Zij heette Anna of Hanna.

Anna of Hanna was volgens het Evangelie volgens Lucas een hoogbejaarde profetes die altijd in de Joodse tempel was, waar ze God dag en nacht diende met vasten en bidden. Ze was de dochter van Fanuel, uit de stam Aser. Ze had zeven jaar met haar man geleefd en was vierentachtig jaar weduwe.

Zie voor meer informatie https://nl.wikipedia.org/wiki/Anna_(profetes).
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Het is omstreden of de genoemde vierentachtig jaar duidt op het weduwschap van Anna of haar leeftijd. In sommige interpretaties wordt 84 beschouwd als een symbolische verwijzing naar 12 maal 7 jaar voor iedere stam van de Israëlieten.
Dat vind ik altijd grappig; als iets erg ongeloofwaardig is wordt het niet als keiharde waarheid gezien, maar als interpretatie.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Uw bron is niet correct . Lukas 2:36-38 Lutherse Vertaling.... correct vertaald vanuit de grondtekst....
36 En daar was ene profetes, Anna, ene dochter van Fanuël, uit het geslacht van Aser. Deze was bedaagd, en had van haren maagdom af zeven jaren met haren man geleefd,
37 en was nu een weduwe van omtrent vier en tachtig jaren, die nooit van den tempel kwam, dienende God met vasten en bidden dag en nacht.
38 Deze trad ook daarbij te dier ure, en prees den Heer, en sprak van hem tot allen, die te Jeruzalem op de verlossing wachtten. Zij was niet 84 jaren weduwe
Maar een weduwe van 84 jaren oud . groet amadeus
LeonardN
4 jaar geleden
@amadeus In plaats van daar een reactie aan te wijden had je dat ook even kunnen aanpassen.
De bron is nu wel correct.