Wat is een niet praktiserende moslim?

Toegevoegd na 53 seconden:
Ik heb iemand eens horen zeggen dat hij een niet praktiserende moslim is. Wat houdt dat precies in?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie
25.3K

Het beste antwoord

Dat is iemand die als Moslim is opgevoed, maar er, nu hij of zij volwassen is, niets of niet veel meer aan doet.

Vergelijk het bv met een niet praktiserend katholiek: Je bent ooit gedoopt en katholiek grootgebracht, maar nu, eenmaal volwassen, doe je er verder praktisch niks meer mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Een moslim die niets aan zijn geloof doet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij bidt niet of minder dan de voorgeschreven vijf keer per dag richting Mekka, staat geen 10% van het inkomen af aan de armen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een niet praktiserend moslim is iemand die als moslim is opgevoed, en bekend is met de gebruiken van het geloof, maar hier niets aan doet. Dus hij is alleen moslim in naam.

Ook in Nederland vind je veel niet praktiserende Christenen of Katholieken. Zij zijn wel gedoopt, en Christen of Katholiek in naam, maar doen er helemaal niets mee, gaan niet naar de kerk, of bidden niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hetzelfde als een niet-praktiserend christen waar Nederland vol mee loopt.

Iemand die door z'n geboorte moslim is, maar verder niks actiefs aan z'n geloof doet. Dus die niet 5 x per dag bidt, niet meedoet aan de Ramadan, niet streeft om 1 x in z'n leven naar Mekka te reizen, zich niet verplicht voelt om giften te doen aan de armen, maar wel gelooft dat er één god is: Allah, en dat Mohammed zijn profeet is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij gelooft nog wel in Allah, maar houdt zich niet aan de richtlijnen en gaat niet naar de moskee. Alleen een moslim in naam dus.