Hoe om te gaan met een partner die denkt dat COVID-19 vaccinatie duivels is?

Partner denkt dat vaccinatie een onderdeel is van plan om mensen als slaaf van overheid te maken. Ze volgt allerlei einde- der- tijd sekte figuren. Een normale discussie met feiten is bijna niet mogelijk. Ook een normale discussie met deze predikers is niet mogelijk.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Religie
1.6K
Thecis
3 jaar geleden
Mijn meest botte opmerking hierin is distantiëren. Als iemand niet voor rede vatbaar is, moet je het niet proberen. Je kán diegene niet overtuigen. Want alles wat je zegt is te weerleggen en zo niet, dan is het de gevestigde orde die het complot maakt. Met rede kom je nergens.
Niet proberen en distantiëren.
In geval van partner in de zin van een relatie is dat een lastige keuze. Zeker als dat zo is en er komt / is een kinderwens. Dan lijken me vaccinaties ook een heet hangijzer.
TurfGraver
3 jaar geleden
Beetje probleem van huidige tijd.
Je zoekt of leest iets online en je krijgt meer van het zelfde voorgeschoteld.
Voor je het weet denk je dat de hele wereld er zo over denkt.
Vragen stellen (niet oordelen) en hopen dat ze (als ze over antwoorden nadenken) zelf ontdekken hoe absurd het is.
Maar ja, geloof ergens in kan hardnekkig zijn.

Antwoorden (2)

Beste Harrie,

Dat moet erg lastig voor je zijn! Zelf was ik ook een tijdje in de complottheoriën, en "De overheid is tegen ons" etc. Ik ben daar van afgestapt. Ik zou je aanraden om te kijken naar de oorzaak dat ze de wereld zo ziet. Vaak gaan zulke denkbeelden hand in hand met veel angst en een tekort aan (zelf)liefde. Doordat die angst gevoed wordt en ze haar identiteit heeft gekoppeld aan het wantrouwen en bang zijn van overheden en bepaalde groeperingen is het een denkpatroon geworden wat op rationeel vlak bijna niet te vervormen/breken is. Het is daarentegen op emotioneel vlak wel heel goed mogelijk! Het is belangrijk dat ze begint te beseffen dat ze geliefd is, dat ze erbij hoort en dat ze verdient om te leven. Ik ben nu 19 jaar en ik had die denkbeelden toen ik 15 was, in een later stadium verloor ik de lust en het doel om te leven en werd suïcidaal. Op het diepste punt in mijn leven heb ik Jezus leren kennen en ontdekt dat er een god is die onvoorwaardelijk van je houdt. Op het moment dat ik God uitnodigde in mijn leven verhoogde de kwaliteit van elk gebied in mijn leven met 800% en heb ik enorme vrede gevonden. Als God dat bij mij heeft gedaan, wilt Hij dat zeker bij jullie ook doen! Ik wil je absoluut niet zgn 'bekeren', maar dit is wat mij geweldig heeft geholpen. Ik hoop uit de grond van mijn hart dat het binnenkort spoedig beter gaat en ze met diepe vrede en liefde door het leven kan gaan!

Ik wens jou en je vriendin al het goeds toe!

Met hartelijke groet,

Maarten
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Beste Maarten, bedankt voor jou reactie. Ik waardeer dit zeer. Ik kan hier om begrijpelijke redenen niet ingaan op details over mijn vrouw, maar op een of andere manier sla je de spijker op zijn kop. Als jurist zit ik heel erg vastgeroest in : zonder feiten en bewijs, geen zaak! Ik heb zodoende de emotionele verwaarlozing door haar ouders en mijzelf geheel over het hoofd gezien. Dat een aantal mensen je antwoord niet liken geeft niet. Ik ben je dankbaar, je hebt mij de goede weg gewezen en zal stoppen discussiëren met feiten, maar op de psychische en emotionele verwaarlozing richten. Bedankt!
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Beste Maarten, Erg mooi om te lezen dat je Jezus hebt gevonden.
Houd vol, blijf geloven, en blijf vooral vertrouwen op hem!!
groeten Jean Franciscus Frederiks.
Laat deze persoon in zijn waarde en ga zelf de discussie niet aan. Dat leidt nergens toe, behalve welles/nietes
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Bedankt voor je reactie!
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Geef daarbij ook JOUW grenzen aan. Bijv. Daar wil ik het niet met je over hebben; we worden het niet eens; of zoiets