereinigd worden, dit kan vele levens in beslag nemen. We moeten aan ons zelf werken. Elke dag Jezus vragen als hij ons wil helpen dat we liefdevolle mensen worden. (wedergeboren worden)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ Roodborstje,
Jakob Lorber ?
Al van gehoord. Maak dit W E tijd vrij om eens te neuzen. Alvast bedankt ;-)

Het beste antwoord

Reincarnatie zou een proces zijn dat je geest in een ander lichaam weer op de aarde terug komt. De vraag hierbij is waar de geesten vandaan komen bij een groeiende wereld bevolking.
Wedergeboorte is aan de hand van het verhaal over Jezus Christus in gesprek met Nicodemus niet het fysiek op nieuw geboren worden, maar het vernieuwen van de geest. De geest van mensen is van nature op zichzelf gericht. na de wedergeboorte zal de geest meer en meer op God en Gods eer gericht worden. Mensen die tot bekering komen zijn wedergeboren van geest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
klaar en duidelijk ! deel je mening +je ;-)

Andere antwoorden (2)

Ha, die Amadeus;

In feite zijn het synoniemen. Alleen wordt reïncarnatie voornamelijk letterlijk bedoeld. Wedergeboren worden gebruikt men ook wel in overdrachtelijke zin. Iemand kan bijvoorbeeld na een vakantie zich als wedergeboren voelen. Maar de strikte betekenis is hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij reincarnatie ga je terug naar een vleeselijk lichaam
dier of mens schijnbaar
maar wel naar dit aardse rijk zeg maar.
opnieuw onderhevig aan de dood

Bij wedergeboorte volgens de christelijk traditie wordt je opnieuw geboren in het koninkrijk Gods.
Dat onzichtbare Rijk dat er al is, maar ook nog komt
en waarbij uiteindelijk je vleselijke lichaam ook geheel wordt opgenomen terwijl het in deze wereld nog onderhevig is aan de dood en ontbinding.
Totdat de Dag des Heren komt en wij allen in een oogwenk veranderen in ons hemelse lichaam.