Houd de mensheid, zoals wij die kennen, volgens de bijbel uiteindelijk op te bestaan?

Adam en Eva zijn in Gods ogen perfect geschapen Dan zou je mogen aannemen dat ook hun genen goed zijn wat weer zou verklaren waarom hun zoons en dochters samen kinderen konden krijgen zonder dat daar afwijkingen uit voortkwamen.

Na een tijd kwam er een vloek over de mensen waarmee ook de genetische degeneratie begon en Mozes uiteindelijk een verbod uitsprak op het huwelijk met naaste familieleden.

Toch is er geen garantie dat kinderen uit een huwelijk van twee personen die tot God zijn bekeerd alleen kinderen voortbrengt die geen (genetische) afwijkingen hebben en die kinderen kunnen uiteindelijk natuurlijk ook weer kinderen krijgen met zwakkere genen.

Het lijkt mij dat dat proces uiteindelijk toch een eind moet brengen aan de mensheid zoals we die kennen en als bekering blijkbaar geen uitweg is, wat is dat dan wel?

Goed ik heb geprobeerd het een beetje kort te houden, opmerkingen, antwoorden en verbeteringen hoor ik graag.

Toegevoegd na 18 minuten:
Wat ik er nog wel aan toe zou kunnen voegen:

Adam is volgens de bijbel 930 jaar geworden (pin me er niet precies op vast) Mensen worden nu veel minder oud. De enige verklaring die ik daarvoor zie is dus die genetische degeneratie. Als dat zo doorgaat moet het toch ergens ophouden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Religie
1K

Antwoorden (11)

ALS de mensheid al zal uitsterven denk ik eerder dat bacterieen of een natuurramp de oorzaak zullen zijn.

Bacteriën die een gevaar kunnen vormen voor het menselijk lichaam worden steeds sterker en resistenter, en dat komt omdat de bestrijding ervan door betere medicijnen een av'' erechts effect heeft.

Bacteriën die de eerste slachtpartij overleven zijn veel sterker dan daarvoor,

Genetische degeneratie door onderlinge uitwisseling van genen door gelovigen lijkt me geen gevaar voor de hele mensheid. Hoogstens voor een deel daarvan.
Zeker gezien het feit dat het aantal christenen ten opzichte van de vorige eeuw eerder afneemt dan toeneemt.

Toegevoegd na 2 uur:
In antwoord op jouw toevoeging. De extreem hoge leeftijden genoemd in de bijbel zijn symbolische getallen. Geen letterlijke leeftijden.

onder deze ellelange link zit een interessante studie hierover.

http://www.google.nl/url?sa=t&source=web&ct=res&cd=6&ved=0CBYQFjAF&url=http%3A%2F%2Fwww.icht.nl%2Fdownload%2Fgenw%2Fgetallen.pdf&rct=j&q=related:www.labuschagne.nl/z%26oz/z%26ozbijbel4.pdf+bijbelse+leeftijden&ei=rHDIS7qQD5Hq-Qa_wL39Cg&usg=AFQjCNHtJVY-9U0I0HzlQZn2M1dj6k4WQg
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uiteindelijhk zullen er geen mensen meer bestaan,dat is een ding wat zeker is,al is het alleen maar omdat ook de aarde eens zal ophouden te bestaan!
Ik begrijp alleen niet wat de bijbel daar mee van doen heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ Rhesa,laten we dat maar niet doen,want ik geloof niet en jij blijkbaar wel,dus dat wordt een gebed(sic!) zonder end!
Ja, volgens de bijbel komt er een dag des oordeels, dat wordt een vervelende dag en het resultaat is dat de mensheid dan ophoudt met bestaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De mensen die de Bijbelse mythen mondeling hebben doorgegeven en later hebben opgeschreven, hebben wel geweten dat alles een begin en een einde heeft, ook de mensheid. Alleen God is eindeloos. Jahweh, of Edonai": Ik ben die ik ben en ik zal zijn die ik zijn zal.

De mensheid zal ook wel een keer verdwijnen.
Waardoor? Door vuur? of door bacterien en insecten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het einde van de wereld is in het bijbelboek Openbaring voorspeld en staat los van degeneratie.
Als je in God en de bijbel gelooft is hiermee je vraag beantwoord lijkt me.

Als je niet in dat verhaal gelooft, dan moeten we kijken wat de wetenschap daarover zegt.
In vorige antwoorden zijn al een paar suggesties gegeven die ik niet ga herhalen.
Daarnaast houdt ons zonnetje er over een paar miljard mee op. Ook bestaat er een kans dat we in het zwarte gat van een of ander melkwegstelsel verdwijnen. Mogelijkheden genoeg.

Hoe dan ook, zeker is dat er een moment komt dat het leven op aarde ophoudt te bestaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja de wereld zal vergaan, en ik geloof dat wij in het laatst der dagen leven. Het staat allemaal heel letterlijk in de Bijbel ook over de natuurrampen die gebeuren en wat er nog meer gaat gebeuren. Er komt een nieuwe hemel en aarde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
voor die nieuwe hemel en aarde gaan eerst 1000 jaar voorbij maar rampen oorlogen gaan nog komen en sneller als je denkt
En zoals het eraantoe ging in de dagen van Noach, zo zal het ook zijn in de dagen van de Mensenzoon: 27 ze aten, ze dronken, ze huwden, ze werden uitgehuwelijkt, tot aan de dag waarop Noach de ark binnenging en de vloed kwam die iedereen verzwolg. 28 Of zoals het eraantoe ging in de dagen van Lot: ze
er staat ook in de bijbel :ik zag een nieuwe hemel en een nieuwe aarde
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door God zelf. Zie het Bijbelboek Openbaringen.
Openbaringen 20:7 t/m 21:27

Daar staat het resultaat na het grote oordeel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De scheppingsmythe was voor mensen uit het Bronzen Tijdperk (de tijd van "onze" hunebedbouwers) een poging om hun oorsprong en bestaan te verklaren. De extreem hoge leeftijden die toegekend werden aan hun voorouders is in de Levant geen onbekend verschijnsel. Het is een poging de voorouders een bijzondere, zo niet goddelijke status te geven. Aan sommige Sumerische heersers werden leeftijden van meer dan 10.000 jaar toegekend.

Als de mensheid als zodanig ten onder gaat zal dat zijn door eigen toedoen, een wereldwijde ziekte of het uitdoven van de zon.
Of, wanneer en hoe het gebeurt staat los van welke voorspelling dan ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ALS de laatste uitverkorene is geboren vergaat de wereld in een punt des tijds
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alles degenereert, behalve de menselijke ziel evolueert.
Een voorbeeld, de zon zal ooit ophouden te bestaan, (degeneratie).
Het mensenlichaam zal ooit tot stof vergaan. (degeneratie).
Hout gaat verrotten en wordt afgebroken (degeneratie).
Niks geen evolutie, maar degeneratie.
Ook de aarde heeft een houdbaarheidsdatum.
We leven inderdaad in een tijd waarin alles versneld lijkt.
En uiteindelijk zal het rad van geboorte en wedergeboorte ophouden.
Er is nu nog tijd om Jezus aan te nemen als vriend en Heiland.