Hoeveel mensen hebben nog niet gehoord van de Bijbel?

Ik ben de laatste tijd erg bezig met de wederkomst. En het maakt me bang, toch was ik hier benieuwd naar. Volgens Wycliffe was het 114 miljoen, maar is dat ook echt waar?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Religie
4.9K
Ritsuka
6 jaar geleden
Hoezo maakt het je bang?
Reddie
6 jaar geleden
Als je maar één bron hebt valt er niet veel te twijfelen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Nou weet je, ik ben een Christen. En onder andere staat er in de Bijbel dat wanneer iedereen zijn Woord gehoord heeft dat hij zal komen. En dat soort dingen maakt me erg bang.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Waar ben je precies bang voor? Dat die 114 miljoen mensen iets ernstigs overkomt? Wees gerust, dat zal echt niet gebeuren.
Cryofiel
6 jaar geleden
In sommige bijbels staat datgene waar jij zo bang voor bent. In andere bijbels echter niet. Daarnaast zijn er een boel andere boeken waarin weer heel andere dingen staan. Je kunt je dus afvragen waarom jij je beperkt tot alleen dat ene boek. Oke, je bent christen, zeg je - maar is dat de juiste overtuiging? Je gaat namelijk uit van een aantal aannames zonder te weten of die aannames eigenlijk wel kloppen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Nou weet je, niet alleen dat staat er voordat de wederkomst komt. Ik stuur het door wat er vooraf moet gebeuren: 1. Valse profeten en messiassen
2. Oorlogen en oorlogsdreiging
3. Hongersnoden
4. Aardbevingen
5. Beproevingen
Cryofiel
6 jaar geleden
Eh, ja, en? Er is een boek waarin staat dat er vreselijke dingen zullen gebeuren. Tjonge.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@Sven, als het alleen van jouw lijstje af zou hangen, zou de wederkomst allang een feit geweest zijn, want al deze zaken gebeuren al honderden, zo niet duizenden jaren. Bovendien snap ik niet wat bijv. aardbevingen op je lijstje doen. De bijbel ziet een aardbeving misschien als een straf van god, maar we weten ondertussen allang dat een aardbveing een volkomen normaal natuurverschijnsel is. Ook al zou iedereen bekeerd zijn, dan nog zullen zich aardbevingen blijven voordoen. hetzelfde geldt in zekere mate voor hongersnoden, die immers vaak door klimatologische factoren veroorzaakt worden. En beproevingen is zo lekker algemeen; dat ik vorige week bij heerlijk weerop kantoor moet zitten, was ook een beproeving ;-).
Kortom, misschien moet je de bijbel niet zo letterlijk nemen, daarmee doe je jezelf maar ook anderen meestal meer kwaad dan goed.
Cryofiel
6 jaar geleden
Klopt natuurlijk, JanJ2002. We hebben ons als mensheid enorm ontwikkeld sinds de bijbels werden bedacht.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@aimeetje"https://www.jw.org/nl/publicaties/videos/#nl/mediaitems/VODMinistryTeachings/docid-502017850_1_VIDEO" Je schuilt je alsmaar achter bijbelse citaten en URL verwijzingen, wanneer schrijf je iets wat vanuit je zelf komt i.p.v. copy&paste? Het is een soort van verkapt adverteren op deze manier.
HeerVoldemort
6 jaar geleden
Als jij een Christen bent hoef je daar niet bang voor te zijn. Want voor de wederkomst, is er eerst de opname, en daar hoor jij dan bij. Dus die verschrikkingen zal jij niet mee maken.
Erna55
6 jaar geleden
Een christelijke moordenaar heeft niets te vrezen, maar een niet-christen die goed leeft krijgt de wraak ?
HeerVoldemort
6 jaar geleden
@Erna dat klopt. Want een niet Christen gelooft niet dat God de wereld heeft geschapen. En dat God zijn zoon Jezus naar aarde heeft gestuurd om een leven te leven zonder zonde. En daarna is Jezus vermoord. Jezus heeft zíjn leven voor de mens gegeven. Er is niemand, geen enkel mens, die een leven zonder zonde geleefd heeft. Dus wij zijn allemaal zondaren en niet welkom in het paradijs. Maar als je het bovenstaande gelooft dan ben je een Christen en wel welkom in het paradijs. Of je nu een moordenaar bent of niet. Jep...slaat als een tang op een varken.
HeerVoldemort
6 jaar geleden
Oooh dat vergat ik nog. Je moet Jezus nog wel even vragen om in je hart te komen, want anders telt het niet overigens.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
@Erna55 en HeerVoldemort
Een christelijke moordenaar ??
Wie bepaald wanneer iemand christen is ? groet amadeus
LeonardN
5 jaar geleden
@Amadeus Het verwijt wordt wat onjuist weergegeven. Dit is het probleem.
Veel christenen geloven dat zij naar de hemel kunnen (vergeven worden) als ze christus accepteren. Ongeacht hun daden.
Als je dat niet doet is er geen kans op vergeving/hemel. Hierbij zou dus een (christelijke) moordenaar naar de hemel kunnen zolang deze maar vergeving vraagt/christus accepteert, waar iemand die nooit iemand een vlieg kwaad heeft gedaan, maar christus niet accepteert niet naar de hemel gaan (wellicht naar de hel).
Erna55
5 jaar geleden
Oud-minister Els Borst van volksgezondheid is dus vermoord vanwege haar belangrijke rol in de legalisering van euthanasie. De dader, Bart van U., bracht haar op 8 februari 2014 met 41 messteken om het leven omdat hij deze moord beschouwde als een 'goddelijke opdracht'.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
@ LeonardoN dat klopt, de leer van de genade wordt op verschillende wijze uitgelegd, vele gelovigen kiezen de makkelijkste weg. @ Erna55 die man ken ik niet maar zij uitspraakl " goddelijke opdracht" klink nogal rooms katholiek of ietsvan dien strekking. Velen noemen zich christen, maar is het werkelijk zo ? Toch niet onbelangrijk volgens mij. groet amadeus

Het beste antwoord

Volgens schattingen hebben 2 tot 3 miljard mensen nog niet gehoord van de Bijbel.

Maar of de wederkomst echt zo erg zal zijn voor ongelovigen, hangt van je interpretatie van door jou geselecteerde bepaalde Bijbelteksten af.
Er staat ook bijvoorbeeld dat Jezus pas terugkomt als het evangelie over de hele wereld is verspreid en iedereen dus de kans heeft gehad, zich te bekeren. Matteüs 24:14: "Pas als het goede nieuws over het koninkrijk in de hele wereld wordt verkondigd als getuigenis voor alle volken, zal het einde komen."
Geen reden om bang te zijn dus!
SimonV
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Maar wanneer is die schatting geweest? Is dat actueel of?
SimonV
6 jaar geleden
Afgelopen jaar.