Wanneer je spreekt met God, dan ben je per definitie in gebed. Dus ook wanneer je om Zijn hulp smeekt is dat een gebed. Ook al is dat heel vluchtig.
Bij een gebed is het prima in een kruisje te slaan, dus ja dat mag.
SimonV
2 jaar geleden
+ Je hebt gelijk.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Gebed
Ozewiezewozewiezewallakristallix
2 jaar geleden
Dank voor deze aanvulling!
Kruisje slaan moet je niet doen. Je moet gewoon naar boven kijken en met uitgespreide optillende handen bidden zoals dat beschreven staat in de bijbel en met vasten zijn je gebeden nog sterker.
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Tuurlijk kun je een kruisje slaan, of 'God' dit een goed idee vindt is natuurlijk een andere kwestie
Ik zie veel voetballers een 'kruisje slaan' voor een wedstrijd. Of God het belangrijk vindt dat ze winnen ? Ik vraag het mij af...