Hoeveel verschillende strekkingen bestaan er in de islam ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Religie
1.1K
fremar
9 jaar geleden
http://nl.wikipedia.org/wiki/Stromingen_in_de_islam
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Op de Engelstalige staan er nog meer.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
wat zijn strekkingen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
stromingen

Het beste antwoord

Er worden meestal twee hoofdstromingen onderscheiden, Sjiieten en Soennieten.
Soms worden de Soefieten als een derde hoofdstroming gerekend, maar meestal wordt het Soefisme gezien als een mystieke variant van beide hoofdstromingen.
Verder zijn er binnen beide hoofdstromingen vele, vele varianten, per regio verschillend.