Het Christendom is met 2 miljard volgelingen nog steeds de grootste godsdienst ter wereld.
De Islam is de snelst groeiende godsdienst en heeft 1,2 miljard volgelingen.
Het Hindoeisme staat met 900 miljoen gelovigen op een 3e plaats, gevolgd door het Boeddhisme dat door 360 miljoen mensen beleden wordt.

De jongste religie is de Islam, deze bestaat ca. 1.400 jaar, het Christendom is ca. 2.000 jaar oud.
De Boeddhistische levensleer wordt reeds 2.600 jaar gevolgd.
Het Hindoeisme is met haar 3.000 jarige bestaan, de oudste van de grote godsdiensten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Grootste, bekendste religies
Wanneer men als wereldreligies slechts de grootste en bekendste georganiseerde religies bedoelt, komt men vaak uit op de volgende lijst (gerangschikt naar grootte):

Christendom
Islam
Hindoeïsme
Boeddhisme
Taoïsme
Jodendom
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het christendom

Toegevoegd na 24 seconden:
* Christendom