Is hemel en hel op aarde?

dat als men dood gaat met een goed geweten dat je dan ook weer in een omgeving kunt worden geboren waar geen honger of oorlog is? als het al kan. want ik kwam uit bij een website waar ik wat gelezen heb. het is een website van scholieren. http://www.scholieren.com/werkstukken/19300
wat er staat vind ik intresant maar het blijft een raadsel.
het kan dat er een waarheid in zit. ik heb er ook nog niet alles van gelezen.
als het wel waar kan zijn is dat goed voor mij omdat ik niet veel slechte dingen heb gedaan. en in een hemel in de lucht geloof ik niet in.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Religie
1.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En dan maar hopen dat ze geen administratieve vergissing begaan ;-)

Het beste antwoord

Je kunt onmogelijk bewijzen of er sprake is van een metafysische dimensie binnen het zogenaamde spectrum van zowel natuurlijk als 'bovennatuurlijk' bestaan.

Evenmin kun je bewijzen dat het niet bestaat. Het is wellicht het verstandigst om een agnostisch standpunt in te nemen en dus besluiteloos te blijven. Het geeft inzicht om overal voor open te staan zonder radicaal te kiezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
rose
14 jaar geleden
Klinkt best wel mooi, als je niet luistert.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
houd je er ook rekening mee dat er Nederlanders zijn met een iets minder ruime woordenschat? :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja besluitloos blijven. voor deze dingen. goed gezegt.
want ik geloof ook al niet meer in de bijbel.
maar omdat ik morgen mischien in de achtbaan ga denk ik weer veel aan de dood. mijn besluit is dat ik op het laatste moment ga zeggen dat ik er niet in ga. in de achtbaan.

Andere antwoorden (4)

Dat blijft denk ik ook een raadsel aangezien het in een andere dimensie bevind.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is mijn mening,dat je de hemel zelf moet realiseren op aarde,omdat er na je overlijden niets meer is. Velen zullen dat wel niet met me eens zijn,maar dit is nu éénmaal mijn mening!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jammer dan,dan kunnen ze GV wel opdoeken! Of had je het idee,dat er op een vraag aks deze iets anders dan een mening gegeven kan worden?
Rieneke1
14 jaar geleden
plus, keesje :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als volslagen digibeet heb ikgeen flauw benul,wat al die tekentjes betekenen en of ze iets betekenen. ik heb er daarom ooit een lijstje voor uitgeprint om dat op te zoeken en ik no,dat het een knipoogje is! Mijn nederige excuses,dat ik het niet door had.
@ Rieneke ik heb gezocht of er ook zo'n teken voor :Dank je wel is,maar nee. Dus dank je !
Er is eigenlijk geen reden om in een hemel of hel te geloven. Behalve dat het romantisch klinkt en dat het geruststellend is om een verwachting te hebben van de dood. Maar een andere reden dan 'het is fijner om er wel in te geloven' bestaat er eigenlijk niet.

Mijn antwoord is dus:
Waarschijnlijk niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is nog nooit iemand terug gekomen om te vertellen hoe het zit.