Ja, zie de link met de vele militaire operaties die hij heeft geleid.
9 jaar geleden
Z512099
9 jaar geleden
+, krijgszuchtig man, die Mohammed ( zie link ), en dat voor een man die volgens Robert Spencer nooit bestaan heeft !?
tinus1969
9 jaar geleden
Of hij bestaan heeft of niet, de verhalen (waar of niet) vertellen iig dat Mohammed niet heel vredelievend was.

Andere antwoorden (2)

Als je doelt op de profeet Mohammed, dan is het antwoord dat het hoogst onwaarschijnlijk is dat hij iets in die richting heeft gedaan. En dat om de simpele reden dat de beste man nooit bestaan heeft. Dat betoogt Robert Spencer na een studie van twintig jaar in zijn boek "Did Muhammad Exist? An Inquiry Into Islam’s Obscure Origins". Spencer claimt dat het niet uniek is dat een godsdienst gebaseerd is op een niet bestaand figuur, maar dat de Islam wel bijzonder maakt het feit is dat dit nooit eerder wetenschappelijk is onderzocht.
9 jaar geleden
Poet
9 jaar geleden
Mensen kunnen zich nogal vergissen ;-)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Poet
Klopt, en ik wil niet beweren dat Robert Spencer heilig is, maar hij heeft er wel een zeer diepgaand onderzoek naar gedaan, wat de kans op "vergissingen" wel zeer klein maakt.
Er is niets in de historie van Islam dat zegt dat Profeet Muhammad heeft mensen gedood,

Maar wel dat de profeet heeft gezegd /bevolen aan zijn volgers om bepaalde mensen te doden die misdaden hebben gepleegd.

Het is in de islamitische regels dat als iemand doodt zonder reden, word je ook gedood.