Volgens geruchten zou het vroeger de PvdA zijn geweest die een 2e Kerst-, Paas- en Pinksterdag hebben voorgesteld.Klopt dat?'

Zo niet waar dienen die tweede (feest)dagen dan voor?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Religie

Het beste antwoord

Het feit dat we tweede paasdag, tweede kerstdag en tweede pinksterdag hebben, hebben we aan de kerk te danken. De kerk wilde deze kerkelijke feesten groots vieren en vaak ook met nachtmissen en vooravonden en zo. Om het groots te vieren is 1 dag niet genoeg.

Nederland is trouwens niet het enige land met een tweede paasdag en een tweede kerstdag. Veel andere van oorsprong Christelijke landen, kennen de tweede...dag ook.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Of dit de PvdA geweest is weet ik niet. Dat dit een regeringsbesluit geweest is klopt wel...