Hoe kan ik echt stoppen met masturberen, en vergeeft Allah mij ooit?

Ik heb met Allah heel vaak afgesproken om te stoppen met masturberen en het is me elke keer ongeveer 2 à 3 weken gelukt alleen na 2 à 3 weken krijg ik weer verleiding van masturbatie en ga ik weer masturberen en dat wil ik dus niet maar echt ik doe mijn uiterste best maar de verleiding is te sterk
Kan ik nog ooit worden vergeven door Allah?
En hoe kan ik nou echt stoppen met masturberen

een jaar geleden
in: Religie
5K
Ritsuka
een jaar geleden
Vraag dit bij je moskee
Utrecht
een jaar geleden
Je zegt dat je het heel vaak met Allah hebt afgesproken. Wat was zijn antwoord toen? Of was het een éénrichtingsgesprek?
HeerVoldemort
een jaar geleden
Ik snap niet...als het niet mag van Allah...
Waarom heeft hij het menselijk lichaam dan zo ontworpen dat je die behoefte hebt?
Trouwen is geen oplossing. Want als je partner geen lust heeft, zul je nog steeds niet bevredigd worden.

Antwoorden (2)

1.) De reden om genezing te zoeken voor dit probleem dient slechts te zijn om de bevelen van Allah de Meest Verhevene op te volgen en het vrezen voor Zijn bestraffing. [Zie de artikelen Taqwaa (Godvrezendheid), dat moet je hebben en Zonden heroverwegen: zijn kleine zonden echt klein?]

2.) Een permanente en snelle genezing voor dit probleem schuilt in het trouwen zodra de persoon hiertoe in staat is, zoals wordt vermeld in de h’adieth van de profeet (vrede en zegeningen van Allah zijn met hem). (Zie het artikel an-Nikaah’ fie al-islaam – Het huwelijk in de islam … volgens de Soennah van de profeet Moh’ammed ﷺ.)

3.) Jezelf bezighouden met zaken die nuttig zijn voor dit leven en voor in het Hiernamaals is essentieel in het verbreken van deze gewoonte, eer het een tweede natuur wordt en het heel moeilijk wordt om ervan af te komen. [Zie de artikelen Vijanden in het hart: khoeshoo’ en laghw — Voor moslims die succes willen — 7 Dingen om jouw tawfieq (succes) te vermeerderen — Durf jouw dromen waar te maken.]

4.) Het neerslaan van de blik (door niet te kijken naar verboden zaken, zoals afbeeldingen, films etc.) zal helpen bij het onderdrukken van het verlangen, voordat het leidt naar h’araam (verboden) zaken. Allah de Meest Verhevene beveelt de mannen en vrouwen om hun blikken neer te slaan, zoals duidelijk wordt gemaakt in de volgende twee aayaat en in de h’adieth van de profeet ﷺ (Nederlandstalige interpretatie):

“Zeg (o Mohammed) tegen de gelovige mannen om hun ogen neer te slaan en hun schaamdelen te beschermen (tegen onwettige seksuele handelingen). Dat is reiner voor hen. Waarlijk, Allah is Khabier (Alwetend omtrent subtiele zaken) aangaande hetgeen zij doen. En zeg tegen de gelovige vrouwen om hun ogen neer te slaan en hun schaamdelen te beschermen (tegen onwettige seksuele handelingen)
Tot slot, Allah is de Meest Vergevingsgezinde en Hij zal eenieder die Hem aanroept altijd beantwoorden. Dus, vergiffenis bij Allah vragen zal geaccepteerd worden, met Zijn Wil. En Allah weet wat het beste is.
Toegevoegd op 10 april 2023 15:59: tekst
fremar
een jaar geleden
Het is belangrijk om je te realiseren dat Allah vergevingsgezind is en dat Hij je zal vergeven als je je best doet om te stoppen met masturberen. Probeer je af te leiden met andere activiteiten, zoek steun bij je familie en vrienden, en bid om kracht om te stoppen.
10 maanden geleden