Wat voor taal spraaken Adam en Eva in het paradijs ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Religie
5.6K
Erna55
9 jaar geleden
Hebreeuws.
Amadea
9 jaar geleden
Die vraag heb ik een paar jaar geleden al eens beantwoord. Eens kijken: http://www.goeievraag.nl/maatschappij/religie/vraag/120897/taal-gaf-adam-dieren-naam

Het beste antwoord

Laten we er voor het gemak even vanuit gaan dat ze daadwerkelijk bestaan hebben.

Dan zal dit waarschijnlijk Hebreeuws zijn geweest. Adam noemde Eva bijvoorbeeld Isha (Gen. 2:23) en Chava (Gen. 3:20). Woorden die alleen logisch klinken in het Hebreeuws.
Isha betekent vrouw en chava betekent (vrij vertaald) moeder van al het leven.
Het verhaal is echter vele jaren later pas opgetekend, waardoor we nooit zullen weten of dit daadwerkelijk de taal is die ze spraken of simpelweg in het Hebreeuws is opgetekend omdat de schrijver(s) Hebreeuws spraken.

Anderen, zoals John Dee, Edward Kelley en Israel Regardie, denken dat Adam en Eva de taal der engelen, Enochiaans, spraken.
Dit is niet geheel uit de lucht gegrepen. Het eerste 'spraakmoment' van Adam was niet gericht aan Eva, maar aan de waarheidsbrenger uit Genesis, Satan, vermomd als slang.
Het lijkt mij redelijk plausibel dat Satan, als engel zijnde, in het Enochiaans werd aangesproken en dat Adam en Eva, aangezien zij een goddelijke oorsprong hadden, deze taal ook spraken.

Toegevoegd na 1 minuut:
"Anderen, zoals John Dee, Edward Kelley en Israel Regardie, denken dat Adam en Eva de taal der engelen, Enochiaans, spraken."

Dit moet uiteraard 'dachten' zijn, aangezien ze geen van drieën nog in leven zijn.

Toegevoegd na 19 minuten:
... in leven IS... tijd voor een pauze... ;)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is toch 'zijn' in dit verband... Antwoord niet meer aangepast omdat het anders onoverzichtelijk wordt.
Excuses voor de onduidelijkheid.

Andere antwoorden (2)

Hebreeuws spraken zij tegen elkaar... tenminste dat wil men ons doen geloven.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het zal paradijs zijn geweest en die taal is verdwenen toen er geen mensen meer in het paradijs waren.