De katholieke kerk vind het leven van een heel klein miniscuul ongeboren vruchtje belangrijker dan dat van de moeder, in wat voor vreselijke omstandigheden die dan ook moet leven.
Zelfs al is dat ongeboren vruchtje uit verkrachting ontstaan.

Toegevoegd na 8 minuten:
Katholieken dienen zich voort te planten.
Vroeger kwam de pastoor aan de deur als je niet snel genoeg weer zwanger was.
Er moesten heel veel kindertjes geboren worden, die natuurlijk allemaal katholiek gedoopt moesten worden.
Ter machtsvermeerdering van het instituut katholieke kerk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Eerbiedig het kwetsbare ongeboren leven, daarom is de katholieke kerk tegen abortus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vanaf het moment van de conceptie moeten we de ongeboren vrucht beschouwen als menselijk leven, met een menselijke ziel.

We hebben dus de plicht dat menselijke leven, deze gave van god, te beschermen.

Abortus staat in deze gelijk aan moord.

Aldus de katholieke kerk.
13 jaar geleden
De katholieke kerk zien het leven als een geschenk van God wat je niet weg mag laten halen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een mens in wording die je dood. Daarom. Gek genoeg is de katholieke kerk niet tegen oorlogshandelingen waarbij mensen dood worden gemaakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat mag van geen enkele kerk,dat zien ze als kindermoord
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leven moet beschermd en gekoesterd worden, en niet vernietigd aldus de kerk, waar ik het overigens mee eens ben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gaat ze alleen maar om aanhangers en dus hoe groter hoe beter, tevens zijn mensen die in de problemen zitten makkelijker beinvloedbaar en dus kerkaanhangend te krijgen..

En laat je nou juist een ietsiepietse veel grotere kans hebben op financiele problemen enz door het op zeer jonge leeftijd of ongeplande tijd krijgen van kinderen.... Studie afbreken , vaders die weglopen (of je niet eens de naam van weet) enz enz enz....

Samengevat... Het is dus goed voor de kerk zelf...