Wat is nu het juiste antwoordt op een goeievraag?

Antwoorden zijn vaak vershillend maar dat is niet altijd het geval! Antwoorden op 1+1 zullen altijd hetzelfde zijn maar zodra er bijvoorbeeld 'geloof' bij komt kijken lijkt mij dat men graag zelf aan het roer wil blijven staan als het gaat om het goede/beste antwoordt. Hierbij wordt het goede/beste antwoordt n.m.i. vanuit de subjectiviteit beoordeeld terwijl je de vraag, als je deze vanuit de objectiviteit bekijkt, op verschillende manieren kan beantwoorden en dus diverse goede/beste antwoorden kan krijgen. Vandaar mijn vraag en mijn nieuwsgierigheid naar de vraag: "Wat is nu het juiste antwoordt op een goeievraag?"

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Religie
1.4K

Het beste antwoord

Op elke vraag is maar 1 juist antwoord. (zoals op de vraag 1+1) er is immers maar 1 antwoord en 1 waarheid op de grote vraag: waar komen we vandaan (hoe is alles ontstaan). Het antwoord op deze vraag vind je in de Bijbel, en zo ook alle antwoorden op de overige vragen die te maken hebben met het leven. Op vragen die bijvoorbeeld te maken hebben met wiskunde, kan iedereen een antwoord vinden door kennis te hebben over het onderwerp (bestuderen). Waarom bestudeert men dan niet het boek van het leven voor de antwoorden op het leven?
Wat elk mens ook gelooft, er is maar 1 waarheid en 1 antwoord op alles. Mensen die wiskunde niet bestuderen weten het antwoord op 1+1 niet en geloven dat het antwoord misschien iets anders zou kunnen zijn, en mensen die de Bijbel, het boek van het leven niet bestuderen weten niet het antwoord op de vragen van het leven en geloven iets anders. Er is altijd maar 1 juiste antwoord, maar wanneer men het antwoord op de verkeerde plek zoekt of helemaal niet zoekt zal hij het ook niet vinden en het antwoord met rede proberen te verzinnen. dat antwoord zal het foute zijn, omdat mensen geen oneindige kennis hebben.

voor wie meer wil weten kunnen video's van deze gebruiker interessant zijn.

http://www.youtube.com/user/venomfangx
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ik neem aan dat het antwoord dat de vraagsteller het beste past door hem/haar verkozen wordt tot beste antwoord.

Bijvoorbeeld als ik je een moreel dilemma voorleg, het antwoord dat eigenlijk weerspiegelt wat ik van plan was, ook al is het niet netjes, zou dan het beste antwoord zijn onder het motto van: Anderen zouden het ook doen...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bij vragen waar een mening of visie wordt gevraagd zijn alle antwoorden juist. Er is dus geen "Beste Antwoord".
Alleen bij vragen waar bijvoorbeeld tips of mogelijkheden voor jouw specifieke situatie worden gevraagd, een situatie waarbij dus ook meerdere antwoorden juist zijn. Er kunnen tips zijn die voor jou meer bruikbaar zijn dan andere en dan kun je een dergelijk antwoord bestempelen als Beste antwoord.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het antwoord dat de vraagsteller (en hopelijk ook andere geïnteresseerden, het is niet voor niets een publiek forum)het beste (verder) helpt. Dat hoeft niet eens altijd een antwoord op de vraag zelf te zijn. Bijvoorbeeld een aanvulling waarin staat "houdt ook rekening met..." kan heel waardevol zijn voor de vraagsteller, soms waardevoller dan het correcte antwoord op de vraag zelf. Ook kan een vraagsteller er erg mee geholpen zijn als hij gewezen wordt op een fout/onjuistheid in de veronderstellingen waar hij zijn vraag op baseert.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1) het juiste antwoord met 2) de vormgegeving waarin de vraagsteller zichzelf het meest herkent.

Als aan voorwaarde 1) én voorwaarde 2) voldaan wordt, is de kans erg groot dat je dan de 10 punten ontvangt...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als de gebruikers van goeievraag een goed antwoord lezen en ze beoordelen deze met een duimpje +, komt er na het sluiten van de vraag een volgorde. Het antwoord dat als beste is gekozen door de vraagsteller komt bovenaan. Daarna komt een volgorde van de meeste verdiende duimpjes. Dit zijn de antwoorden die door andere gebruikers als goede antwoorden zijn geclassificeerd.
Voorwaarde dat dit werkt is wel dat je als gebruiker ook de goede antwoorden honoreert.

De gebruikers maken dus zelf uit wat goede antwoorden zijn of niet. In geval van subjectiviteit zal de gebruiker zelf uit moeten maken welk antwoord hij het beste vindt. Bij een concreter antwoord kan hij de bronnen checken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wie zei het ook alweer: vragen naar iemand mening doe je alleen als je je eigen mening bevestigd wil zien.