Is iemand met een antisociale persoonlijkheid geschikt om een budhistisch monnik te worden?

Ik heb zelf wat persoonlijkheids problemen en nu wil ik voor een lange periode in een klooster gaan verblijven. Maar zullen mijn persoonlijkheids problemen dan geen obstakel zijn?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Religie
1.4K
tinus1969
2 jaar geleden
Mss is het handig om hier met je therapeut of ander persoon die je goed kent over te praten. Die kent jou (nu moeten we hier afgaan op het algemene 'persoonlijkheids problemen') , en kan dus beter inschatten wat zo'n leven met je doet. Verder; wat verwacht je er zelf van? Waarom wil je het klooster in?
Parra187
2 jaar geleden
ben je gediagnosticeerd als antisociale persoonlijkheid of omschrijf je jezelf gewoon zo?

Antwoorden (1)

Natuurlijk zal het een obstakel zijn, maar als je werkelijk wilt leren en veranderen zou je geschikt kunnen zijn om monnik te worden.
Angulimala is een belangrijk persoon in het boeddhisme en in het bijzonder in de Theravada school. Hij wordt beschreven als een genadeloze moordenaar die spijt kreeg en het boeddhisme is gaan beoefenen. Zijn verhaal wordt gezien als voorbeeld van het menselijke potentieel om spirituele vooruitgang te bewerkstelligen.
SimonV