Was Mohammed een christelijke priester, met als taak het christelijk geloof onder de Arabieren te verspreiden?

Ik ken iemand die dit beweert.. Hij zegt dat hij in zn jonge jaren, (hij is nu 67), veel tijd heeft doorgebracht in de bibliotheek van een kerk.. en daar deze info vond..
Het lijkt me nogal een discutabel verhaal..
Wie weet hier meer van?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie
2.1K

Het beste antwoord

Mohammed heeft wel van het bestaan van Jezus geweten. Want Jezus is in de Koran een van de profeten. Ook Maria de moeder van Jezus wordt in de Koran genoemd. Maryam is een veel voorkomende moslimnaam. Verder komt ook Abraham voor.
Mohammed was een koopman.

Hij heeft waarschijnlijk in zijn handelsreizen wel kennis genomen van het Jodendom en het Christendom.
Hij heeft er iets van overgenomen, n.l. God is Een. Maar hij heeft zichzelf tot De Profeet gemaakt. Er is sprake van een inspiratie, wacht ik zoek het even op.
Ja inderdaad, zie hieronder.

Ik heb Wikipedia even gelezen op dit onderdeel en het bovenstaande klopt.

Er zijn dus wel degelijk overeenkomsten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Er zijn ook mensen die beweren dat jezus niet aan het kruis gestorven is, maar iemand anders die zich voor hem uitgaf. En dat de echte jezus gevlucht is en nog jaren gepredikt heeft in India, waar hij op oude leeftijd stierf.

Het verhaal over Mohammed gaat erover dat God vond dat mensen het Oude Testament niet helemaal juist geinterpreteerd hadden en dat hij de nieuwe versie aan de profeet zou citeren. Dit werd de Koran, waar overigens ook Jesus (Isa) een plek in heeft gekregen.

Mohammed was dus geen Christelijke priester. Hij stamde af van de geslachtslijn van Ismael. Wel is het zo dat de Koran en de Bijbel zeer veel overeenkomsten hebben. Ze zijn in waarde gelijkwaardig. Vandaar dat het zo onbegrijpelijke is dat Joden, Moslims en Christenen elkaar vanwege de inhoud van deze boeken te lijf gaan. Laten ze eens lezen welke (goede) essentie eruit te halen is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mohammed was een dichter, een rover die krijgsheer werd en telkens een derde van de buit voor de moskee reserveerde.Hij had een montone en opdringerige stem.Hij kreeg de boodschappen voor zijn Koran van de engel Gabriël en Allah zelf.

Toen hij stierf liet hij vele weduwen achter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou, da;s nog eens een aardig mannetje geweest die Mo.
Mohammed was géén christelijk priester. Sterker nog hij heeft niets maar dan ook niets met het Christendom te maken. De koran die zogenaamd de Bijbel zou vervangen is een onbegrijpelijk boek met allerlei warrige verhalen die doen denken aan de Bijbelse verhalen. Maar meer van het gehalte de klok en de klepel.

De zg. overeenkomst van de God van Abraham, Izaak en Jacob en de islamitische god is er niet. De God van Abraham, Izaak en Jacob heeft een Zoon nl. Jezus Christus en dat heeft de islamitische god niet.