Klopt het dat bijna niemand in Staphorst een TV heeft?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Religie
3.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou er zeker geen televisiewinkel beginnen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Denk dat er al wel een goede televisiewinkel aanwezig is en via internet kun het ook anoniem.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
leukevraag.nl!

Het beste antwoord

Nee dat klopt niet, mijn zus heeft er bijna 10 jaar gewoond, tot 2009 en de meeste Staphorster mensen hebben gewoon t.v.
Het is wel zo dat ze niet naar alles kijken, dat zeggen ze tenminste tegen de buiten wereld, maar is dat ook zo?
In Staphorst is ook heel veel nieuwbouw en daar woont heel veel import die met de echte Staphorster mensen in kontakt komen en dat maakt dat ze toch wat vrijer worden, vooral de jeugd.
De kledingdracht wordt ook steeds minder al dragen de echte Staphorster meisjes nog steeds geen mini rokjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien geen minirokjes, maar ook minder lange broeken dan elders. Dit valt ook op in Wijk en Aalburg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, de meisjes hebben bijna allemaal een rok aan tot over de knieën of tot op hun enkels.
En vraag me niet hoe maar ze kunnen er zelfs mee fietsen.

Andere antwoorden (7)

Officieel hebben weinig mensen in Staphorst een televisie. De duivel schuilt er immers in. In de praktijk zijn het er echter veel meer, die een tv hebben. Sommigen hebben de tv verstopt, zodat ze de schijn naar de dorpsbewoners op kunnen houden.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat erg..zo leven
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bron?
Nee dat klopt niet. Misschien vroeger wel maar er is inmiddels zoveel import in het dorp dat de zwarte kousen niet langer in de meerderheid zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en de EO heeft misschien ook wel meegeholpen; hoewel, die kunnen nog wel eens te vrij zijn in de ogen van de gereformeerden art. 31, of de Bonders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In Staphorst zijn de meesten Ned. Hervormd.
Binnen de christelijke gemeenschap is het kijken naar televisie nog steeds niet geaccepteerd. De mensen zien niet graag dat andere mensen niet leven in overeenstemming met hoe god het bedoeld heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat was vroeger wel zo, maar is zo langzamerhand aan het verdwijnen.
Ik verbaas mij altijd hoe makkelijk mensen in die hoek hun principes inruilen.
Mijn ouders waren falikant tegen tv, tot er tot mijn verbazing ineens tien jaar later wel een tv stond.
Zo zie je dat het dode dogma"s zijn.
Er zijn nog wel een aantal mensen die geen televisie willen omdat het de duivel vertegenwoordigd, waarom kijken ze dan wel stiekem op hun laptop tv?
Begrijpen doe ik dit niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat klopt niet meer, de bevolkingssamenstelling van Staphorst is sterk veranderd.
Grappig, zo'n jaar of 12 geleden kwam ik nog regelmatig in de zwarte kousen kringen van de schoonfamilie.
Daar was TV eigenlijk nog uit de boze, maar Internet mocht wel. Met als argument dat je met TV niet kon bepalen wat je wel en niet zag, maar op Internet wel.
En op Internet kon je ook Bijbelstudie volgen.
Jaja...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ongeveer 60% heeft geen tv,in urk zelfs 70%,hoe meer sgp stemmers hoe minder tv's in die gemeente

opheusden en kesteren staan resp op 1 en 2
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het wordt beweerd. Echter er zijn vele die een TV boven in of achter een last hebben staan.