Mag ik als homo in een moskee in Nederland komen?

Volgens het geloof van de moslims mag een homo niet in een moskee komen. Is het gevaarlijk als ik als homo een moskee in Nederland in ga?
Of is dat verboden?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Religie
1.4K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zou het eerst eens in Frankrijk proberen: http://www.trouw.nl/tr/nl/5091/Religie/article/detail/3358635/2012/12/05/Frankrijk-krijgt-eerste-homomoskee.dhtml
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het is niet verboden volgens de Islam voor een homosexueel om een moskee te betreden. Ook anders gelovigen zijn welkom in een moskee om te zien wat er allemaal gebeurt.
De deuren van de moskee staan open voor iedereen.

Antwoorden (1)

Fietser12 bedoelt mogelijk dat het niet wettelijk verboden is in het land Nederland om homofiel te zijn, maar wel verboden wordt door moslims/de eigenaren van de moskee, omdat hun geloof dit verbiedt.

Maar hoe zouden de moslims in de moskee weten dat iemand al dan niet homofiel is?

Antwoord op je vraag:

"Is het gevaarlijk om als homo een moskee in Nederland binnen te gaan?" en "of is dat verboden?"

Als je als voorbijganger/onbekende naar binnen gaat zul je geen enkel gevaar lopen en het is zeker niet wettelijk verboden. Echter als je herkend zou worden door iemand dan kun je wel risico lopen, omdat sommige mensen hun geloof zeer, laten we zeggen, heftig belijden. Het is, denk ik, verboden door de imam die het weer uit de koran heeft. Of het werkelijk erin staat, dat weet ik niet.
Er zijn ook verschillende mensen die dezelfde teksten in de bijbel lezen en daar tegenstrijdige conclusies aan verbinden...

Antwoord : Het ligt er aan wie je de vraag stelt en wie het antwoord geeft, wettelijk is het niet verboden.