wat wordt er bedoeld met wee de aarde en de zee?

openbaring 12:12

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Religie
2.3K
Poet
9 jaar geleden
Michaël had de draak (=Satan) in de hemel overwonnen en op de aarde geworpen. Een luide stem (=God) attendeerde er (de bewoners van) aarde en zee fijntjes op dat ze daar last van gingen krijgen.
Poet
9 jaar geleden
Ziehier:
http://www.willibrordbijbel.nl/?j=Apk%2012,7

Het beste antwoord

Een beetje verder staat " want de duivel is tot u neergedaald , en hij heeft grote toorn, hij heeft nog maar een korte tijdsperiode ...".

De duivel weet wat hem te wachten staat, hij zal in het meer van vuur worden geworpen, dat is de eeuwige vernietiging.

In die korte tijd dat de duivel onder de mensen is/zal zijn, is zijn missie: " zoveel mogelijk mensen misleiden en de aandacht afleiden van Y-H-W-H en zijn zoon Jezus christus door wie redding mogelijk is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
en wat wordt er met aarde en zee bedoeld?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De gebeurtenissen die op aarde en zee te verwachten zijn. De duivel zal de mensen misleiden die op aarde en zee vertoeven.
De aarde en de zee zullen onder de invloed zijn van hem. Mensen zullen meer liefde hebben voor het geld dan voor hun medemensen. In mattheus hoofdstuk 24 kan je perfect lezen wat geprofeteerd is. Voedseltekorten ten gevolge van overstromingen enzoverder .... . De gevolgen zullen voelbaar zijn voor de ganse aarde, alle mensen
zullen er dit ondervinden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mattheus 24 http://www.willibrordbijbel.nl/?p=page&i=64793,64843
Poet
9 jaar geleden
God = Y-H-W-H?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@ Poet, zie : http://loveoneanother.us/tag/yhwh/

Andere antwoorden (3)

Wee in de betekenis van jammerklacht, het tegengestelde van juichen - wat in het begin van het vers staat. Alles wat zich heeft laten beïnvloeden door kwade machten wordt bejammerd want dat wordt voorgoed vernietigd.

Toegevoegd na 11 minuten:
Zo staat het in de nieuwe bijbeluitgave, de Bijbel in Gewone Taal:
"Dat is een feest voor de hemel en voor iedereen die daar woont! Maar voor de aarde en de zee is het een ramp!".
Amadea
9 jaar geleden
het medelijden met is ook een mogelijke vertaling.
9 jaar geleden
Openbaring 12 vers 12 gaat over de tijd die ook wel de "grote verdrukking" wordt
genoemd in de Bijbel. ( zie ook Matth. 24:21),

Het is de tijd voorafgaand aan de wederkomst van Jezus Christus / de laatste 7 jaar.
Met deze nederwerping van de duivel/satan op de aarde begint dan het tweede deel hiervan, het betreft een periode van 3½ jaar.
Het is de tijd van de antichrist die de aarde dan zal regeren ( de ware gelovigen
zullen zijn opgenomen in de hemel en deze periode niet meemaken ).

Vanaf dat ogenblik zal satan verhinderd zijn om plaats te nemen in de hemelse gewesten. De duivel zal zijn woede uitten op de bewoners aarde mbv de antichrist.

Met wee de aarde en de zee - betekent dat alle volkeren, naties, en talen het
zeer moeilijk zullen krijgen op aarde.

Het is de tijd voorafgaand aan de wederkomst van Christus, die dan spoedig komt.