Als je een gebeurtenis uit de Bijbel zou kunnen bijwonen, welke zou je kiezen?

en waarom?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Religie
1.1K

Het beste antwoord

Ha, die Berry;

Ik zou de lijdensweg en herrijzenis van Christus wel eens als getuige willen meemaken om eens met eigen ogen de gebeurtenissen te zien waar het hele christelijke geloof en een groot deel van de moderne geschiedenis op gebaseerd zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (17)

De vierde dag van de schepping.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik zou dan de periode van vóór adam en eva willen leven.

Waarom, nou gewoon meteen na adam en eva begon de ellende...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Die had toch een relatie met Satan?
Ik zou wel eens willen weten hoe Adam en Eva zich voortgeplant hebben met maar 3 zoons...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Haha, ik neem aan dat je bedoeld hoe de zoons zich hebben voortgepland. Als ze al drie zoons hebben, dan hebben ze zich wel aardig voortgeplant lijkt me.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Maar als Adam en Eva de eerste mensen waren dan moet er dus sprake zijn van incest...
Genesis 7, de ark van Noach. Ik wil nu wel eens weten welke dieren er echt op zaten. Is die dinosaurus nu wel of niet op de ark? (en natuurlijk wil ik dan zelf ook op de ark zijn ;) )
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De wederopstanding van Lazarus.

Had ik zulks met eigen ogen meegemaakt had ik een gelovig mens geworden en mijn leven in dienst gesteld van het volgen van Jezus Christus.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De splitsing van de Rode Zee
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vanaf dat ik bijbelse geschiedenis kreeg op school en zondagsschool , wordt mij al gevraagd hoe het met Naomi is. Ik zou haar, als ik de kans krijg, wel eens daadwerkelijk willen ontmoeten (en wie weet daarna wel inruilen tegen mijn eigen schoonmoeder). Dus ik wil graag een dagje arenlezen met Naomi.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Net in het paradijs aankomen voordat de slang die appel aan Eva wil geven en dit voorkomen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De opstanding van Jezus. Lijkt me geweldig om daar bij te zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het splijten van de rode zee door Mozes

Lijkt me indrukwekkend en overweldigend
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het uitdelen van de 5 broden en de 2 vissen aan de "schare"bij het meer. Ik had die mensenmassa wel eens met mijn eigen ogen willen zien. Jezus schijnt ze allemaal van eten te hebben voorzien.Bizar....
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De Pinksterprediking van de Apostelen.
Op deze prediking werden er drieduizend mensen bekeerd.

Ik zou graag een van hen zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wat: De Bergrede (Matteüs 5-7).

Waarom: Ik zou hopelijk de inhoud van die rede beter begrijpen, dan wel heel misschien in staat zijn naar de betekenis te vragen, of misschien zou ik me gelukkig mogen prijzen en ook aanwezig mogen zijn bij de uitstorting der Heilige Geest, waardoor ik dan zou begrijpen wat de intentie van de rede was.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik zou graag eens met Paulus filosoferen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik zou alles wat in de bijbel als een wonder wordt omschreven zelf bij willen wonen zoals: het splijten van de rode zee, het instorten van de muren van jericho, de vernietiging van sodom en gomora, mozes en de 10 geboden , de ark, het wandelen van jezus over water.

Waarom?: om me er van te overtuigen dat dit mogelijk met goddelijke ingrepen weinig van doen heeft.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De zondvloed. (Met permissie ook een duikboot graag dan.)

Ik zou graag willen zien hoe een fysisch totaal onmogelijke gebeurtenis zich voltrekt. Zo'n kans krijg je nooit meer.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De belangrijkste gebeurtenis uit de bijbel is nog steeds gaande: De Schepping. We zijn er bij, kijken er naar, maken er deel van uit en scheppen zelfs mee. Dat geeft verantwoordelijkheid, dat wel. Maar het is zo mooi....