Hoe verklaar je, als je gelooft in reincarnatie, dat er steeds meer mensen bijkomen?

Worden er nieuwe zieltjes aangemaakt? Hoe moet ik de zieltjes-logisitek voor me zien?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Religie
1.1K

Het beste antwoord

die komen uit de voorraad ofwel "the guf".
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ja, wonderbaarlijk he? Ik kan er in het nederlands niets over vinden, ook geen nederlands woord. Kun je er niet eentje toveren? :-)

Andere antwoorden (8)

Dieren reïncarneren ook en er zijn al heel wat diersoorten uitgestorven.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat er veel reincarnaties zijn niet in de gedaante van mensen maar in onze- lieve- heers beestjes.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ook als je geloof in reïncarnatie, moet je daarnaast nog steeds geloven dat leven ook op andere manieren ontstaat c.q. dat je 'ziel' ook 'nieuw' kan zijn (alles moet nieuw zijn, ooit).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
geloof=gelooft
dan zijn er waarschijnlijk minder bacteriën of andere beestjes dan eerst.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat is nu juist het mooie van geloven.
Je mag blijmoedig alles aannemen zonder twijfels.
Gelovigen verklaren niet, het wordt hun geopenbaard.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb ze wel eens geteld, maar dat is niet zo! Dat is slechts propaganda van mensen die niet in reincarnatie geloven, om ons zo een loer te draaien...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je vraag impliceert dat 100% reïncarneert. Is dat zo?

Je vraag impliceert ook dat iedereen op hetzelfde moment reîncarneert. Is dat ook zo?

Niet dat ik het weet, maar het zijn twee belangrijke vragen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als moeder-aarde haar geest geeft waar gaan die 6 B naar toe? Ik denk niet dat reincarnatie zo simpel begrip is dat kan of moet in de kader van één planeet of zelfs één kalpa gezien worden. En trouwens volgens de traditie waaruit het begrip 'incarnatie' eigenlijk komt is er alleen maar één ziel.