Mag ik in de buurt van mannen eten tijdens ramadan?

Ik vroeg me of ofdat het oké is om in de buurt van mannen of in sociale/openbare plekken te eten tijdens ramadan wanneer ik mijn maandstonden heb. Mag ik ze dan niet gewoon laten weten dat ik mijn maandstonden heb en dan eten of drinken?
Is dat islamigisch gezien fout?
Want alle vrouwen die ik ken zijn er altijd hush hush over en eten stiekem maar ik snap het nut daarvan niet echt.

2 jaar geleden
in: Religie
3K
Ritsuka
2 jaar geleden
Waarom zouden mannen het niet mogen weten dat je een normale lichamelijke functie hebt?
Farah
2 jaar geleden
Ja toch? Dat vraag ik mezelf ook altijd af, misschien is meer cultureel verbonden maar bijna altijd wordt het voor zover ik heb meegemaakt als taboe gezien om in in buurt van vaders, ooms, broers te eten. Vandaar mijn vraag
HeerVoldemort
2 jaar geleden
Hier nog iemand die zich dat af vraagt... https://www.mo.be/column/tijd-om-het-taboe-rond-menstruatie-de-ramadan-te-doorbreken#:~:text=Tijdens%20de%20islamitische%20vastenperiode%20zijn,ritueel%20gebed%20te%20verrichten%20onmogelijk.
tinus1969
2 jaar geleden
Die mannen zouden wat begrip en zelfbeheersing moeten hebben.

Antwoorden (1)

Je mag overal eten.

Hier een gesprek op maroc.nl over, of en waarom ze wel of niet eten in het openbaar.

https://www.maroc.nl/forums/wie-schrijft-die-blijft/114651-menstruatie-eten-tijdens-de-ramadan.html