Hoe lang heeft Jezus volgens de bijbel levend aan het kruis gehangen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie
14.9K

Antwoorden (2)

Maar een paar uur. Om 4 uur werd hij aan het kruis geslagen en toen de avond viel werd hij er weer afgehaald, te kort om eraan te sterven, want om deze tijd in het jaar wordt het om 7 uur donker in Israël. Dus op zijn hoogst heeft hij er 3 uur gehangen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Marcus 15: 25 staat: Het was in het derde uur na zonsopgang toen ze hem kruisigden (zie http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Mar+15%2C16-39&id42=0&id18=1&pos=0&l=nl&set=10). En in Lucas 23: 44-46 staat: Rond het middaguur werd het donker in het hele land doordat de zon verduisterde. De duisternis hield drie uur aan. Toen scheurde het voorhangsel van de tempel doormidden. En Jezus riep met luide stem: ‘Vader, in uw handen leg ik mijn geest.’ Toen hij dat gezegd had, blies hij de laatste adem uit. (zie http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Luc+23%2C26-56&id42=0&id18=1&pos=0&l=nl&set=10). Gesteld dat de zon om 6 uur opging werd Hij om 9 uur 's morgens gekruisigd en stierf Hij om 3 uur 's middags. Dat is in totaal zes uur.
Amadea